لامپ ویدئو پروژکتور
هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور
جولای 31, 2020
مینی پروژکتور زرد
پروژکتور جیبی ارزان
آگوست 5, 2020
لامپ ویدئو پروژکتور
هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور
جولای 31, 2020
مینی پروژکتور زرد
پروژکتور جیبی ارزان
آگوست 5, 2020

اولین دلیلی که شخصی تصمیم به خرید پروژکتور ال ای دی می گیرد، کاهش هزینه های ناشی از تعویض لامپ ویدئو پروژکتور و مواردی از این قبیل است.

ویدئو پروژکتور ال ای دی

این پروژکتور ها به مانند انقلابی در صنعت تولید ویدئو پروژکتور ها می باشند، و توانسته اند با ساختار و فناوری ای که در تولیدشان به کار رفته به میزان قابل توجهی از هدر رفت انرژی صرفه جویی به عمل آورند.

بر خلاف لامپ های ویدئو پروژکتور معمولی، تقریبا تمامی انرژی ای که تولید می شود تبدیل به روشنایی شده و دیتا را به نمایش در می آورد و تا حد امکان از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند.

عمر مفید لامپ را با توجه به ساعت کارکرد آن مشخص می کنند که این عمر مفید پس از نوع تکنولوژی و برند لامپ به نوع استفاده فرد بستگی دارد. اما در کل عمر معمولی لامپ پروژکتور زیر هزار ساعت است در صورتی که پروژکتور های LED در حدود 30000 ساعت عمر می کنند.

همانطور که در پاسخ سوال پیش ذکر کردیم، این دستگاه ها هم طول عمر مشخصی دارند. لامپ ویدئو پروژکتور ال ای دی هم به تعویض لامپ احتیاج پیدا خواهد کرد، تنها نکته ای که وجود دارد این است که دیرتر به این موضوع احتیاج پیدا خواهید کرد.

ویدئو پروژکتور ال ای دی و پرده نمایش

ویدئو پروژکتور ال ای دی

مزایای پروژکتور ال ای دی

  • طبیعتا اولین مزیتی که برای این دستگاه ها می توان نام برد، عدم استفاده از لامپ های معمول پروژکتور و در نتیجه عدم نیاز به تعویض آن پس از اتمام عمرش است. به این معنا که در هزینه های جانبی به میزان قابل توجهی صرفه جویی به عمل می آورید.
  • در ویدئو پروژکتور های با لامپ های معمول، چرخه های رنگی موجود هستند که پس از طی پروسه ای، دیتا را با رنگ های اصلیشان به نمایش در می آورند. در پروژکتور های ال ای دی رنگ ها نیازی به فیلتر رنگی ندارند، و با خلوص و درخشندگی بالا به نمایش در می آیند.
  • طیف نوری که ایجاد می کنند، بدون لرزش است.
  • معمولا ویدئو پروژکتور های ال ای دی را در ابعاد کوچکتری تولید می کنند! همین موضوع مزیتش را مشخص می کند، شما می توانید پروژکتورتان را در هر کجایی با خود حمل کنید.
  • ویدئو پروژکتور های معمول، پس از روشن و یا خاموش شدن به اندکی زمان احتیاج دارند؛ در صورتی که در پروژکتور LED بلافاصله پس از روشن شدن دستگاه دیتا با حداکثر نور خود بالا آمده و پس از خاموش شدن بلافاصله خاموش می شوند.
  • دیتای مورد نظرتان را، هر چیزی که هست، از طریق یک حافظه جانبی به نمایش در آورید. پروژکتور های ال ای دی، فایل های زیادی را پشتیبانی می کنند و حتما احتیاجی نیست که به رایانه یا هر دستگاه دیگری متصل شوند.
روشنایی ویدئو پروژکتور ال ای دی

مزایای پروژکتور ال ای دی

معایب ویدئو پروژکتور LED

  • تعویض لامپ پروژکتور

امکان تعویض وجود دارد ولی نه به آن سادگی که تصورش را می کنید. بگذارید خیالتان را از این بابت راحت کنیم، مهم نیست ویدئو پروژکتور را به چه کاربردی تهیه کرده اید، با طول عمر 30 هزار ساعته، اگر از پروژکتورتان روزی دو ساعت کار بکشید تا چند دهه می تواند برایتان کار کند.

همه چیز درباره روشنایی پروژکتور LED

انسی لومن واحدی است که معرف میزان روشنایی ویدئو پروژکتور است. میزان روشنایی در ویدئو پروژکتور های مختلف، متفاوت است؛ هنگام خرید پروژکتور ال ای دی باید حتما به این نکته توجه کنید که برای چه اموری پروژکتور خود را تهیه می کنید.  چرا؟

به این دلیل که با توجه به محیط، تعداد افراد، میزان روشنایی محیط و … بایستی پروژکتور با انسی لومن مناسب تهیه کنید. معمولا میزان روشنایی پروژکتور های ال ای دی 50 تا 1500 لومن و انواع لیزر دار تا 4000 لومن است. ویدئو پروژکتور شما تا چه میزان روشنایی باید دارا باشد؟ به مثال های زیر توجه کنید:

  1. در صورتی که برای منزل و استفاده شخصی تهیه می کنید، و تعدادتان در حدود 2 الی 4 نفر است به پروژکتور با 250 لومن احتیاج دارید.
  2. اگر ویدئو پروژکتوری برای یک جمع 7 تا 13 نفره می خواهید بهتر است پروژکتوری با 500 تا 750 لومن تهیه کنید.
  3. ویدئو پروژکتور برای کلاس درس با جمعیتی حدود 20 نفر می خواهید، 1000 لومن برایتان خواهد بود.
  4. اگر برای تعداد بیشتر و در محیطی روشن می خواهید، پروژکتورتان تا 2500 لومن باید باشد. این باید به دلیل دریافت روشنایی بالا و تصویری واضح و شفاف است. برای محیط هایی به همین اندازه، اگر نور محیط را بتوانید کنترل کنید، می توانید پروژکتوری با لومن پایین تر خریداری بفرمایید.
  5. اگر برای سالن اجتماعات که به هر حال نور محیطی وجود دارد و جمعیت زیادی را در بر می گیرد به پروژکتور احتیاج دارید، توصیه ما این است که ویدئو پروژکتور لیزری تهیه بفرمایید اگر که ویدئو پروژکتور لامپی یکی از گزینه هایتان نیست.
ابعاد تصویر ویدئو پروژکتور ال ای دی

روشنایی پروژکتور LED

بهترین رزولوشن برای ویدئو پروژکتور ال ای دی

رزولوشن به معنای وضوح تصویر است یا به طور دقیق تر، رزولوشن پروژکتور معرف پیکسل های دیتای به نمایش در آمده است. در زیر به دو رزولوشن رایج پروژکتور های ال ای دی اشاره کرده ایم:

  • FWVGA: (اس دی) 854×480
  • WXGA: (اچ دی) 1280×800

در صورتی که برایتان جزئیات تصویر مهم است و می خواهید تصویری دقیق تر از پروژکتور دریافت کنید، پیشنهاد ما خرید پروژکتور ال ای دی با رزولوشن نوع دوم است.

ویدئو پروژکتور ال ای دی با چه اندازه ای خریداری کنم؟

در صورتی که از جمله افرادی هستید که زیاد نقل مکان می کنند، ویدئو پروژکتور های کوچک و قابل حمل انتخاب بهتری برایتان خواهند بود؛ به این دلیل که معمولا ویدئو پروژکتور های بزرگ تر و سنگین تر را به صورت دائم نصب می کنند و شاید باز کردن نصب و اتصالات آن دشوار باشد؛ اما اگر روشنایی بیشتری از پروژکتورتان می خواهید، معمولا انواع بزرگ تر دارای روشنایی بیشتری هستند.

قابلیت pc free و وایرلس در پروژکتور ال ای دی

این فناوری ها، جزء جدید ترین فناوری ها هستند که در ویدئو پروژکتور های ال ای دی به کار گرفته شده اند.

قابلیت PC FREE و یا بدون نیاز به رایانه، بدین معنا است که دیگر برای پخش دیتا های مورد نیاز خود احتیاجی به اتصال به رایانه ندارید و با استفاده از فلش و یا کارت حافظه SD، می توانید تمامی فایل هایی که دستگاه ازشان پشتیبانی می کند را به نمایش در آورید.

همچنین اگر قصد اتصال ویدئو پروژکتور به رایانه و یا لپ تاپ خود را دارید، می توانید آن ها را به صورت وایرلس به یکدیگر متصل کنید، بدون اینکه از کابل استفاده کنید.

خرید پروژکتور ال ای دی

حتما حتما برای خرید پروژکتور LED خود به فروشگاهی مطمئن مراجعه بفرمایید تا با خرید پروژکتوری تقلبی تنها پول خود را هدر ندهید.

همچنین هنگام خرید حتما به نیاز خو توجه کنید تا با توجه به موارد مد نظرتان بهترین و مناسب ترین پروزکتور را تهیه کنید. در صورتی که برای خرید ویدئو پروژکتور استوک به راهنمایی احتیاج دارید، با ما تماس بگیرید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

× کمک می خواهید؟