راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری | انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب

جلوگیری از سرقت ویدئو پروژکتورهای آموزشی
جلوگیری از سرقت ویدئو پروژکتورهای آموزشی
مارس 14, 2023
ویدئو پروژکتور تلویزیون دار
ویدئو پروژکتور تلویزیون دار
مارس 18, 2023
جلوگیری از سرقت ویدئو پروژکتورهای آموزشی
جلوگیری از سرقت ویدئو پروژکتورهای آموزشی
مارس 14, 2023
ویدئو پروژکتور تلویزیون دار
ویدئو پروژکتور تلویزیون دار
مارس 18, 2023

در دنیای تجارت امروزی، خرید ویدئو پروژکتور تجاری به عنوان یکی از ابزارهای مهم موقعیت خود را پیدا کرده است. این ابزار برای ارائه پیشنهادات تجاری، جلسات، کلاس‌ها، تبلیغات، نمایشگاه‌ها و هر نوع فعالیت دیگری که نیاز به نمایش دادن تصاویر بر روی پرده دارد، استفاده می‌شود. با وجود اینکه خرید ویدئو پروژکتور تجاری به نظر ساده می‌آید، اما متأسفانه برخی مشتریان از نقاط ضعف این دستگاه‌ها و دانش کافی در مورد آن‌ها بی‌اطلاع هستند. به همین دلیل، در اینجا یک راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری برای شما ارائه شده است.

  1. کیفیت تصویر

یکی از مهمترین عوامل در خرید ویدئو پروژکتور تجاری، کیفیت تصویر است. اگر به دنبال خرید ویدئو پروژکتور تجاری با کیفیت تصویر بالا هستید، بهتر است دقت کنید که رزولوشن دستگاه بالا باشد. همچنین، دقت پروژکتور نیز بسیار مهم است. بهتر است هنگام خرید، به دقت و کیفیت تصویر توجه کنید.

  1. شدت نور

شدت نور نیز یکی دیگر از عوامل مهم در خرید ویدئو پروژکتور تجاری است. اگر می‌خواهید دستگاهی با قابلیت پخش تصاویر در محیط‌های روشن خریداری کنید، بهتر است دقت کنید که شدت نور پروژکتور بالا باشد.

  1. امکانات ارتباطی

ویدئو پروژکتور تجاری معمولا با استفاده از پورت‌های ارتباطی مختلفی را به کار می‌گیرد، بنابراین امکانات ارتباطی آن بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، برخی از ویدئو پروژکتورها دارای پورت HDMI هستند که به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر و تلویزیون را به آن متصل کنید. همچنین، برخی از پروژکتورها دارای پورت VGA هستند که به شما اجازه می‌دهد که از آن به عنوان یک مانیتور برای کامپیوتر خود استفاده کنید.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری

 

  1. قابلیت اسکن

یکی از امکانات مفید ویدئو پروژکتور تجاری، قابلیت اسکن است. اسکن به شما اجازه می‌دهد تا سریعاً اسناد و تصاویر خود را به نمایش درآورید. برای این کار، بهتر است یک ویدئو پروژکتور تجاری با قابلیت اسکن تهیه کنید.

  1. هزینه

هزینه نیز یکی از عوامل مهم در خرید ویدئو پروژکتور تجاری است. قبل از خرید، بهتر است برای خود مشخص کنید که چقدر می‌توانید برای این دستگاه پرداخت کنید. همچنین، برای پیدا کردن بهترین قیمت، بهتر است از چندین فروشگاه مختلف دیدن کنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری

 

آیا تفاوتی بین ویدئو پروژکتور خانگی و ویدئو پروژکتور تجاری وجود دارد؟

بله. هرچند می‌توانید از یک ویدئو پروژکتور خانگی یا سرگرمی برای استفاده تجاری استفاده کنید، اما این نوع پروژکتورها توانایی نوردهی کمتری دارند، بنابراین برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید در محیط تاریک استفاده شود. ویدئو پروژکتورهای تجاری (همچنین به عنوان دیتا پروژکتور شناخته می‌شوند) معمولاً دارای نوردهی بیشتری هستند که به کاربر اجازه می‌دهد در یک اداره بدون خاموش کردن چراغ‌های اتاق ارائه دهد. برخی از دیتا پروژکتورها، ویژگی‌های اضافی مانند نمایش بی‌سیم را نیز دارا می‌باشند و برخی از مدل‌ها بسیار کوچک ساخته شده‌اند تا حمل و نقل آسان باشد. عملکرد دیتا پروژکتورها به شدت متفاوت است و بستگی به آن دارد که آیا برای حمل و نقل، اتاق‌های کنفرانس یا سالن های همایش طراحی شده‌اند.

شدت روشنایی در خرید ویدئو پروژکتور تجاری

سطح روشنایی مورد نیاز برای پروژکتورهای دیجیتال به طور عمومی با واحد ANSI Lumens اندازه گیری می شود. سطح روشنایی مورد نیاز در یک اتاق کنفرانس استاندارد می تواند بسته به اندازه صفحه نمایش و نور محیطی به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به طور سنتی، سطح روشنایی 3000-4000 ANSI Lumens یا بیشتر برای یک اندازه صفحه نمایش استاندارد مانند 90 “تا 100” در یک اتاق روشن کافی است. محیط مشاهده شما یک عامل اصلی در تعیین سطح روشنایی پروژکتور شما است. اگر سطح روشنایی پایین تری استفاده می کنید، با افزایش نور محیطی در اتاق، باید صفحه نمایش را کاهش داده و یا نور محیطی را کم کنید تا تصویر واضح باشد. هر چه صفحه نمایش بزرگتر و نور محیطی در اتاق بیشتر باشد، پروژکتور باید قدرتمندتر باشد. اگر در اتاق های کنفرانس بزرگ (به عنوان مثال 30-150 نفر) ارائه می دهید، بهتر است پروژکتوری با 5000 لومن در نظر بگیرید، اگر در یک محیط بسیار بزرگ با اندازه تصویر بزرگ (به عنوان مثال 3-5 متر عرض) هستید، بهترین گزینه یک ویدئو پروژکتور تجاری محیط بزرگ با 6000 لومن یا بیشتر است.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری

نیاز به چه رزولوشنی دارم؟

رزولوشن اصلی در واقع اندازه گیری تعداد پیکسل هایی است که در پروژکتور پخش می شود. معمولاً این با یک عدد پیکسل در ارتفاع و پهنا نشان داده می شود، مانند 1920 پیکسل در عرض و 1080 پیکسل در ارتفاع. پروژکتورها ممکن است سیگنال های با رزولوشن بالاتر و پایین تر از رزولوشن اصلی قبول کنند، اما باید سیگنال را به رزولوشن اصلی تبدیل یا فشرده سازند تا بتوانند در رزولوشن اصلی نمایش دهند.

معمولاً رزولوشن‌های مورد استفاده در پروژکتورهای آموزشی به شرح زیر است:

  • SVGA – 800×600 – برای ارائه‌های پاورپوینت ساده با اندازه فونت بزرگ مناسب است.
  • XGA – 1024×768 – عالی برای ارائه‌های پاورپوینت و ویدیویی ساده است.
  • WXGA – 1280×800 (HD) – جزئیات کافی برای کار با متن‌های کوچکتر یا ویدیوی HD مانند صفحات اکسل است.
  • WUXGA – 1920 x 1080 یا 1920 x 1200 (Full HD) – جزئیات عالی، برای تمام ارائه‌ها و ویدیو‌هایی با کیفیت بالا مناسب است.
  • UHD – 3840 x 2160 (4K) – جدیدترین و بالاترین رزولوشن است. برای نمایش پروژکشن با کیفیت بالا مانند نقشه‌های معماری بسیار جزئیاتی مناسب است. اصولاً این رزولوشن برای تئاتر منزل استفاده می‌شود، اما برخی از ویدئو پروژکتورهای تجاری با کیفیت بالا نیز از این رزولوشن برای نمایش استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری

خرید ویدئو پروژکتور تجاری قابل حمل

بله، قطعا! در حالی که بیشتر پروژکتورها به صورت بزرگ نیستند، اما برخی مدل‌های کوچکتری وجود دارند که برای استفاده قابل حمل عالی هستند. پروژکتورهای کوچکتر در مقایسه با مدل‌های بزرگ‌تر کمتر روشن هستند، بنابراین در هنگام انتخاب خرید ویدئو پروژکتور تجاری جدید خود باید این موضوع را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به گروه‌هایی از ۱۰۰ نفر یا بیشتر ارائه دهید، بهتر است از یک پروژکتور بزرگتر و روشن‌تر استفاده کنید تا تصویر برای همه قابل مشاهده باشد. اگر فقط قصد دارید به چند نفر ارائه دهید، می‌توانید از یک پروژکتور مینی یا پیکو استفاده کنید.

چند مدل از پروژکتورها وجود دارند که عبارتند از:

پروژکتورهای مینی: این دسته از پروژکتورها شامل پروژکتورهای جیبی بسیار کوچک تا واحدهای کمی بزرگتر با وزن تا حدود ۱.۵ کیلوگرم می‌شوند. بیشتر مدل‌های این دسته دارای شدت نور بین ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ لومن هستند و برای گروه‌های کوچکی حدود ۶ تا ۱۵ نفر مناسب هستند.

پروژکتورهای قابل حمل: این دسته از پروژکتورها حدود ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن دارند و شدت نور آن‌ها بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ لومن متغیر است. این پروژکتورها برای فضاهای کوچک و متوسط مناسب هستند، مانند اتاق جلسات.

پروژکتورهای چند منظوره: این نوع پروژکتورها شامل اکثر پروژکتورها هستند و شدت نور آن‌ها بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لومن است. پروژکتورهای چند منظوره برای اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های کوچک مناسب هستند. وزن این پروژکتورها حدود ۳ کیلوگرم است، بنابراین همچنان قابل حمل هستند.

پروژکتورهای سالن بزرگ: بیشتر پروژکتورهای سالن بزرگ شدت نور بالای ۵۰۰۰ لومن دارند، برخی از آن‌ها حتی بیشتر از ۱۰ هزار لومن نور دارند. این پروژکتورها برای سالن‌ها و فضاهای بزرگ کنفرانس مناسب هستند، اما وزن آن‌ها حدود ۵ کیلوگرم یا بیشتر است، بنابراین قابلیت حمل و نقل آن‌ها کمتر است.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری

 

ویژگی های PC Free و Wireless به چه معناست؟

قابلیت‌های PC Free و Wireless دو تکنولوژی نسبتاً جدید هستند که در برخی پروژکتورهای ارائه‌ی تصویری قرار دارند. قابلیت PC Free به پروژکتور اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر یا هر دستگاه صوتی و تصویری دیگر، فایل‌های تصویری، پرزنتیشن یا ویدئو را پخش کند. فایل‌های مناسب در یک فلش مموری USB یا کارت حافظه SD قرار می‌گیرند و سپس به صورت مستقیم به پروژکتور متصل می‌شوند. پروژکتور فقط قادر به خواندن برخی از نوع‌های فایل است؛ برخی از پروژکتورها تنها قادر به نمایش فایل‌های تصویری هستند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند اسلایدهای مایکروسافت پاورپوینت یا فایل‌های PDF را نیز نمایش دهند. این ویژگی برای معلمانی که در طول روز برای برگزاری جلسات و پرزنتیشن‌های متعددی نیاز به حمل همزمان پروژکتور و کامپیوتر ندارند، گزینه‌ی مناسبی است.

اتصال بی‌سیم به پروژکتور اجازه می‌دهد تا به کامپیوتر متصل شود بدون نیاز به کابل. اتصال بی‌سیم به طور معمول با فریم ریت کم انجام می‌شود، بنابراین فقط برای ارائه‌ها و عکس‌ها مناسب است و برای ویدیو/فیلم مناسب نیست. چندین نوع فناوری wifi در حال استفاده هستند و Miracast در حال حاضر یکی از متداول‌ترین آنهاست.

آیا چیز دیگری وجود دارد که باید مراقب آن بود؟

اگر قصد نصب یک پروژکتور روی سقف را دارید، باید به فاصله پرتاب توجه کنید. بسیاری از پروژکتورها نیاز به فاصله‌ی حدود ۳.۲ متر برای نمایش تصویری به عرض ۲ متر دارند، اما این فاصله ممکن است متغیر باشد.

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تجاری

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

× کمک می خواهید؟