خرید ویدئو پروژکتور استوک
خرید ویدئو پروژکتور استوک
آوریل 28, 2020
ویدئو پروژکتور
دیتا پروژکتور کارکرده
می 7, 2020
خرید ویدئو پروژکتور استوک
خرید ویدئو پروژکتور استوک
آوریل 28, 2020
ویدئو پروژکتور
دیتا پروژکتور کارکرده
می 7, 2020

لامپ ویدئو پروژکتور از اصلی ترین و مهم ترین بخش های دستگاه است که باید در نگهداری و حفظ آن دقت کافی را به عمل بیاورید. زیرا نسبت به دیگر بخش های دستگاه قیمت بالاتری دارد و همچنین ممکن است در صورت خرابی و آسیب به دیگر بخش های پروژکتور هم آسیب برساند.

لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ دیتا پروزکتور دارای یک طول عمر مشخصی است که توسط شرکتی که آن را تولید و یا عرضه می کند مشخص می شود. طول عمر لامپ پروژکتور را بر حسب ساعت بیان می کنند. طول عمر این لامپ بنا بر تکنولوژی های استفاده شده در آن متفاوت است، اما اگر مصرف کننده از ویدئو پروژکتور در حالت معمول و استاندارد استفاده کند، طول عمر لامپ هم، همان طول عمر اسمی که در دفترچه سازنده اش آمده است، خواهد بود.

ویدئو پروژکتور های جدید دارای سیستمی می باشند، که برای تشخیص کارکرد لامپ پروژکتور، کافیست به منو دستگاه مراجعه و به راحتی شمارش کارکرد آن را به دست آورد.

لامپ دیتا پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور

تشخیص کارکرد لامپ پروژکتور

برای این که میزان کارکرد لامپ پروژکتورتان را تشخیص دهید، چند راهکار ساده پیش رویتان است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

شکل ظاهری

ابتدایی ترین کاری کی می توانید انجام دهید بررسی کردن شکل ظاهری لامپ پروژکتورتان است. به درون رفلکتور و به مغزی نگاه کنید، اگر مغزی شکسته باشد، شکل آن تغییر پیدا کرده باشد، بر روی مغزی ترک های ریزی ایجاد شده باشد و یا اینکه حبابی که در انتهای مغزی وجود دارد اثراتی از سفید و یا سیاه شدن از خود نشان دهد. این ها نشانه ای برای سوختن لامپ می باشند.

اما به این نکته هم توجه کنید، مواردی پیش آمده که با وجود ظاهر سالم لامپ، سوخته بوده است. برای اطمینان بیشتر می توانید راهکار بعدی را انجام دهید.

تست لامپ پروژکتور

لامپتان را درون یک پروژکتوری که هم مدل و مشابه با ویدئو پروژکتور خودتان است قرار دهید و یا اگر پروژکتور دیگری در دسترستان نیست می توانید از تستر استفاده کنید. در این جا مسئله ای است که باید به آن توجه کنید:

دستگاه های پروژکتور، حتی آن هایی که دارای مدل مشابه هستند، ولتاژ و جریان الکتریکی خاص خود را دارند؛ به همین دلیل است که دیتا پروژکتور ها دقیقا لامپ مناسب خود را دریافت می کنند. پس پیش از جایگذاری لامپ در دستگاهی دیگر، ابتدا مشخصات فنی آن و دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا از آسیب دیدن احتمالی پروژکتور و لامپ جلوگیری به عمل بیاورید.

لامپ برای شروع به کار کردن و روشن شدن به برق ورودی از پاور دستگاه احتیاج دارد که این برق را بخشی تحت عنوان لامبلاست تامین می کند. گاهی ممکن است شما با ارور خرابی لامپ مواجه شوید، و این ارور مربوط به خرابی لامبلاست باشد نه لامپ. در این مواقع بهتر است کار را به متخصصان مربوطه بسپارید.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دستگاه تستر را باید از کجا و چگونه تهیه کنیم. شما لازم نیست این دستگاه را داشته باشید، کافیست به مراکز تعمیر و یا برخی عرضه کننده ها که کار تعمیر را هم انجام می دهند مراجعه کنید تا آن ها به تشخیص کارکرد لامپ پروژکتورتان بپردازند.

تست لامپ ویدئو پروژکتور

تست لامپ پروژکتور

طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

طول عمر لامپ به عوامل متعددی بستگی دارد، به عنوان مثال اگر دستگاه ویدئو پروژکتوری که تهیه کرده اید از بیشترین توانش استفاده می کند، طول عمر لامپش کوتاه تر خواهد بود. معمولا می گویند که این دستگاه ها تا 2000 ساعت کار می کنند.

دیگر دستگاه هایی هستند که لامپشان تا 6000 ساعت کار می کنند. حتی برخی عرضه کنندگان ادعا می کنند که لامپ ویدئو پروژکتور هایشانتا 7000 یا 8000 هم کار می کنند.

لامپ ها یک عمر اقتصادی هم دارند که هم در منو و هم بدنه دستگاه پروژکتور درج شده است. در این حالت طول عمر لامپ به 10000 تا 15000 هم می رسد اما نورش کاهش می یابد.

نکات مهم نگهداری لامپ پروژکتور

  • مواظب باشید که دستگاه ویدئو پروژکتورتان بیش از حد گرم نشود، زیرا گرما بیش از حد موجب شکستن لامپ می شود.
  • کارکرد روزانه ویدئو پروژکتور خانگی را با کارکرد تلویزیون اشتباه نگیرید، پروژکتور نمی تواند به آن اندازه به طور روزانه کار کند.
  • پس از خاموش کردن دیتا پروژکتور در حدود 10 دقیقه به آن فرصت داده و تکانش ندهید تا زمانی که لامپ سرد شود.
  • ویدئو پروژکتور ها دو حالت دارند، یا با لامپ گرم و یا با لامپ سرد. در رابطه با لامپ گرم، پروژکتور پس از خاموش شدن لامپ با عملکرد فن هایش به تسریع خنک شدن لامپ می پردازد. و در رابطه با لامپ سرد، بهتر است بین هر خاموش و روشن کردن دستگاه، حداقل 15 دقیقه فاصله زمانی وجود داشته باشد.
  • تا حد امکان، سعی کنید دیتا پروژکتور خود را در مکان هایی که غرد و غبار زیاد است و امکان نفوذش به درون دستگاه وجود دارد، قرار ندهید.
  • فیلتر های هوای دستگاهتان را مرتبا تمیز کنید.
  • ویدئو پروژکتور خود را در فضاهایی با هوای خیلی سرد و یا خیلی گرم نگذارید.
نگهداری پروژکتور

ویدئو پروژکتور استوک

سخن آخر

شما می توانید لامپ ویدئو پروژکتور و هم ویدئو پروژکتور استوک با کیفیت، مقرون به صرف و با طول عمری بالا را از فرا استوک، فروشگاهی معتبر در این زمینه تهیه بفرمایید. برای ارتباط با ما از راه های ارتباطی درج شده در سایت استفاده کنید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =

× کمک می خواهید؟