لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
آگوست 9, 2020
انواع لامپ پروژکتور
انواع لامپ پروژکتور
آگوست 22, 2020
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
آگوست 9, 2020
انواع لامپ پروژکتور
انواع لامپ پروژکتور
آگوست 22, 2020

شخصی به خرید پروژکتور خانگی روی می آورد که یا به فیلم و شبکه های تلویزیونی علاقه زیادی دارد، یا یک گیمر حرفه ای است و یا حتی بیزینس و تجارت خود را از منزل مدیریت کرده و بایستی دیتا های گوناگونی را در منزل به افراد زیادی ارائه دهد. در این مطلب به جهت خرید ویدئو پروژکتور خانگی نکاتی را ذکر کرده ایم تا بدانید هنگام خرید به چه مواردی بایستی توجه کنید تا خرید خوبی را تجربه کنید.

خرید ویدئو پروژکتور خانگی

هنگام مراجعه برای تهیه ویدئو پروژکتور با انواع ویدئو پروژکتور، مناسب برای کاربرد های گوناگون، مواجه خواهید شد که هر یک ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال نوعی از ویدئو پروژکتور تحت عنوان چند رسانه ای داریم که هم برای پخش فیلم و هم تصویر مناسب است و بیشتر مناسب مکان هایی مانند سالن های اجتماعات، مدارس، دانشگاه ها و مثلهم هستند. انواع دیگری شامل ویدئو پروژکتور های 4K و سه یعدی می شود که مناسب افراد گیمر و علاقه مند به تماشای فیلم های سینمایی هستند.

هنگام خرید هر پروژکتوری به مواردی مانند مقدار روشنایی آن، کنتراست، اندازه تصویر و … باید توجه کرد که در ادامه به آن ها اشاره و راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار داده ایم.

پروژکتوری با چه میزان روشنایی باید بخرم؟

واحد اندازه گیری روشنایی، در تمامی ویدئو پروژکتور های دیجیتالی انسی لومن است، در نتیجه اگر جایی عددی در کنار واحد لومن دیدید، بدانید که در رابطه با روشنایی اش است. روشنایی پروژکتور ها از 1000 تا 5000 یا 6000 لومن متفاوت است که برای خرید پروژکتور خانگی به دامنه روشنایی ذر حدود 2000 تا 2500 لومن احتیاج خواهید داشت.

پروژکتور های خانگی جدید، در مقایسه با مدل های قدیمی تر، بهتر می توانند بر نور محیطی موجود در فضا غلبه کرده و روشنایی قابل قبولی را ارائه دهند. مقایسه دیگری که در رابطه با این پروژکتور ها و انواع تجاری می توان ذکر کرد عمق رنگ ها و عمق سیاهی و سفیدی در آن ها است. هرچند این نکته قابل ذکر است که ویدئو پروژکتور خانگی عمدتا بهتر است برای استفاده شب و فضای تاریک تهیه شود زیرا که هنوز این دستگاه ها مانند تلویزیون ها نمی توانند با نور شدید آفتاب مقابله کنند.

میزان روشنایی پروژکتور

روشنایی پروژکتور

کیفیت تصویر را چه مواردی تعیین می کنند؟

دو مورد هستند که نقش اصلی در تعیین کیفیت تصویر ارائه شده توسط پروژکتور را دارا می باشند:

  • رزولوشن و یا وضوح تصویر
  • کنتراست

رزولوشن

رزولوشن چیست و دقیقا چه چیزی را نشان می دهد؟ می دانید که هر عکس از تعداد مشخصی پیکسل تشکیل شده است. رزولوشن در ویدئو پروژکتور نیز تعداد پیکسل های تولید شده را در نسبت عرض به طول نشان می دهد. به عنوان مثال رزولوشن 1080*1920 نشان دهنده 1920 پیکسل در عرض و 1080 پیکسل در طول است.

هرچند سیگنال های کمتر و یا بیشتری را هم می تواند نسبت به رزولوشن اصلی خود نشان دهند، اما این سیگنال ها را گاهی باید فشرده و یا تبدیل کرد. از جمله رایج ترین رزولوشن ها برای ویدئو پروژکتور ها موارد زیر هستند:

  • WXGA: رزولوشن 1280*800 یا 720 (720P HD)
  • WUXGA: رزولوشن 1080*1920 (1080P Full HD)
  • UHD: رزولوشن 3840*2160 (Ultra HD 4K)

افراد فیلمباز طبیعتا می دانند که رزولوشن های 1080P و 4K از بهترین ها و باکیفیت ترین ها هستند. شرکت ها این پروژکتور ها را به نحوی تولید کرده اند که می توانند لحظات خارق العاده ای را برای شما در حین تماشای فیلم و بازی کردن بیافرینند.

تنظیم رزولوشن یا وضوح تصویر

رزولوشن

کنتراست

کنتراست تصویر به میزان سیاهی ها و سفیدی های تصویر نسبت به یک دیگر اشاره دارد. چنانچه سفید ترین سفید تصویر، از سیاه ترین سیاه تصویر، به میزان قابل توجهی بیشتر باشد، باعث می شود سایه روشن هایی که ایجاد می شوند، ظریف تر و دقیق تر باشند. به عنوان مثال اگر با کنتراست 1000:1 برخورد کردید، بدین معنا است که سیاه ترین سیاه تصویر به اندازه 1000 برابر سفید ترین سفید تصویر است.

کنتراست زمانی اهمیت پیدا می کند که به دنبال ویدئو پروژکتور برای استفاده در فضای تاریک باشید؛ در ویدئو پروژکتور هایی که در فضای روشن به کار می روند کنتراست تصویر چندان شاخص مهمی نیست.

پیشنهاد ما به شما تهیه ویدئو پروژکتور خانگی با کنتراست 4000:1 یا بیشتر است. زیرا بهترین تصویر با بهترین رنگ ها و کیفیت را از پروژکتور دریافت خواهید کرد.

کنتراست پروژکتور

کنتراست

ویدئو پروژکتور را در کجا قرار دهم؟

هنگام بحث در رابطه با مکان نصب ویدئو پروژکتور با دو گزینه مواجه هستید، یا آن را بر روی میز قرار دهید و یا آن را بر روی سقف نصب کنید. طبیعتا بهترین حالت نصب آن بر روی سقف است به این دلیل که: 1. سیم ها و کابل های متبط پوشانده شده و ظاهر زیباتری خواهد داشت. 2. می توانید در فاصله مناسب با پرده نمایش آن را نصب کنید. (برای دریافت تصویری 100 اینچی، به فاصله 3 متری با پرده نمایش احتیاج خواهید داشت.) 3. دستگاه امنیت بیشتری خواهد داشت.

تنها زمانی قرار دادن دستگاه بر روی میز توصیه می شود که قصد جا به جایی در مدت زمان کوتاهی را دارید، و یا می خواهید دستگاه را با خود به اماکان گوناگون حمل کنید. در این صورت نصب دائم آن توصیه می شود.

به چه اتصالات و کابل هایی نیاز خواهم داشت؟

معمولا ویدئو پروژکتور ها اکثر درگاه های مورد نیاز را دارا می باشند اما مهم ترین آن ها HDMI است. با استفاده از این کابل می توانید دیتا با سرعت لازم را تماشا کنید. برخی ویدئو پروژکتور ها از اتصال WIRELESS هم پشتیبانی می کنند اما نکته ای که در رابطه با آن ها وجود دارد، کاهش جزئی سرعت است.

خرید ویدئو پروژکتور خانگی سه بعدی

در مدل های قدیمی تر نه، اما در مدل های جدید، با پیشرفت تکنولوژی می توان این قابلیت را در اکثر ویدئو پروژکتور ها مشاهده کرد. منتها برای اینکه بتوانید دیتای مورد نظر را به حالت سه بعدی ببینید به موارد زیر احتیاج دارید:

  • برخی عینک های مخصوص این پروژکتور ها تحت عنوان Active shutter موجود هستند که بهتر است آن ها را تهیه کنید.
  • کابل hdmi که با تکنولوژی سه بعدی هماهنگ است و به خوبی عمل می کند.
  • پخش کننده ای که کیفیت بلوری و سه بعدی را نشان دهد.
  • فیلمی که قصد تماشایش را دارید، به صورت بلوری و سه بعدی باشد.
خرید ویدئو پروژکتور سه بعدی خانگی

ویدئو پروژکتور سه بعدی

قیمت ویدئو پروژکتور خانگی

قیمت ویدئو پروژکتور ها در بازار بسیار متنوع است، از انواع برند های چینی و معمولی گرفته تا انواع آمریکایی و اروپایی که با قیمت های مخلفی در بازار عرضه می شوند.

ویدئو پروژکتور های خانگی که توسط فرا استوک عرضه می شوند، به صورت ویدئو پروژکتور استوک اروپا هستند که از بهترین کیفیت و بهترین قیمت برخوردارند.

حداقل قیمتی که برای ویدئو پروژکتور های خانگی می توان ذکر کرد، 800 هزار تومان برای انواع پیکو است و تا چند میلیون تومان برای انواع بزرگ و حرفه ای است. شما می توانید ویدئو پروژکتور مورد نظر خود را از فروشگاه ما پیدا و جهت کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

× کمک می خواهید؟