عمر مفید لامپ ویدئو پروژکتور
عمر مفید لامپ ویدئو پروژکتور
اکتبر 15, 2020
ویدئو پروژکتور اپسون استوک اروپایی
چرا ویدئو پروژکتور استوک بخریم؟
اکتبر 26, 2020
عمر مفید لامپ ویدئو پروژکتور
عمر مفید لامپ ویدئو پروژکتور
اکتبر 15, 2020
ویدئو پروژکتور اپسون استوک اروپایی
چرا ویدئو پروژکتور استوک بخریم؟
اکتبر 26, 2020

آموزش نصب ویدئو پروژکتور

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به تازگی ویدئو پروژکتور خریداری کرده اید و به دنبال نصب و راه اندازی آن هستید به شما پیشنهاد میکنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید ویدئو پروژکتور خود را به خوبی و بطور اصولی و درست نصب کنید.

در این مقاله قصد داریم راهنمای نصب و استفاده از ویدئو پروژکتور را بطور کامل شرح دهیم.

راهنمای نصب عمومی و استفاده از ویدئو پروژکتور

برای نصب ویدئو پروژکتور لازم است نکاتی را رعایت کنید که ما این نکات را در دسته شرایط کلی نصب قرار داده ایم. درست است که انواع مختلفی از برند های متفاوت ویدئو پروژکتور در بازار موجود است، اما جالب است بدانید که سازوکار اکثر این دستگاه ها شبیه هم است و فرق چندانی ندارد.

شیوه نصب ویدئو پروژکتور

شما می توانید انتخاب کنید که ویدئو پروژکتور شما به سقف متصل شود و یا روی میز یا پایه قرار گیرد. مسلما اگر ویدئو پروژکتور به سقف متصل شود تصویر بهتری خواهد داشت و در معرض ضربه و خطرات احتمالی نیز نیست.

نور محیط

اتاق تاریک برای ویدئو پروژکتور

نور محیط

نور محیط یکی از شرایطی است که در هنگام انتخاب محیط نصب ویدئو پروژکتور باید به آن توجه شود. اگر می خواهید تصویر واضح و مناسبی از ویدئو پروژکتور ببینید باید فضا را تا حد امکان تاریک کنید. پس فضایی را برای نصب ویدئو پروژکتور در نظر بگیرید که حتی در روز هم بشود آن را مقداری تاریک کرد تا ویدئو پروژکتور کارایی بهتری داشته باشد.

صفحه نمایش

شما می توانید از صفحه نمایش های پارچه ای که مخصوص ویدئو پروژکتور است برای پخش تصاویر استفاده کنید. اگر نمی خواهید هزینه ای برای این کار بپردازید می توانید ویدئو پروژکتور را جایی نصب کنید که روبروی آن دیواری سفید باشد تا بتوانید تصویر خوبی داشته باشید. با این حال ما به شما پیشنهاد میکنیم که پرده نمایش مخصوص ویدئو پروژکتور را خریداری کنید.

فاصله نصب ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور باید در فاصله مناسب نصب شود

فاصله ویدئو پروژکتور تا صفحه نمایش

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای نصب ویدئو پروژکتور رعایت کنید نصب ویدئو پروژکتور در فاصله مناسب تا پرده نمایش است. جالب است بدانید که ویدئو پروژکتور ها در فاصله مشخص از پرده نمایش اندازه تصویر برابر ندارند. بنابراین فاصله مناسب نصب هر ویدئو پروژکتور از پرده نمایش مختص خود آن ویدئو پروژکتور است.

محاسبه فاصله نصب ویدئو پروژکتور به وسیله نسبت پرتاب است. عدد پرتاب در مشخصات هر ویدئو پروژکتور ذکر شده است. به عنوان مثال ویدئو پروژکتور با نسبت پرتاب 1.5 اگر در فاصله 1.5 متری قرار گیرد تصویر با عرض 1 متر نمایش میدهد و یا اگر در فاصله 3 متری نصب شود تصویر با عرض 2 متر نمایش میدهد.

مسلم است که این محاسبات اندکی سخت و زمان بر است. به همین دلیل سایت projectorcentral تمام مراحل فوق را به خوبی برای شما انجام میدهد و فاصله مناسب نصب ویدئو پروژکتور را به شما اعلام میکند.

فاصله ویدئو پروژکتور تا صفحه نمایش یکی از موضوعات بسیار مهم است چرا که تاثیر مستقیم بر کیفیت تصویر میگذارد. در دیگر مقالات به تفصیل در مورد این موضوع صحبت کرده ایم.

سئوالات متداول شما

1اگر از شرکت فرا استوک ویدئو پروژکتور استوک خریداری کنیم نصب آن رایگان است؟
نصب ویدئو پروژکتور بسیار ساده و راحت است و نیازی نیست اطلاعات زمینه ای در این مورد داشته باشید. شاید سخت ترین قسمت، اتصال آن به سقف باشد. بقیه مراحل نصب بسیار ساده و راحت است. با این حال اگر مشکلی در نصب دستگاه داشتید می توانید با همکاران ما در شرکت فرا استوک تماس حاصل فرمایید تا این عزیزان شما را برای نصب راهنمایی کنند.
2اگر لنز ویدئو پروژکتور شکسته باشید، قابل تعویض است؟
این موضوع بستگی به نوع دستگاه و نحوه شکستگی لنز دارد. بهتر است برای تصمیم گیری در خصوص تعویض لنز به تعمیر کار ماهر مراجعه کنید.
3ویدئو پروژکتور ها معمولا چه نوع پورت هایی را پشتیبانی میکنند؟
معمولا ویدئو پروژکتور ها بسیاری از پورت ها از قبیل Component, S-video Composite, AVI, HDMI, VGA را برای انتقال تصویر از ورودی های مختلف پشتیبانی میکنند.

موارد اختصاصی نصب ویدئو پروژکتور

در بالا به موارد عمومی برای راهنمای نصب و استفاده از ویدئو پروژکتور اشاره کردیم. موارد فوق بیشتر جنبه فیزیکی و محیطی دارند. حال در ادامه به برخی موارد نرم افزاری و تخصصی در نصب ویدئو پروژکتور اشاره میکنیم تا شما به تنهایی بتوانید ویدئو پروژکتور خودتان را نصب کنید و از ان استفاده کنید.

انواع پورت ها

انواع مختلف پورت ویدئو پروژکتور

پورت ها

اگر به پشت ویدئو پروژکتور ها اندکی نگاه کنید میبینید که می توان پورت های متفاوت و زیادی به ویدئو پروژکتور متصل کرد. اما 2 پورت اصلی آن برای اتصال کابل برق و کابل HDMI میباشد.

به وسیله کابل HDMI شما می توانید تصاویر موجود در لپ تاپ، پلی استیشن یا سایر وسایل را به ویدئو پروژکتور هدایت کنید و روی پرده نمایش ببینید. استفاده از کابل HDMI بهترین حالت تصویر است چرا که بقیه کابل ها معمولا کیفیت تصویر را کاهش میدهند. اما کابل HDMI را می توان تا فاصله 50 متری استفاده کرد بدون اینکه کیفیت تصویر کاهش پیدا کند.

روشن کردن ویدئو پروژکتور

پس از طی مراحل فوق حالا می توانید دستگاه را روشن کنید. برای روشن کردن ویدئو پروژکتور ابتدا باید دکمه Power را بزنید. این دکمه هم بر روی دستگاه تعبیه شده است و هم بر روی ریموت. پس از روشن کردن ویدئو پروژکتور و کامپیوتر، تصاویر موجود بر روی کامپیوتر بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است.

پس از روشن کردن ویدئو پروژکتور برخی از ویدئو پروژکتور ها بصورت خودکار نوع پورت ورودی را تشخیص میدهند اما برای برخی دیگر باید بصورت دستی و از طریق Auto search که روی خود دستگاه یا روی ریموت قرار دارد پورت انتخابی را پیدا کنید تا بتوانید تصاویر را مشاهده کنید.

لنز ویدئو پروژکتور استوک

لنز ویدئو پروژکتور باعث بزرگنمایی است

لنز ویدئو پروژکتور

یکی از مهم ترین قسمت های هر ویدئو پروژکتور لنز آن است. به وسیله همین لنز تصاویر بزرگنمایی می شوند و روی پرده نمایش داده میشوند.

اگر می خواهید تصویری واضح با اندازه مناسب ببینید باید لنز ویدئو پروژکتور تا حد امکان به صفحه نمایش عمود باشد. شاید جالب باشد بدانید ویدئو پروژکتور ها را از نظر لنز میتوان به 2 دسته تقسیم کرد. دسته ای از ویدئو پروژکتور ها دارای لنز ثابت هستند که در آن به کاربر اجازه تغیر لنز داده نمیشود و کاربر باید از لنز با نسبت بزرگنمایی ثابت استفاده کند. اما برخی دیگر از ویدئو پروژکتور ها حرفه ای تر هستند و می توان لنز آن ها را تغییر داد و از نسبت های مختلف بزرگنمایی استفاده کرد. اگر ویدئو پروژکتور استوک خریداری کردید حتما به سالم بودن لنز آنتوجه ویژه ای کنید و از سالم بودن آن اطمینان کسب کنید.

سخن آخر

برای نصب ویدئو پروژکتور باید به عوامل مختلفی توجه کنید. این عوامل میتواند محیطی و فیزیکی باشند مانند نور اتاق، نصب ویدئو پروژکتور و غیره و یا می تواند مربوط به خود ویدئو پروژکتور و نحوه روشن کردن و اتصال پورت ها باشد.

به یاد داشته باشید که نحوه نصب ویدئو پروژکتور ها تقریبا شبیه هم است و تفاوت چندانی ندارد. همچنین شما می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه برای نصب استفاده کنید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

× کمک می خواهید؟