نصاب ویدئو پروژکتور
آموزش نصب و راه اندازی ویدئو پروژکتور
سپتامبر 13, 2020
مزایای ویدئو پروژکتور استوک
ویدئو پروژکتور استوک
سپتامبر 20, 2020
نصاب ویدئو پروژکتور
آموزش نصب و راه اندازی ویدئو پروژکتور
سپتامبر 13, 2020
مزایای ویدئو پروژکتور استوک
ویدئو پروژکتور استوک
سپتامبر 20, 2020

پرده نمایش ویدئو پروژکتور

پرده نمایش ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور ها می توانند از طرفی بسیار کاربردی و از طرفی بسیار سرگرم کننده باشند، اما برای اینکه همچین جنبه هایی از پروژکتور را ببینیم باید پرده نمایش مناسبی برای پروژکتور و اتاق قرارگیری آن انتخاب کنیم. بخش مهمی از خرید ویدئو پروژکتور را خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور به خود اختصاص می دهد که در این مطلب نیز در رابطه با این موضوع صحبت می کنیم.

یک صفحه نمایش باید قادر باشد تصویری واضح و شفاف ارائه دهد.

شما می توانید پرده نمایش دستی با ابعاد 2*2 و 180*180 را از فرا استوک با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی بالا، سفارش دهید. کیفیت محصولات ما تضمینی و قابل اعتماد هستند.

پرده نمایش ویدئو پروژکتور

پرده نمایش

راهنمای خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور

پرده های نمایش بر کیفیت تصویر، مانند روشنایی، کنتراست و همچنین زاویه دید تاثیر می گذارند. به همین ترتیب دانستن اینکه چه پرده نمایشی بخرید، با چه ویژگی ها، مشخصات و قیمتی، امری مهم و ضروری است. این راهنمای خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور نیز به همین سبب آماده شده تا به شما بیاموزد به هنگام خرید این محصول به چه نکاتی باید توجه کنید:

  • اندازه و سایز پرده نمایش

پرده نمایش ویدئو پروژکتور در اندازه های مختلف و متنوعی در بازار عرضه می شوند، برخی کوچک و برخی به اندازه ای بزرگ هستند که باعث کوچک جلوه کردن تلویزیون هایی با صفحه نمایش های بزرگ می شوند. صفحه نمایش های دستی که ما ارائه می دهیم 2 در 2 هستند.

پرده نمایش با چه اندازه ای بخرم؟

هنگامی که بحث در رابطه با تلویزیون است، پیشنهاد عموم فروشنده ها بزرگ ترین صفحه نمایش متناسب با فضا و بودجه خریدار است اما برای پرده های نمایش فضا، عامل اصلی تعیین کننده اندازه و سایز آن است. پرده ای که شما خریداری می کنید اگر برای منزلتان است، باید به نوعی باشد که هم از بالای پرده تا سقف، و هم از پایین پرده تا زمین، فاصله مناسبی داشته باشد که در هر صورت مجبور نباشید گردن خود را خیلی خم کنید و به آن آسیب برسانید.

اما به این نکته هم توجه کنید، فضای بزرگ و باز نیز همیشه بدین معنا نیست که باید پرده ای با بزرگترین اندازه ممکن بخرید. پروجکت کردن دیتا با اندازه ای بسیار بزرگ می تواند تاثیر منفی در روشنایی آن و یا ساختار پیکسلی اش داشته باشد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که اندازه پرده انتخابی شما در محدوده ذکر شده در مشخصات ویدئو پروژکتور قرار دارد.

اندازه صفحه نمایش شما تعیین می کند که برای مشاهده بهینه دیتا باید در چه فاصله ای از آن بنشینید. اگر یک پروژکتور 4K Ultra HD دارید می توانید به فاصله یک برابری صفحه بنشینید. شاید فاصله ای که ما ذکر می کنیم کم باشد اما وقتی نزدیک می نشینید بهتر می توانید جزئیات و عمق تصویر 4K را ببینید. این فاصله را طبیعتا با توجه به اندازه صفحه نمایش و ویژگی های ویدئو پروژکتور و نظر خودتان باید تعیین کنید.

اندازه پرده نمایش ویدئو پروژکتور

سایز پرده نمایش

انواع پرده نمایش ویدئو پروژکتور

  • ثابت و جمع شونده

یک پرده نمایش ثابت به بخش زیادی از فضای خالی دیوار نیاز دارد، بنابراین بیشتر اوقات در سینماهای اختصاصی خانگی یافت می شود. انواع جمع شونده را قطعا در بسیاری از اماکن مانند کلاس های دانشگاهی دیده اید؛ پس از اتمام کار می توان آن ها را به صورت رول جمع کرد.

پرده نمایش ثابت

پرده نمایش های ثابت دارای یک قاب فلزی ضخیم هستند و پرده ای پارچه ای که میان این قاب قرار گرفته است. رنگ این پرده ها می تواند مشکی و یا سفید باشد، چنانچه مشکی باشد در بهبودی کنتراست تصویر نقش به سزایی خواهد داشت. این که پرده نمایشتان را مشکی و یا سفید بگیرید به خودتان و سلیقه تان ربط دارد. صفحه نمایش های ثابت نیز با ابعاد متنوعی در بازار یافت می شوند.

معمولا این پرده ها را برای استفاده های ثابت و مداوم خریداری می کنند. هرچند این نکته هم قابل ذکر است که این پرده نمایش ویدئو پروژکتور به سقف یا دیوار نصب می شود و از نوع پایه دار نیست.

پرده نمایش جمع شونده برقی

چنانچه قصد دارید صفحه نمایشی که می خرید تنها در ساعاتی خاص باز باشد و بقیه روز آن را ببندید، بهترین گزینه یک پرده نمایش جمع شونده برقی/ دستی است. پرده در یک قاب فلزی بلند که روی دیوار یا سقف نصب شده، حلقه می شود. در این کیس یک موتور الکتریکی داخلی قدرتمند قرار دارد که می تواند با لمس یک دکمه، صفحه را بدون تولید هیچ صدایی (هرچند هستند برخی که صدای اندکی دارند) بالا و پایین کند.

پیچیدگی نصب پرده نمایش ویدئو پروژکتور برقی نسبت به انواع ثابت بیشتر است، از آنجایی که باید منبع برق موتورشان تامین شود. همچنین، اکثر پرده های برقی دارای پورتی هستند که هنگام روشن کردن پروژکتور، صفحه به طور خودکار پایین بیاید، که این کار به اتصال ولتاژ پایین بین پروژکتور و پرده نمایش نیاز دارد.

  • پرده نمایش تحت فشار و غیر تحت فشار

یعنی چه؟ برخی پرده ها که از قاب آویزان هستند بدون هیچ کششی، به صورت آزاد رها هستند و ممکن است در سطح آن ها اندکی امواج مشاهده شود. پرده های تحت فشار از سیستمی از کابل ها و زبانه ها برای اعمال کشش ثابت روی سطح صفحه استفاده می کنند. این باعث می شود سطح صاف و یکدست باشد. این پرده ها بالاترین نوع عملکرد صفحه جمع شونده را دارند و کیفیتشان با کیفیت تصویر یک صفحه نمایش ثابت تقریبا برابری می کند.

دو تصویر از پرده نمایش ثابت و جمع شونده

پرده نمایش ثابت و جمع شونده

پرده های کشویی دستی

ارزانترین و آسانترین گزینه خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور، انواع کشویی دستی هستند. یک مکانیزم فنر و غلتکی داخل قاب جمع کننده پرده قرار دارد، که با دست می توانید پرده را بکشید و آن را باز کنید و یا با استفاده از اهرمی که قرار دارد، آن را به سرعت ببندید.

موادی که در ساخت این پرده ها استفاده می شوند ابدا با کیفیت پرده های نمایش برقی مطابقت ندارند، اما تصویری که ارائه می شود نسبت به نمایش بر روی دیوار، حالت نرم تر و چشم نواز تری خواهد داشت.

انتخاب مواد مناسب پرده نمایش

متریال و مواد استفاده شده در تولید پرده و حتی قاب دور آن از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. مواردی که بر روی ان ها در ادامه تمرکز خواهیم کرد، رنگ، بافت و میزان انعکاس صفحه نمایش خواهند بود.

  • انعکاس پرده نمایش چیست؟

مقدار نوری که یک پروژکتور با استفاده از پرده نمایش بازتاب می کند به عنوان “gain” شناخته می شود. صفحه نمایش های متفاوت با پایه متریال وینیل، مقادیر مختلفی برای این آیتم را به خود اختصاص داده اند. پرده نمایش هایی با قدرت انعکاس بالا نور بیشتری را منعکس می کنند که همین موضوع باعث می شود تصویری روشن تر و کمتر شسته شده را در اتاقی نورانی و یا با پروژکتوری با لومن کمتر ارائه دهند.

تنها عیبی که برای پرده هایی با انعکاس بالا می توان نام برد، hot-spotting است، بدین معنا که در بخشی از پرده به طرز قابل توجهی روشن تر به نظر می رسد.

اگر فضای نشیمن گسترده ای دارید، ممکن است بخواهید پرده ای با انعماس استاندارد را در نظر بگیرید زیرا نور را از همه جهات به طور یکنواخت منعکس می کند. این مورد انعکاس خنثی نیز نامیده می شود، یا ممکن است به صورت عددی به عنوان انعکاس 1.0 ذکر شود

  • پرده نمایش چه رنگی بخرم؟

رنگ پارچه پرده نمایش عمدتا بر کنتراست تصویر پروجکت شده تأثیر می گذارد.

  1. پرده های سفید به دلیل روشنایی و توانایی نمایش رنگ های زنده، استاندارد صنعتی هستند. اگر مانند یک سینمای اختصاصی خانگی بر سطح نور اتاق کاملاً کنترل دارید، پرده نمایش سفید گزینه ای عالی برای خرید است.
  2. پرده های خاکستری چندین سال پیش محبوب شدند، زمانی که پروژکتورها از قابلیت کنتراست ضعیف تری نسبت به امروز برخوردار بودند. به لطف توانایی آنها در ارائه سطح عمیق تر رنگ سیاه، از آنها به عنوان صفحه نمایش “با کنتراست بالا” یاد می شد. اما آنها -همراه با گزینه های پرده نمایش سیاه که اخیراً در دسترس هستند- هنوز هم یک گزینه عالی برای اتاق هایی با نور محیطی زیاد هستند. با این وجود، ممکن است به پروژکتورهای قدرتمندتری برای جبران سفیدی های تیره و رنگ های روشن نیاز داشته باشند.

رنگی را انتخاب کنید که بتواند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و چشمانتان را اذیت نکند.

  • بافت پرده نمایش باید به چه صورت باشد؟

حتی ابتدایی ترین پرده های کشویی دستی نیز دارای بافتی صاف و یکنواخت هستند و می توانند کیفیت تصویری عالی با ویدئو های با کیفیت بالا تا 1080p را فراهم کنند. اما پیکسل های کوچکتر پروژکتورهای 4K و مدل های پیشرفته تر 4K، برای نمایش تمام جزئیات و عمق، به صفحه نمایش دارای درجه بندی 4K با “ثبات” ظریف تر نیاز دارند.

رنگ پارچه پرده نمایش

انواع رنگ پارچه پرده نمایش

خرید پرده نمایش برای کاربرد های خاص

تاکنون اطلاعاتی که در رابطه با صفحه نمایش ها ارائه دادیم، مرتبط با پرده های معمولی بود. اما پرده نمایش هایی نیز موجود هستند که برای مقابله با چلنج های به خصوصی که توسط برخی اتاق ها ایجاد می شوند طراحی شده اند.

  • اولترا شورت ترو

پروژکتورهای Ultra Short Throw را می توان مستقیماً در زیر صفحه قرار داد که همین موضوع تنظیم و اتصال آنها را بسیار آسان می کند. هیچ مشکلی با نصب بر روی سقف یا استفاده از کابل طولانی بین اجزای سازنده و پروژکتور وجود نخواهد داشت. بهتر است برای این پروژکتور ها از پرده های خاص خودشان استفاده کنید.

  • پرده نمایش برای اتاق های با نور محیطی زیاد

عموما، همانطور که خود نیز مشاهده کرده اید، ویدئو پروژکتور ها را در فضاهای تاریک و اختصاصی نصب می کنند؛ اما این مورد همیشه امکان پذیر نیست. ممکن است شما بخواهید از پروژکتورتان در پذیرایی منزلتان همراه با نور محیطی استفاده کنید. این نور نیز قطعا می تواند بر کیفیت تصویر نمایش داده شده بر پرده نمایش تاثیر بگذارد. پرده هایی تولید شده اند تحت عنوان ALR یا رد کننده نور محیطی، که می توانند با وجود نور زیاد محیط، همچنان تصویری شفاف و واضح ارائه دهند.

  • پرده نمایش فضای باز

اگر می خواهید تجربه تماشای فیلم های سینمایی مورد علاقه تان در فضای باز را داشته باشید، از پرده نمایش های قابل حمل بیرونی استفاده کنید. تنظیم آنها به طرز شگفت آوری آسان است و تصاویر واضح و مشخصی را ارائه می دهند.

صفحه نمایش فضای بیرونی

پرده نمایش فضای باز

سخن آخر

خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور مسئله بغرنج و سختی نیست، تنها بایستی مواردی که در این مطلب ذکر شدند را با دقت در هنگام خرید به یاد آورید و در تصمیم گیری تان اعمال کنید. از محصولات استوک و دست دوم، همچنین پرده نمایش های نو و درجه یک ما دیدن بفرمایید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 15 =

× کمک می خواهید؟