تفاوت لامپ پروژکتور اصل با سازگار

ویدئو پروژکتور استوک
فروش ویدئو پروژکتور استوک
می 19, 2020
قیمت ویدئو پروژکتور 4k
قیمت ویدئو پروژکتور 4k
می 26, 2020
ویدئو پروژکتور استوک
فروش ویدئو پروژکتور استوک
می 19, 2020
قیمت ویدئو پروژکتور 4k
قیمت ویدئو پروژکتور 4k
می 26, 2020

لامپ ویدئو پروژکتور، قطعه ای که میزان روشنایی و در کل پخش تصویر به آن بستگی دارد. مهم ترین و اصلی ترین قطعه ویدئو پروژکتور که با توجه به مصرفی بودنش، پس از مدت طول عمرش کاهش یافته و یا تمامی می شود که پس از بایستی تعویض شود. تعویض لامپ ویدئو پروزکتور از چند جهت حائز اهمیت است. اول آنکه در صورتی که نسبت به تعویض و یا تعمیر به موقع لامپ، بی توجی به عمل آورید با ترکیدن آن و آسیب دیگر بخش های ویدئو پروژکتورتان مواجه خواهید شد، و دیگری اهمیت خرید لامپ ویدئو پروژکتور اورجینال و اصل است.

تفاوت لامپ پروژکتور اصل با سازگار

اگر از افرادی هستید که سال ها با دستگاه های ویدئو پروژکتور فعالیت می کنند و با قطعات جانبی آن آشنا هستند، احتمالا با اصطلاح OEM آشنایی دارید. OEM به معنای سازنده تجهیزات اصلی است. لامپ سازگار کپی از لامپ اصلی است. بدین صورت که تولید کننده ای با نام تجاری خود لامپ می سازد و عرضه می کند که این لامپ اورجینال است، و تولید کننده ای دیگر همان لامپ را تولید می کند که به آن سازگار می گویند.

از آن جهت نام سازگار را گرفته که هر لامپی مختص دستگاه پروژکتور خاص خود است. هر لامپی را نمی توان در هر دستگاهی قرار داد، لامپ سازگار یعنی کپی لامپ اصلی که می تواند درون دستگاه مناسب خود نصب شود. اولین تفاوت لامپ پروژکتور اصل با سازگار قدرت توان نوع قوس الکتریکی است که در لامپ های سازگار بر روی برگه همانند لامپ های اص ذکر می شود در صورتی که در عمل بسیار متفاوت عمل می کنند.

لامپ ویدئو پروژکتور سازگار

لامپ پروژکتور سازگار

تفاوت دیگر در قیمت آن ها است. لامپ ویدئو پروژکتور همانطور که گفتیم اصلی ترین قطعه و همچنین گران ترین قطعه است. منتها لامپ های سازگار از لحاظ قیمتی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند؛ اما این نکته را هم در نظر بگیرید، هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست. گارانتی به لامپ های سازگار تعلق نمی گیرد و حتی در صورت استفاده از آن ها گارانتی دستگاه هم منقضی می شود.

در ساخت لامپ های اصلی یا اورجینال تمامی اصول لازم رعایت می شوند و لامپ هایی با استاندارد بالا عرضه می شوند اما در تولید لامپ های سازگار استاندارد های لازم رعایت نمی شوند و ممکن است با بالا رفتن دمای دستگاه با ترکیدن لامپ مواجه شوید.

خرید لامپ ویدئو پروژکتور اورجینال

معمولا شرکت هایی که در کار عرضه ویدئو پروژکتور استوک هستند مانند فرا استوک، لامپ اورجینال تولید شده خاص انواع پروژکتور ها را هم عرضه می کند. برخی از شرکت ها هنگام فروش ویدئو پروژکتور به شما پیشنهاد خرید لامپ پروژکتور اضافی می دهند. اگر قصد دارید دستگاه ویدئو پروژکتور خود را زیاد مورد استفاده قرار دهید و احتیاج به تعویض زیاد لامپ پیدا می کنید، پیشنهاد ما به شما تهیه یک لامپ اصل یا اورجینال اضافی همراه با دستگاهتان است.

خرید لامپ ویدئو پروژکتور اورجینال

خرید لامپ ویدئو پروژکتور

تشخیص لامپ اسرام اصل

شرکت اُسرام، از تولید کنندگان و سازندگان مطرح در زمینه تولید لامپ ویدئو پروژکتور اصل است. بسیاری از شرکت های مطرح ویدئو پروژکتور از لامپ اسرام برای دستگاه خود استفاده می کنند. به جهت تشخیص لامپ اسرام اصل از انواع سازگار، لازم است این نکته را بدانید که شرکت های سازنده لامپ از نام هایی مخفف برای تعیین لامپ خود استفاده می کنند.

از ساده ترین و کلی ترین روش ها برای تعیین اصل بودن لامپ، مشاهده سرنام مخصوص شرکت سازنده بر روی لامپ است. در زیر برخی از این نام های مخفف را آورده ایم:

  • اسرام: VIP، P-VIP

لامپ ها اسرام نیز از کیفیتی عالی، طول عمری بالا و درخشندگی خارق العاده ای برخوردار هستند.

لامپ اسرام اصل

تشخیص لامپ اسرام

  • اپسون: UHE

از مشخصات ظاهری این دستگاه ها می توان به اندازه کوچکشان اشاره کرد. این لامپ ها از نوع هالید فلزی هستند و درخشندگی بالایی را ارائه میدهند. همچنین با درجه حرارت پایین و با حداقل مصرف برق عمل می کند.

  • فیلیپس: UHP

این لامپ هم از نوع هالید فلزی است که در ساختشان از جیوه و کوارتز ذوب شده استفاده می شود. معمولا پروژکتور های LCD از این لامپ ها استفاده می کنند. این لامپ ها طول عمر و کیفیت تصویر بالایی دارند. عیب آن ها انتشار اشعه فرابنفش است.

افزایش طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور گران است، و طبیعتا به صرفه نیست که با استفاده ناصحیح مجبور به تعویض مداوم آن شوید. در زیر نکاتی را برایتان ذکر کرده ایم که با پیگیری و رعایت آن ها می توانید تاثیر قابل توجی در افزایش طول عمر آن داشته باشید:

ابتدایی ترین قدم به جهت افزایش تعداد ساعت کارکرد لامپ، پروژکتور را در حالت صرفه جویی یا اقتصادی قرار دهید. بدین صورت که در مدت زمان طولانی تر، با میزان درخشندگی کمتری کار می کند. اما عیبی که دارد، کیفیت تصویر را نیز کاهش می دهد.

طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور

علت خرابی لامپ ویدئو پروژکتور

  • یکی از عواملی که در خرابی و شکستن لامپ نقش دارد، فشار دما است. سعی کنید پروژکتورتان را در هر مکانی که نصب می کنید، بین فن های خنک کننده دستگاه با سطوح اطراف فاصله مناسبی برقرار باشد.
  • پس از استفاده از پروژکتور، صبر کنید تا فن ها دستگاه و لامپ را به طور کامل خنک کنند و سپس دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • توجه کنید که مسیر های ورودی و خروجی هوا را مسدود نکنید.
  • هنگامی که دستگاه هنوز گرم است، از حرکت دادنش اجتناب کنید.
  • روشن و خاموش کردن متوالی دستگاه در کاهش عمر آن تاثیر به سزایی دارد.
  • فیلتر های دستگاه و یا فیلتر های مخصوص لامپ را به طور مرتب و منظم تمیز کنید.
  • توجه نکردن به آلارم و هشدار پایان عمر لامپ، پس از گذشت زمانی لامپ می ترکد و با ترکیدنش به سایر قطعات دستگاه آسیب وارد می کند.
لامپ ویدئو پروژکتور خراب

خرابی لامپ ویدئو پروژکتور

نکات مهم تعویض لامپ پروژکتور

از نکاتی که در رابطه با دستگاه ویدئو پروژکتور و لامپ آن بایستی رعایت کنید، سرویس های دوره ای آن و تعویض لامپ به هنگام پایان عمر آن است. هر چند گاهی عدم پخش تصویر یا کم نور شدن نشانه پایان عمر لامپ نیست و ممکن است ایراد از خود دستگاه باشد که تشخیص این را به دست متخصصان مربوطه باید بسپارید.

تعویض لامپ پروژکتور را به دست افراد غیر متخصص و نابلد نسپارید. اگر فرآیند تعویض بدون انجام سرویس کامل مانند خارج ساختن تمامی قطعات شکسته لامپ قبلی، تمیز کردن فیلتر ها و تنظیم مجدد نرم افزاری دستگاه انجام شود، اثر و بهره وری کامل از آن کاهش پیدا می کند و حتی برخی مواقع به دستگاه نیز آسیب می رساند.

از خرید لامپ های ارزان قیمت اجتناب کنید. این نوع لامپ ها موجب نوسانات برق شده و به قطعه ای مانند Ballast و دیگر قطعات آسیب می رسانند. همچنین از تعویض مغزی یا همان برنر لامپ به جای کل لامپ جدا پرهیز کنید.

لامپ پروژکتور اورجینال

تعویض لامپ پروژکتور

سخن آخر

لامپ ویدئو پروژکتور اصل و ویدئو پروژکتور استوک با کیفیت بالا و قیمتی فوق العاده و استثنایی را از ما بخواهید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نوزده =

× کمک می خواهید؟