هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

پروژکتور استوک اروپا
جولای 28, 2020
خرید پروژکتور ال ای دی
آگوست 2, 2020
پروژکتور استوک اروپا
جولای 28, 2020
خرید پروژکتور ال ای دی
آگوست 2, 2020

هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور ها از جمله کالا هایی هستند که در دهه اخیر جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و میزان تقاضا این کالا در بازار بسیا زیاد است به همین علت کمپانی های زیادی اقدام به تولید این محصول کاربردی کرده اند.

ویدئو پروژکتور ها به علت قابلیت بزرگنمایی که دارند در محیط های آموزشی، اداری، شرکت ها و حتی در منازل بسیار استفاده میشوند. واضح است که این دستگاه در هر محیطی استفاده شود باید مدت زمان زیادی روشن باشد. سازنده ها به این موضوع توجه ویژه ای کرده اند و از بابت این موضوع مشکلی برای دستگاه وجود ندارد و آسیبی به دستگاه نمیرسد فقط تنها قطعه ای که ممکن است بعد از مدتی استفاده نیاز به تعویض داشته باشد لامپ ویدئو پروژکتور است. با ما همراه باشید تا هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور و عمر مفید آن را بررسی کنیم.

لامپ ویدئو پروژکتور هم مانند لامپ های دیگر است و هنگامی که این لامپ بسوزد دیگر قابلیت تعمیر ندارد و فقط باید لامپ جدید تعویض شود.

جواب این سوال بستگی به نوع دستگاه شما و کمپانی سازنده دارد و نمی توان گفت دقیقا عمر همه لامپ ها یکسان است. اما معمولا روی لامپ ها ساعت مفیدی که می توان از آن لامپ استفاده کرد درج شده و برخی دستگاه ها اخطار تعویض لامپ را دارند و با نزدیک شدن به پایان عمر مفید لامپ کاربر را مطلع میکنند.

پاسخ این سوال منفی است. لامپ ویدئو پروژکتور ها ممکن است جیوه ای یا هالوزن باشد و این که کدام بهتر است و عمر بیشتری دارد بستگی به دستگاه دارد که کدام نوع را پشتیبانی میکند و با کدام نوع تصویر بهتری ارائه میدهد.

 

ویدئو پروژکتور

خرید ویدئو پروژکتور ارزان

لامپ ویدئو پروژکتور

بیشتر ویدئو پروژکتور های موجود در بازار لامپ جیوه ای یا هالوژنی دارند ولی به تازگی کمپانی ها ویدئو پروژکتور هایی را روانه بازار کرده اند که از LED و لیزر در ساختار آنها استفاده شده است. ولی برای خرید این نوع از ویدئو پروژکتورها باید هزینه زیادی بپردازید. به همین علت بسیاری از افراد خرید ویدئو پروژکتور های لامپ دار را نور ترجیح میدهند. زیرا به صرفه تر است.

جالب است بدانید اکثر کمپانی هایی که ویدئو پروژکتور تولید میکنند، به عنوان محصول جانبی لامپ ویدئو پروژکتور را نیز تولید میکنند. اگر لامپ ویدئو پروژکتور شما به مشکل بر خورد بهتر است در هنگام تعویض لامپ دقت کنید که مارک لامپ نو با دستگاه شما یکی باشد چرا که در این حالت دستگاه بهترین کارایی را خواهد داشت.

مشکلات لامپ ویدئو پروژکتور

یکی از قطعات آسیب پذیر در ویدئو پروژکتور ها، لامپ ویدئو پروژکتور است. لامپ یکی از قطعات مهم و حیاتی در ساختار ویدئو پروژکتور است چرا که اگر این قطعه خراب شود شما هیچگونه تصویری روی دیوار یا پرده نخواهید داشت. از شایع ترین مشکلات ویدئو پروژکتور ها سوختن لامپ است. البته در هنگام سوختن لامپ نیازی نیست نگران باشید چرا که این مشکل به راحتی حل میشود.

انواع مدل لامپ ویدئو پروژکتور

مدل مختلف لامپ ویدئو پروژکتور

نشانه های سوختن لامپ ویدئو پروژکتور

واضح ترین نشانه ای که شما می توانید از طریق آن بفهمید لامپ ویدئو پروژکتور شما سوخته است، نشان ندادن تصویر است. اگر ویدئو پروژکتور شما روشن میشود اما تصویری روی پرده نشان داده نمیشود. به احتمال زیاد لامپ دستگاه شما سوخته است و نیاز دارد آن را تعویض کنید.

از نشانه های دیگری که می توانید بفهمید لامپ ویدئو پروژکتور شما سوخته است این است صدایی شبیه صدای پشه از داخل دستگاه میشنوید. در این حالت لامپ تلاش میکند روشن شود و شما صدای بسیار ضعیفی میشنوید. که بهتر دستگاه را خاموش کنید و لامپ را تعویض کنید.

در بعضی موارد هنگامی که ویدئو پروژکتور شما روشن است، یکباره تصویر قطع میشود و دیگر شما تصویری نمی بینید در این حالت شما ممکن است صدای شکستن چیزی از داخل ویدئو پروژکتور بشنوید، که این صدای شکستن لامپ است. در حالت شما باید سریعا دستگاه را خاموش کنید و اقدام به تعویض لامپ کنید.

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

تعویض لامپ سوخته

نکات مهم در تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

همانطور که در بالا توضیح دادیم بهتر است برند لامپ و ویدئو پروژکتور یکی باشد تا دستگاه در بهترین حالت ممکن قرار گیرد و تصویری واضح و مطلوب نمایش دهد.

میدانیم که لامپ ویدئو پروژکتور ها عمر مفید دارند و بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند. موضوع مهم قابل توجه این است که برخی ویدئو پروژکتور ها این قابلیت را دارند که با نزدیک شدن لامپ به پایان عمر مفیدش به کاربر آلارم میدهند، بهتر است در هنگامی که دستگاه شما اخطار تعویض لامپ را میدهد در سریع ترین زمان ممکن لامپ را تعویض کنید و صبر نکنید تا لامپ به طور کامل بسوزد و سپس اقدام به تعویض لامپ کنید.

اگر دستگاه ویدئو پروژکتور شما با لامپ در این وضعیت کار کند، ممکن است تصویر واضح و مطلوبی نمایش ندهد، و در طولانی مدت دستگاه شما دچار مشکل میشود.

هزینه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور چقدر است؟

هزینه تعویض لامپ بستگی به نوع دستگاه شما دارد، همچنین انواع مختلفی از لامپ در بازار موجود است که توسط کمپانی هایی مختلفی تولید شده اند، و قیمت هرکدام متفاوت است. برای اطلاع از قیمت لامپ ویدئو پروژکتور با ما تماس بگیرید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − پنج =

× کمک می خواهید؟