آشنایی با انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور

ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
سپتامبر 14, 2022
نصب پایه ویدئو پروژکتور
پایه ویدئو پروژکتور موقت را چگونه نصب کنم؟
دسامبر 10, 2022
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
سپتامبر 14, 2022
نصب پایه ویدئو پروژکتور
پایه ویدئو پروژکتور موقت را چگونه نصب کنم؟
دسامبر 10, 2022

برد هوشمند آموزشی

برد هوشمند ویدئو پروژکتور

برد هوشمند در واقع همان پرده نمایش ویدئو پروژکتور می باشد که به سنسورهای حرکتی مجهز می باشد. به واسطه این حسگرها با حرکات دست یا قلم دیجیتال می توان اسلاید ها را کنترل کرد. لازم به ذکر است که این برد ها منحصرا همراه با ویدئو پروژکتورهای تعاملی به کار می آیند. انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور بر اساس ساختار نرم افزاری، سخت افزاری و عملکرد هوشمند خود دسته بندی می شوند. علاوه بر آن بر قیمت ویدئو پروژکتور استوک و نو تاثیر دارد.

جهت نصب و راه اندازی این برد باید نکاتی را هنگام خرید رعایت کرده باشید. در اصل باید برد هوشمندی را خریداری نمایید که با شرایط محیطی شما سازگار باشد.

برد هوشمند ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور تعاملی

عملکرد برد هوشمند

برد هوشمند پرده نمایش ویدئو پروژکتورهای تعاملی می باشد. این برد در واقع یک سخت افزار به حساب می آید که با تعریف و اجرای نرم افزارهایی به خصوص می توان قابلیت های تعاملی آن را در دسترس کاربر قرار داد. عملکرد این برد وابسته به سخت افزار و کاربرد، متنوع بوده و هر نوع طراحی و عملکرد به خصوصی دارند.

می توان گفت مکانیزم برد هوشمند ویدئو پروژکتور بیشتر بر پایه ساختار نرم افزاری خود می باشد. به این معنا که ارتباط میان سنسورها و تعامل آنها با حرارت دست یا قلم دیجیتال دارای پیچیدگی و طراحی های نرم افزاری است.

انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور

تخته هوشمند با عملکردهای گوناگونی طراحی شده است که طریقه استفاده از هر کدام کمی متفاوت است. عملکرد آنها با توجه به کاربردی که دارند و فایل هایی که پشتیبانی می کنند مشخص می شود.

  1. اسمارت برد لمسی:
    برد هوشمند لمسی سنسورهایی با قابلیت واکنش دهی به قلم های الکترومغناطیسی و همچنین حرکات دست دارد که به دلیل چند منظوره بودن مکانیزم نرم افزاری و سخت افزاری خود بسیار مورد پذیرش می باشد. تنها ایراد این تخته ها طول عمر کوتاه و آسیب پذیری بالا است که دلیل آن تماس مستقیم قلم و دست با سطح آن می باشد.
  2. برد هوشمند آموزشی:
    تخته های هوشمندی که در مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند باید قابلیت اجرای فایل های آموزشی را داشته باشند.
  3. تخته هوشمند الکترومغناطیسی:
    تخته هایی که سنسورهای آنها برای واکنش دهی باید از قلم های الکترومغناطیسی دستور بگیرند یکی از انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور می باشد که عموما کاربرد آموزشی دارد ولی به دلیل عملکرد قدیمی با عنوان اسمارت برد مغناطیسی شناخته می شود.
  4. اسمارت برد سرامیکی:
    این برد ها مانند تخته های لمسی عمل می کنند و تنها تفاوت آنها ضد خش بودن است. به این معنا که لایه ای سرامیکی بر سطح برد هوشمند لمسی کار گذاشته شده است که در برابر تماس قلم یا دست در طولانی مدت مقاوم است.
انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور هوشمند

مزایا و قابلیت های انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور

  • فایل هایی با انواع فرمت را می توان در آنها اجرا کرد (نوع ویدئو پروژکتور و برد هوشمند اهمیت دارد.)
  • قابلیت اتصال به قلم مادون قرمز و کنترل از فاصله دور
  • امکان استفاده از ماژیک های وایت برد بدون آسیب رسانی
  • اتصال همزمان به چند کاربر
  • تولید شده در دو مدل دیواری و پایه ای
  • نمایش تصاویر در ابعاد و سایز مناسب
  • اجرای فایل ها و نرم افزارها با کیفیت بالا

سایز اسمارت برد ویدئو پروژکتور

انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور در برندهای مختلف در ابعاد و اندازه های متنوع عرضه می شوند. برای انتخاب سایز تخته باید رزولوشن پروژکتور و محل نصب آن را در نظر بگیرید. علاوه بر اندازه کلی برد سایز اکتیو آن نیز اهمیت دارد. منطقه اکتیو در انواع برد هوشمند ویدئو پروژکتور محدوده ای است که سنسورهای حرکتی و الکترومغناطیسی در آن کار گذاشته شده اند. این قسمت از برد مورد استفاده قرار می گیرد و حاشیه آن هوشمند نمی باشد. در صورتی که تمایل دارید از تمام سطح تخته هوشمند استفاده نمایید باید یک اسمارت برد با که تماما اکتیو است خریداری نمایید.

سایز اسمارت برد ویدئو پروژکتور

پروژکتور تعاملی سقفی

نتیجه گیری

ویدئو پروژکتورهای تعاملی از قابلیت هوشمند سازی برخوردار بوده و از نظر کاربردی یا عملکرد با دیگر ویدئو پروژکتورها متفاوت می باشد. به این شکل که صفحه نمایش دستگاه به صورت اختصاصی انتخاب می شود. چرا که قابلیت آنها وابسته به سنسورهای حرکتی و الکترومغناطیسی می باشد که در برد هوشمند ویدئو پروژکتور تعاملی به کار رفته است.

این تخته ها کاربرد های گوناگونی داشته و بر این اساس عملکردی متفاوت دارند. انواع آنها به اسمارت بردهای آموزشی، لمسی، الکترومغناطیسی و سرامیکی تقسیم می شوند. هر کدام قابلیت پاسخ دهی به قلم های الکترومغناطیسی و حرکت دست دارند.

سوالات متداول

1برد هوشمند دیواری بهتر است یا پایه ای؟
در صورتی که دائما قصد جابه جایی برد را دارید بهتر است آن را روی پایه قرار دهید. در غیر این صورت نصب دیواری توصیه می شود.
2برد هوشمند قابلیت اتصال به کیت هوشمند را دارد؟
خیر کیت ها تنها برای بردها و ویدئو پروژکتورهای معمولی به کار می روند. در صورتی که اسمارت بردها و دستگاه های تعاملی مکمل یکدیگر هستند.
3چه نرم افزارهایی برای راه اندازی تخته هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند؟
سی دی نرم افزارها همراه با دستگاه و برد در اختیار کاربر قرار می گیرد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =

× کمک می خواهید؟