اثر ذوزنقه ای در ویدئو پروژکتور
اثر ذوزنقه ای در ویدئو پروژکتور
ژوئن 28, 2022
نویز در تصویر ویدئو پروژکتور
نویز در تصویر ویدئو پروژکتور
جولای 6, 2022
اثر ذوزنقه ای در ویدئو پروژکتور
اثر ذوزنقه ای در ویدئو پروژکتور
ژوئن 28, 2022
نویز در تصویر ویدئو پروژکتور
نویز در تصویر ویدئو پروژکتور
جولای 6, 2022

وصل کردن بلندگو به ویدئو پروژکتور

عموما برخی پروژکتور ها دارای اسپیکر داخلی بوده و همزمان با تصویر صدا را نیز خواهید داشت. اما گاهی اوقات صدای پروژکتور بی کیفیت می باشد که لزوم اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور صورت می گیرد. اسپیکر برای پروژکتور هایی که در کل صدا پخش نمی کنند بسیار کاربردی است.

برخی ویدئو پروژکتور ها برای فضای باز به کار می روند. در نتیجه صدای بلندگوی داخلی مناسب نبوده و محدوده بزرگی را پوشش نمی دهد. برای تماشای فیلم و جایگزینی آن به جای تلویزیون صدای پروژکتور کافی نمی باشد. در نتیجه بهتر است در هر شرایط اتصال به بلندگوی خارجی را در نظر بگیرید. برای این اتصالات کابل ها و درگاه هایی باید لحاظ شوند.

وصل کردن بلندگو به ویدئو پروژکتور

اتثال بلوتوثی اسپیکر به پروژکتور

درگاه های لازم برای اتصال اسپیکر

برای عبور صدا باید پورت های به خصوصی را در نظر بگیرید که پروژکتور و اسپیکر هر دو، پورت های لازم و سازگار با یکدیگر را داشته باشند. در غیر این صورت نیاز به مبدل خواهید داشت. این پورت های به شرح زیر می باشند.

  • بلوتوث
  • کابل HDMI
  • کابل RCA
  • جک صوتی استریو
  • TOSLINK
  • گیرنده A/V

آشنایی با قابلیت پورت ها

موارد بالا بهترین پورت ها برای انتقال صدا از پروژکتور به اسپیکر می باشند. بلوتوث نیز برای بلندگو هایی که بلوتوث دارند مناسب می باشد. اما به این دلیل که برای انتقال از سیگنال ها استفاده می شود، اتصال بلوتوث آنچنان توان صدا را تقویت نمی کند.

برای اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور ها هر دو باید امکانات و پورت های لازم را داشته باشند. اما در رابطه با Bluetooth یک استثنا وجود دارد. اگر پروژکتور فاقد بلوتوث بوده اما اسپیکر ها این قابلیت را داشته باشند، می توانید از فرستنده Bluetooth استفاده کنید. این قطعه مانند یک رم یا دانگل می ماند که پروژکتور را قادر به دریافت سیگنال ها می کند.

در رابطه با TOSLINK، باید پورت نوری در ویدئو پروژکتور وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که بلندگوی شما باید ساندبار باشد تا با کیفیت ترین صدا را دریافت کنید.

اگر اسپیکر و ویدئو پروژکتور دارای پورت HDMI هستند آن را در اولویت قرار دهید. HDMI به بهترین نحو اطلاعات، تصویر و صدا را انتقال می دهد. سعی شود کابل HDMI طولانی نباشد و اسپیکر در فاصله طولانی از پروژکتور قرار نگیرد. چرا که در این صورت توان و ولتاژ انتقال کمتر بوده و اطلاعات به صورت صحیح به بلندگو نمی رسند.

اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور های قدیمی از طریق HDMI امکان پذیر نخواهد بود و RCA برای دستگاه های آنالوگ توصیه می شود. RCA همان سه فیش زرد، قرمز و سفید هستند که استفاده از آنها برای اتصالات صوتی و وصل شدن به اسپیکر بسیار متداول است.

آشنایی با قابلیت پورت ها

پورت های صوتی ویدئو پروژکتور

اتصال اسپیکر استریو به ویدئو پروژکتور

برای اتصال اسپیکر استریو به ویدئو پروژکتور، هر گونه بلندگویی مناسب نمی باشد. بلندگوهایی صرفا برای این اتصالات ساخته شده اند در نتیجه باید اسپیکر های استریو خود را با توجه به درگاه های ویدئو پروژکتور خریداری نمایید.

در صورتی که اسپیکر شما از دو باند داشته باشد که در یک بلندگو قرار گرفته است، یک کابل صوتی برای اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور کافی می باشد. اما در صورتی که دو باند چپ و راست در دو بلندگوی چپ و راست به گار رفته باشد شما نیاز به دو کابل دارید.

این دو کابل برای پورت های RCA در هر یک از اسپیکر ها می باشند. نکته اینجا است که اندازه ورودی ها و خروجی ها باید با یکدیگر سازگار باشند. به این صورت که پورت های RCA در اسپیکر ها وجود دارد اما خروجی ویدئو پروژکتور پذیرنده کابل تعیین شده نمی باشد. راه حلی برای این موضوع وجود دارد اینکه تقسیم کننده صوتی برای پورت RCA خریداری نمایید.

مراحل اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور

مراحل زیر برای اسپیکر های برقی به کار می روند که پیش از این ذکر کردیم این بلندگو های استریو با پروژکتور ها سازگاری دارند.

  • بلندگوها را به منبع تغذیه متصل کنید. (باتری یا برق)
  • اتصال یک سر کابل صدا به خروجی ویدئو پروژکتور و سر دیگر به اسپیکر
  • اتصال آداپتور به کابل صدا از طریق کانکتور بلندگو
  • انجام تنظیمات صوتی پروژکتور
مراحل اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور

اتصال سیستم صوتی به ویدئو پروژکتور

نتیجه گیری

ویدئو پروژکتور ها معمولا صدایی ضعیف و بی کیفیت را بر خلاف تصویر عرضه می کنند. به همین دلیل اتصال بلندگو به ویدئو پروژکتور این مشکل را حل می کند. اتصال اسپیکر ها نیز شرایط و دردسر هایی دارد. باید پورت های موجود در اسپیکر ها و ویدئو پروژکتور ها در نظر گرفته شود. پورت های صوتی که می توانند صدا را بدون نقص انتقال دهند لحاظ شوند. به علاوه برای تهیه کابل، تطبیق اندازه ورودی ها و خروجی ها را بررسی کنید.

سوالات متداول

1استفاده از فرستنده بلوتوث در ویدئو پروژکتور کیفیت صدا را بالا می برد؟
خیر در کل بلوتوث نسبت به دیگر اتصالات کمتر صدا را تقویت می کند.
2مزایای اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق بلوتوث چیست؟
دیگر نیازی به خریداری کابل یا مبدل نخواهید داشت به علاوه در رابطه با پورت ها هیچ مشکلی نخواهد بود.
3با استفاده از USB این اتصال امکان پذیر نمی باشد؟
معمولا یو اس بی در هر زمینه ای کارایی دارد. اما HDMI در این زمینه انتخاب بهتری خواهد بود.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

× کمک می خواهید؟