لامپ ویدئو پروژکتور مشکلی
بهترین لامپ ویدئو پروژکتور 2020
ژوئن 23, 2020
ویدئو پروژکتور فضای باز
ویدئو پروژکتور فضای باز
ژوئن 28, 2020

تعمیر سخت افزاری ویدئو پروژکتور

نمونه پروژه تعمیر شده پروژکتور ثبت درخواست تعمیر تعرفه تعمیر ویدئو پروژکتور ایرادات رایج ویدئو پروژکتور

تعمیر و سرویس ویدئو پروژکتور در محل

تخصص اصلی ما فروش لامپ و ویدئو پروژکتور نو و استوک می باشد. قطعا کسی که توانایی فروش لوازم استوک و دست دوم دارد یک تعمیرکار ماهر خواهد بود. چرا که تجربه ی همه ی مشکلات در انواع برندها را دارد و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند ویدئو پروژکتور را تعمیر کند. گاهی هم ممکن است مشکلی وجود نداشته باشد و به جای تعمیر ویدئو پروژکتور فقط نیاز به راهنمایی داشته باشید. در هر صورت فرااستوک آماده خدمت به شما عزیزان است.

دیتا پروژکتورهای کوچک برای گروههای کاری کوچک که در مدارس استفاده می شوند، یا نمونه های متوسط که معمولاً در شرکت ها برای ارائه ها، دوره ها، دروس گروهی یا در انجمن های فرهنگی هستند، همچنین ویدئو پروژکتورهایی با رده بالا که در هتل های بزرگ برای رویدادها، تئاترها و سالن های سخنرانی، در نمایشگاه ها و رویدادهای بزرگ استفاده می شوند و… قطعا پس از مدتی به سرویس نیاز خواهند داشت. اما هیچ جای نگرانی نیست، شرایط تعمیر ویدئو پروژکتور با هر مشکلی در فرا استوک فراهم است.

تماس با ما

ایرادات رایج ویدئو پروژکتور

همانطور که اشاره شد برخی از ایرادات، ممکن است نیازی به تعمیر نداشته باشند و تنها با راهنمایی مشاوران ما مشکل شما حل خواهید شد. به تعدادی از ایرادات اشاره می کنیم:

روشن نشدن دستگاه: این مشکل ممکن است از برق مصرفی، سیم اتصال و… باشد. جدی ترین مشکل پروژکتورها می تواند همین گزینه باشد.

عدم نمایش تصویر ویدئو پروژکتور: عدم برقراری ارتباط دستگاه با سیستم نمایش و ضعیف بودن لامپ ویدئو پروژکتور از دلایل عمده این ایراد است.

سر و صدای غیر طبیعی دستگاه: فرا رسیدن زمان سرویس ویدئو پروژکتور یا فرسوده شدن فن از عمده دلایل سر و صدا می باشد.

خاموش شدن ناگهانی دستگاه: عدم توانایی فن دستگاه یا خراب شدن چرخ رنگی از جمله ایراداتی است که سبب خاموش شدن دستگاه می شود.

تعمیر ویدئو پروژکتور

تعمیر ویدئو پروژکتور اپسون

بررسی دقیق مشکلات رایج دیتا پروژکتور ها

حتما می دانید که همه لوازم برقی با خرابی یا مشکلات همراه می باشند. بنابراین ما در این مقاله تمامی مشکلات رایج دیتا پروژکتور ها را بیان کرده ایم. زیرا دانستن آن ها خیلی به تعمیرشان کمک می کند.

رنگ های تحریف شده پروژکتور

اگر تجربه نمایش تصاویر پروژکتور را فقط در رنگهای زرد، آبی، قرمز یا مخلوطی از رنگ های تحریف شده دارید، معمولاً توسط چرخه رنگ (پروژکتور DLP) یا شیشه پولاریزه (پروژکتور LCD) آسیب دیده، ایجاد شده است و یا تراشه کثیف شده و نیاز به تمیز شدن، کالیبر کردن دوباره و یا جایگزینی دارد.

نمایش برفکی هنگام تعمیر ویدئو پروژکتور

نقاط متعدد یا خروجی صفحه نمایش برفکی نیاز به تعویض تراشه DMD دارد. نقاط مذکور در طی یک دوره زمانی اتفاق می افتند، هنگامی که رطوبت حاصل از ترکیبی از گرما، باعث ایجاد تصاویر نقطه ای می شود. برای تعمیر ویدئو پروژکتور برفکی نیاز دارید تراشه DMD را تعویض کنید.

شارژ نشدن دستگاه پروژکتور

معمولاً شارژ نشدن دستگاه به دلیل بُرد برق، بالاست یا لامپ معیوب بسته به نوع پروژکتور، رخ می دهد. همچنین امکان دارد این مشکل به علت خرابی کابل باشد. برای این که بدانید مشکل از کابل است یا خیر، از یک کابل دیگر استفاده کنید. اگر دستگاه با یک کابل دیگر شارژ شد یعنی مشکل از کابل قبلی بوده است.

نور های چشمک زن دستگاه

این حالت نور های چشمک زن به دلیل چراغ های معیوب، فن های خراب و یا بالاست بسته به انواع مختلف پروژکتور ساخته شده، ایجاد می شود.

نور های چشمک زن دستگاه

روشنایی لنز ویدئو پروژکتور

تصویر دوتایی و یا تصویر بلوری ویدئو پروژکتور

تعویض لامپ پس از استفاده بیش از حد از آن و یا ساعت های طولانی مورد استفاده قرار دادنش، لازم می شود. در بعضی موارد پروژکتور برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته است و به همین سبب می تواند باعث کند شدنش شده باشد. این که خود اقدام به تعویض لامپ ویدئو پروژکتور کنید، از جانب ما توصیه نمی شود زیرا نیاز به تنظیم مجدد و تمیز کردن مناسب برای عملکرد لامپ جدید دارد. اگر شما به درستی لامپ را تعویض نکنید ممکن است دستگاه خراب شود و دوباره نیاز به تعمیر ویدئو پروژکتور داشته باشید.

قبل از تعویض لامپ، به دنبال خدمات حرفه ای یا مشاوره باشید، اگر هم فکر می کنید که با توجه به دستورالعمل های گفته شده در مقالات پیشین می توانید خود به تعویض لامپ ویدئو پروژکتور بپردازید، به دقت عمل بالا فرآیند را انجام دهید.

خاموش شدن خودکار دستگاه

احتمالات متعددی برای خاموش شدن خودکار از طریق برد اصلی، برد برق، سنسور، فن و …  وجود دارند. برای تعیین و فهمیدن مشکل اصلی، به تشخیص مرحله ای و دقیقی احتیاج است.

صدای بلند پروژکتور

سر و صدا معمولاً در اثر حرکت قطعات مکانیکی صدمه دیده یا قطعات شل شده به دلیل افتادن تصادفی دستگاه و یا استفاده طولانی از قطعات داخلی حساس است.

تعمیر ویدئو پروژکتور

تعمیر مشکلات رایج دیتا پروژکتور

در تعمیر ویدئو پروژکتور استوک با مشکلات رایج زیر رو به رو خواهیم شد.

روشن نشدن پروژکتور

چندین دلیل برای عدم روشن شدن ویدئو پروژکتور وجود دارد. اگر با این مشکل مواجه شده اید، موارد زیر را امتحان کنید:

  1. اطمینان حاصل کنید که پروژکتور به درستی به یک پریز برق وصل شده است.
  2. چراغ دما را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه به علت گرمای بیش از حد خاموش نشده است.
  3. اگر برای روشن کردن پروژکتور از ریموت استفاده می کنید، باتری ها را بررسی کنید.
  4. تایمر لامپ را ریست و دوباره تنظیم کنید.
  5. اطمینان حاصل کنید که پروژکتور در حالت استند بای نیست.

اگر بعد از امتحان کردن نکات بالا، پروژکتور هنوز روشن نمی شود، مسئله می تواند پیچیده تر مانند آسیب به اجزای داخلی دستگاه باشد.

نمونه پروژه تعمیر شده پروژکتور

 گرم شدن بیش از حد پروژکتور

طبیعی است که پروژکتورها هنگام استفاده داغ شوند، اما گاهی اوقات پروژکتورها در صورت نیاز به نظافت، نگهداری یا گردش بهتر هوا بیش از حد گرم می شوند. اگر پروژکتور شما بطور تصادفی خاموش یا پیام هشدار را نشان می دهد، برای رفع گرمای بیش از حد و تعمیر ویدئو پروژکتور از نکات زیر استفاده کنید:

  • ناحیه اطراف پروژکتور را تمیز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی باعث بسته شدن منافذ پروژکتور نشده است.
  • فیلترها را از هرگونه گرد و غبار تمیز کنید.

زدن چشمک نور پروژکتور

مدل های بی شماری از پروژکتورها وجود دارند، همه با بخش ها و قطعات مختلف، بنابراین بهتر است برای تعیین معنای نور پروژکتور چشمک زن به کتابچه راهنما مراجعه کنید. با این حال، اینها رایج ترین دلایل و راه حل های چراغ چشمک زن در پروژکتور شماست:

  1. چراغ پاور: اگر چراغ دکمه پاور سبز است یا چشمک می زند، پروژکتور احتمالاً روشن یا در حال گرم شدن است. اگر چراغ برق، نارنجی یا نارنجی چشمک زن باشد، ممکن است پروژکتور در حالت استند بای یا در حال خاموش شدن باشد.
  2. چراغ لامپ: اگر چراغ لامپ به رنگ نارنجی یا قرمز چشمک می زند، این بدان معنی است که چراغ لامپ به زودی می سوزد یا نیاز به تعویض دارد.
  3. چراغ دما: اگر چراغ دما نارنجی یا قرمز چشمک زن است، این بدان معناست که پروژکتور شما در حال گرم شدن بیش از حد است یا نیاز به تمیز کردن دارد. حتماً هرگونه کثیفی و بهم ریختگی را از اطراف پروژکتور دور کنید و مواردی را که مانع منافذ آن شده اند را حذف کنید.

 تغییر رنگ تصویر پروژکتور

تغییر رنگ پروژکتور به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. در زیر چندین مورد از رایج ترین دلایل تغییر رنگ و چگونگی تعمیر ویدئو پروژکتور آورده شده است:

  • وضعیت کابل VGA خود را بررسی کنید. اگر متوجه هرگونه خم شدن در آن شدید، احتمالاً کابل VGA نیاز به تعویض دارد.
  • تنظیمات صفحه نمایش و رنگ را برای روشنایی در فضای مورد نظر بهینه کنید.
  • بررسی کنید که پروژکتور شما به تعویض لامپ نیاز دارد یا خیر.

اگر هیچ یک از پیشنهادات فوق به تغییر رنگ کمک نکرد، مشکل می تواند جدی تر باشد. برای بازرسی از چرخ رنگ یا صفحات پلاریزه، با یک متخصص تعمیر حرفه ای پروژکتور تماس بگیرید.

سوختن لامپ پروژکتور

اگرچه طول عمر لامپ از پروژکتوری تا پروژکتور دیگر متفاوت است، باید همه لامپ ها در بعضی مواقع تعویض شوند و این یکی از متداول ترین عیوب و مشکلات پروژکتورها می باشد.

علائم لامپ ویدئو پروژکتور سوخته

  1. چراغ لامپ را بررسی کنید. اگر چراغ قرمز یا نارنجی چشمک زن است، باید لامپ را تعویض کنید.
  2. اگر پروژکتور روشن شود، اما تصویر ظاهر نمی شود، ممکن است لامپ شما سوخته باشد.
  3. اگر تصویری که نمایش داده می شود رنگی یا کم رنگ باشد، ممکن است به زودی لامپ بسوزد.

نحوه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

یکی دیگر از تعمیرات ویدئو پروژکتور شامل تعویض لامپ ویدئو پروژکتور می شود. باید حتما برای تعویض یک سری نکات را مد نظر داشته باشید. ابتدا برای تعویض آن باید دو شاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید. سپس دستگاه را خاموش کنید. زیرا اگر توجه کرده باشید زمانی که دستگاه روشن است لامپ پروژکتور داغ می شود بنابراین باید اندکی صبر کنیم تا دستگاه لامپ دستگاه خشک شود.

جدا کردن محافظ لامپ

در این مرحله باید پیچ ها را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید اغلب در انواع ویدئو ها 2 تا 4 پیچ به بدنه متصل شده است.

خارج کردن لامپ از محل خود

تمامی دستگاه ویدئو پروژکتور دارای یک دستگیره هستند که به کمک آن بتوانند لامپ را به آرامی از محل قرار گرفته خارج کنند. حتما به سیم های متصل لامپ دقت کنید تا در هنگام جدا کردن پاره نشوند.

تمیز کردن محل لامپ دستگاه

در این مرحله با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز محل قرار گیری لامپ سالم را تمیز و گردگیری کنید.

قرار دادن لامپ سالم در دستگاه

در این مرحله سیم های که از لامپ معیوب جدا کردید باید به لامپ جدید و سالم متصل کنید و سپس در محل مناسب که برای لامپ تعیین شده است قرار دهید. نکته ای که لازم است بدانید آن است که باید برای نصب آن سعی کنید انگشتانتان با قاب پشت لامپ تماس داشته باشد تا به آن فشاری وارد نشود.

قرار دادن درب لامپ

در آخرین مرحله مجدد باید پیچ هایی را که از قبل باز کرده بودید مجدد آن را با استفاده از پیچ گوشتی سفت کنید.

نحوه تعمیر ویدئو پروژکتور در مراکز تخصصی

مشتری پروژکتور معیوب و خراب خود را به مرکز تعمیرات تخصصی مورد نظر می برد. یک تکنسین متخصص، خطا و ایراد احتمالی پروژکتور را تشخیص داده و حدسیات خود را با مشتری در میان می گذارد. در ضمن بیان حدسیات و تخمین به مشتری، هزینه تعمیر و مدت زمانی که تعمیر دستگاه طول می کشد و به مشتری بازگردانده می شود نیز ذکر می شود.

نحوه تعمیر ویدئو پروژکتور

تعمیر برد ویدئو پروژکتور

دلایل عمده خراب شدن ویدئو روژکتور

ممکن است پروژکتور به تعمیر و یا تعویض بخشی احتیاج داشته باشد:

  • اپتیک (بخش های مربوط به پخش نور پروژکتور)، لیزر ها، آینه ها کامل
  • تابلو برق
  • مادربرد (صفحه سیستم)
  • تابلوهای الکترونیکی I / O
  • لامپ و مغزی (فقط اصلی و اورجینال)
  • فیلترها و فنهای تهویه
  • ورودی های سیگنال ویدیویی HDMI / VGA / DP / COMPOSITE

تعمیر انواع ویدئو پروژکتور

هر نوع ویدئو پروژکتور در هر برندی که دارید را می توانید به ما بسپارید. برای رسیدگی سریع تر فرم زیر را پر کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل شود.

    ویدئو پروژکتور های قابل حمل و نقل

    سایت فرا استوک یکی از معتبر ترین سایت های تعمیر ویدئو پروژکتور می باشد. برای ما پروژکتورهای قابل حمل را که معمولاً توسط نمایندگان، مسئولان فروش، متخصصان شرکتهای داروسازی، چهره های حرفه ای که نیاز به وسیله ای کوچک و قابل حمل دارند، تا بتوانند به مشتریان، ارائه ها، برگه داده های محصول و کتابچه راهنمای کاربر خود را نشان دهند، تعمیر می کنیم.

    ویدئو پروژکتور های قابل حمل و نقل

    ویدئو پروژکتور های سبک جیبی

    تعمیر ویدئو پروژکتور های خانگی

    یکی دیگر از ارائه های سایت فرا استوک تعمیر ویدئو پروژکتور های خانگی می باشد.ما از پروژکتورهایی که معمولاً در خانه به عنوان جایگزینی برای صفحه نمایش معمولی تلویزیون استفاده می شوند، پشتیبانی می کنیم. با hdmi جدید، اتصالات Full-hd و برند جدید 4k / 8k، رندر تصاویر باور نکردنی، بسیار روشن و بسیار تعریف شده است. همچنین در خانه برای اتصال کنسول های بازی مورد استفاده قرار می گیرد تا تجربه تماشایی و بازی واقعاً هیجان انگیزی را ارائه دهد. برای افرادی که از این محصول به عنوان جایگزین تلویزیون استفاده می کنند، بسیار مهم است که تعمیر دستگاهشان زمان کمی ببرد. شرکت ما قادر است در مقایسه با شرکت های رقیب، تعمیرات ویدئو پروژکتور در با زمان بسیار کاهش یافته ای، تضمین کند!

    تعمیر ویدئو پروژکتور های تجاری

    زمان های بسیاری پیش می آید، پروژکتورهایی که در امور تجاری استفاده می شوند، در دفاتر شرکت ها و شرکت های خصوصی، چه در مدارس دولتی و چه خصوصی، به تعمیر احتیاج پیدا کنند.

    ویدئو پروژکتور های تجاری

    تصویر و کاربرد ویدئو پروژکتور های تجاری

    خدمات تعمیرات پروژکتور

    هر گونه ویدئو پروژکتور از انواع ساده گرفته تا پیشرفته در فرا استوک، مجهز به بهترین ابزار و لوازم مورد نیاز، انجام می شود. اگر با روشن نشدن پروژکتور، کم نور شدن تصویر و مواردی از این قبیل مواجه شده اید، نگران نباشید، تنها با ما تماس بگیرید. بسیاری مواقع اصلا احتیاجی به تعمیر ویدئو پروژکتور و یا تعویض اجزای آن نیست، تنها کافیست که برخی قسمت های آن را تمیز کرد و دوباره پروژکتور را به صورت اول برگرداند. توجه داشته باشید که هر قطعه ای که از دستگاه با اختلال روبرو شود. دارای علائم و نشانه می باشد که می بایست حتما آنها را مد نظر قرار دهیم.

    تعرفه تعمیر ویدئو پروژکتور

    هزینه تعمیر ویدئو پروژکتور بستگی به عامل خرابی آن دارد. ولی معمولا هزینه تعمیر این دستگاه از 350,000 تومان شروع می شود و تا 2,000,000 تومان هم ادامه پیدا می کند.

    چه قطعاتی از ویدئو پروژکتور قابل تعمیر می باشد؟

    از آنجایی که قطعات ویدئو پروژکتور بسیار حساس می باشند باید در هنگام تعویض و تعمیر دقت لازم را داشته باشیم. بهتر است قبل از تعویض بررسی کنیم که آیا قطعه قابل تعمیر می باشد. از آنجایی که یک ویدئو پروژکتور دارای چند قطعه اصلی می باشد که شامل برد اصلی، فیلتر، منبع تغذیه، چرخه رنگ و لامپ بالاست می باشد. لازم است بدانید که هر کدام از این قطعه ها مخصوص کارایی می باشد که برای آن تعریف شده است. در سایت ما آموزش های لازم در مورد تعمیر ویدئو پروژکتور به طور کامل داده شده است. به عنوان مثال خاموش شدن خودکار دستگاه می تواند از منبع تغذیه و یا حتی برد اصلی باشد.

    سخن آخر

    در مورد تعمیر ویدئو پروژکتور باید بگوییم که سایت فرا استوک یکی از بهترین تعمیر کننده ویدئو پروزکتور در ایران می باشد. تعمیر ویدئو پروژکتور استوک و انواع فرآیند های تعویضی با لوازم اصل و با کیفیت، در فرا استوک انجام می پذیرد.

    سوالات متداول درباره تعمیر ویدئو پروژکتور

    1تعمیر ویدئو پروژکتور شامل چه ویدئو هایی می باشد؟
    شامل ویدئو پروژکتور های خانگی، تجاری و ویدئو های قابل حمل و نقل می باشد.
    2علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور چیست؟
    چندین دلیل ممکن است که باعث روشن نشدن آن شود که شامل ریموت، چراغ دما و استند بای می باشد.
    3چرا ویدئو پروژکتور در تصویر رنگ ایجاد می کند؟
    این احتمال وجود دارد که کابل VGA خراب شده باشد.
    5/5 - (2 امتیاز)

    20 Comments

    1. zahranori گفت:

      ممنون از مطالب کاملی که در سایت قرار دادید برای خرید چجوری باید اقدام کنم؟

      • مبینا عبداللهی گفت:

        قسمت خرید در سایت می توانید خرید کند یا دا ما تماس بگیرد در صورت نیاز

    2. الهه گفت:

      فقط تعمیرات سخت افزاری را انجام میدید یا نرم افزاری را هم انجام میدید؟

    3. hosseinyparisa4 گفت:

      اگر چراغ پاور روشن باشد اما دستگاه روشن نشود ایراد از کجاست؟

    4. مهتاب گفت:

      صدای بلند ویدئو پروژکتور می تواند با هارد دیسک ارتباط داشته باشد؟

    5. پویا گفت:

      عالی

    6. hosseinyparisa4 گفت:

      در صورتی که چیپ ام دی ام آسیب دیده باشد، باید تعویض شود تعمیر؟

      • alpha گفت:

        در صورتی که سوخته باشد و نقطه نقطه در تصویر مشخص باشد باید تعویض شود

    7. محمد گفت:

      دستگاه ما یهو وسط کار خاموش میشه و تا چند دیقه روشن هم نمیشه . بعد یه ربع میتونیم دوباره روشنش کنیم. مشکل ازکجاست؟

      • alpha گفت:

        احتمالا مشکل ار فن باشد ولی برای این که دقیق بتوانیم راهنمایی کنیم می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی کنند

    8. hosseinyparisa4 گفت:

      در صورتی که خطوط مشکی به صورت پراکنده ایجاد می شود مشکل کجاست؟

      • alpha گفت:

        در اکثر مواقع بخاطر دی ام دی دستگاه می باشد ولی برای بررسی دقیق تر ، دستگاه را برای تعمیر و بررسی به مجموعه ما بیارید تا در کم ترین زمان بررسی و تعمیر شود

    9. Mostafa گفت:

      سلام وقت بخیر
      جناب من ویدئو پروژکتورم تصویر رو بد نشون میده
      مثلا اگر تصویر سیاه و سفید باشه
      این یه تیکشو میاد رنگی نشون میده
      اشکالش از چیه؟ چون تا جایی که میدونم ضربه هم نخورده

      • alpha گفت:

        سلام وقت بخیر ، می توانید مدل دستگاه و نمونه تصویر دستگاهتون را داخل واتساپ برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت بررسی و مشکل شما را پاسخ بدهند.

    10. علی گفت:

      وقتی دستگاه رو روشن میکنم، یه صدایی میده ، مشکل از کجاست؟

      • alpha گفت:

        سلام لطفا تماس بگیرید تا کارشناسانمون راهنمایی کنند این که چجور صدایی هست را باید بگید تا راهتمایی کنند

    11. Mobina گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      جدیدا پرژکتور من موقع روشن شدن خیلی صدا میده
      دلیل اصلیش چیه؟
      باید پرژکتور جدید بخرم؟؟؟

      • alpha گفت:

        سلام بستگی داره چه صدایی باشه احتمالا خیلی کثیف شده و نیاز به سرویس داره

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 4 =

    × کمک می خواهید؟