صفحه نمایش ویدئو پروژکتور در مقابل دیوار – استفاده از ویدئو پروژکتور بدون صفحه نمایش

ویدئو پروژکتور سه بعدی
ویدئو پروژکتور سه بعدی
می 6, 2023
تمیز کردن پرده نمایش ویدئو پروژکتور
راهنمای تمیز کردن پرده نمایش ویدئو پروژکتور (5 مرحله ساده)
می 11, 2023
ویدئو پروژکتور سه بعدی
ویدئو پروژکتور سه بعدی
می 6, 2023
تمیز کردن پرده نمایش ویدئو پروژکتور
راهنمای تمیز کردن پرده نمایش ویدئو پروژکتور (5 مرحله ساده)
می 11, 2023

بسیاری از مردم ممکن است به این فکر کنند که آیا می‌توان بدون صفحه نمایش از پروژکتور استفاده کرد؟ آیا صفحه نمایش ویدئو پروژکتور ضروری است؟ آیا واقعا صفحه نمایش ویدئو پروژکتور تفاوتی ایجاد می‌کند؟ من برای پاسخ به این سوالات بررسی‌هایی انجام دادم و باور دارم که پاسخ‌های ساده‌ای برای شما دارم.

آیا می‌توان بدون صفحه نمایش از پروژکتور استفاده کرد؟ بله، می‌توانید اما استفاده از پروژکتور بدون صفحه نمایش کیفیت تصویر را کاهش خواهد داد.

دیوار ساده سفید قطعاً سطح مناسبی برای نمایش تصویر با استفاده از پروژکتور فراهم می‌کند، اما این کار نقاط ضعف خود را دارد. دیوار نور را به خوبی مثل صفحه نمایش ویدئو پروژکتور بازتاب نمی‌دهد. همچنین سطح دیوار نیز به قدر کافی صاف نیست. به نزدیکی دیوار بروید و خودتان متوجه خواهید شد.

در این مقاله، به صورت جامع توضیح می‌دهیم که چرا باید از پروژکتور بدون صفحه نمایش استفاده نکنید. همچنین توضیح می‌دهیم که اگر تصمیم می‌گیرید از دیوار به جای صفحه نمایش ویدئو پروژکتور استفاده کنید، چه کارهایی لازم است انجام دهید. به هر حال، اگر نمی‌خواهید صفحه نمایش ویدئو پروژکتور را خریداری یا استفاده کنید، باید بدانید که می‌توانید تصمیم خود را اتخاذ کنید، فقط باید از نکاتی که بیان می‌کنیم آگاه باشید. حالا بیایید به توضیحاتمان بپردازیم!

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور در مقابل دیوار

 چرا نباید از پروژکتور بدون صفحه نمایش استفاده کنید؟

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور در مقابل دیوار

چندین دلیل وجود دارد که استفاده از ویدئو پروژکتور بدون صفحه نمایش بهترین انتخاب نیست:

رنگ دیوار و اینکه چقدر بازتاب دارد.
سطح نامنظم دیوار.

رنگ دیوار و خاصیت بازتابی آن:

 

صفحه نمایش‌های ویدئو پروژکتور دارای پوششی خاص هستند که خاصیت بازتاب آنها را بهبود می‌بخشد. در حالی که دیوار معمولی این پوشش خاص را ندارد، بنابراین تصویری که بر روی دیوار پروژکتور پخش می‌شود به اندازه صفحه نمایش روشن نخواهد بود. به طور کلی، دیوار باید کاملاً سفید باشد.

یک شی سفید طبیعی‌تر از هر رنگ دیگری برای بازتاب نور است. علم است این موضوع! دیوار تیره نخواهد توانست به اندازه کافی نور پروژکتور را بازتاب دهد تا تصویر روشن و واضح باشد. نور در دیوار تیره ممکن است محو شود و شما نتوانید جزئیات تصویر را ببینید. بنابراین، اگر دیوار نیز برای بازتاب نور مناسب نباشد، شما باید آن را مجدداً رنگ کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

سطح ناصاف دیوار می‌تواند به شدت تصویر پرتاب شده را تحت تاثیر قرار دهد. هر چند یک دیوار ممکن است به نظر صاف و بدون نقص برسد، اما در واقع این‌طور نیست. با دست خود روی دیوار بروید و احساس خطاها و ضربه‌های کوچک را بکنید. این خطاها کوچک می‌توانند سایه‌های کوچکی روی تصویر پرتاب شده ایجاد کنند. این موضوع باعث کاهش درخشندگی و کیفیت کلی تصویر می‌شود.

اگر پروژکتور ارزان‌تری با کیفیت پایین دارید، این خطاها به تصویر پرتاب شده خیلی تاثیر نمی‌گذارند، اما اگر در یک پروژکتور با کیفیت بالاتر سرمایه‌گذاری کرده‌اید، خطاهای کوچک در کیفیت تصویر تاثیر چشمگیری خواهند داشت. در این موارد استفاده از یک پرده پروژکتور با سطح بسیار صاف و با بازتاب بالا، جایگزین مناسبی برای دیوار است.

چگونه از دیوار به عنوان پرده استفاده کنیم؟

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور در مقابل دیوار

همانطور که قبلاً اشاره شد، استفاده از پروژکتور بدون صفحه نمایش ایده آل نیست. بنابراین، اگر تصمیم به استفاده از دیوار به جای پرده پروژکتور گرفته‌اید، چندین کار می‌توانید برای بهبود کیفیت تصویر پروژکت شده انجام دهید.

۱. صاف کردن دیوار به حد امکان

شما می‌خواهید دیوار را به حد امکان صاف و با کمترین بافت ممکن نگه دارید. همانطور که گفته شد، کوچکترین نوارها و شکاف‌های روی دیوار باعث ایجاد سایه‌های کوچک بر روی تصویر پروژکت شده می‌شوند.

شما باید نورها را خاموش کنید و با چراغ قوه یا اگر پروژکتوری دارید، تصویری را بر روی دیوار پرتاب کنید. این به شناسایی مناطق مشکل‌ساز کمک می‌کند. از مداد یا چیز دیگری برای علامت گذاری دقیق این مناطق استفاده کنید.

پس از علامت گذاری این مناطق، از کاغذ سنگزنی یا ماشین سنگزنی استفاده کنید تا دیوار را صاف کنید. شما باید دیوار را چندین بار سنگزنی و رنگ کنید تا دیوار به حد امکان صاف شود. دیوار صاف، دیوار خوشحال است!

2. رنگ کردن دیوار

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور در مقابل دیوار

بهترین راه حل برای استفاده از پروژکتور روی دیوار رنگ کردن دیوار با رنگ مخصوص پروژکتور است. این لزوما 100٪ ضروری نیست، اما به دیوار این امکان را می‌دهد تا نور را به صورت موثرتری بازتاب دهد. مشکل با این نوع رنگ این است که هزینه آن گران است.
یک چهارم گالن رنگ صفحه نمایش  می‌تواند حدود نصف مقدار یک صفحه نمایش واقعی باشد. این نوع رنگ صفحه نمایش در واقع یکی از گزینه‌های ارزان‌تر است.

پیشنهاد شخصی من این است که ابتدا منطقه را با رنگ سفید معمولی یا پایه رنگ کرده و پس از سنگ زدن، مجدداً پوشش دادن و غیره، می‌توانید یک لایه نازک از رنگ صفحه نمایش را روی همان منطقه اعمال کنید. اگر فقط یک چهارم گالن رنگ دارید، 1 یا 2 لایه نازک رنگ صفحه نمایش بر روی رنگ سفید معمولی یا پایه یک گزینه خوب است اگر بودجه کوچکتری دارید.

یک گالن کامل رنگ صفحه نمایش با کیفیت بالا  حدود همان مبلغ یکی از صفحه نمایش های ویدئو پروژکتور مورد علاقه من، صفحه نمایش ثابت فریم 100 اینچی Silver Ticket  است.

بهترین راه حل استفاده از چندین لایه از رنگ صفحه نمایش است، اما احتمالا برای این کار بیشتر از یک کوارت نیاز دارید. بیشتر موقع ها از رنگ صفحه نمایش سفید استفاده می شود، با این حال، اگر پروژکتور شما تعداد لومن بسیار بالایی دارد (حدود 3500)، در نظر داشته باشید از رنگ خاکستری استفاده کنید.

انعکاس 3500 لومن روی یک صفحه نمایش سفید، کمی برای چشم آزاردهنده خواهد بود. مقدار زیادی نور به صورت مستقیم به سمت چشمان شما انعکاس خواهد شد. اما بیشتر مواقع، رنگ صفحه نمایش سفید معمولا بهترین گزینه است. شما باید حتما دیوار را با رنگ صفحه نمایش خاص رنگ نکنید، اما بدون شک این یک افزودنی عالی است.

3. ساخت قاب حول تصویر نمایش داده شده

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور در مقابل دیوار

داشتن قاب حول نمایشگر برای هر نوع صفحه‌نمایش بسیار مهم است. داشتن حاشیه قاب باعث می‌شود تا نگاه بیننده روی تصویر بالاتر باشد. این مهمتر از آنچه که فکر می‌کنید است، من قول می‌دهم! تقریباً تمام صفحه‌نمایش‌ها در اطراف منطقه نمایش تصویر یک حاشیه سیاه دارند زیرا این باعث افزایش کیفیت تصویر می‌شود.
این حاشیه باعث می‌شود محدوده‌ی تصویر نمایش‌داده شده به خوبی مشخص شود و چشم بتواند بهتر بر روی محتوای نمایش داده شده تمرکز کند و از کج بودن تصویر جلوگیری کند.

بعضی افراد، از جمله خودم، دچار مشکلاتی مثل تمرکز کم بر روی جزئیات کوچک هستند. چیزهایی مانند لبه‌ی تصویر یک پروژکتور، می‌تواند بسیار دل‌آزار باشد. حاشیه قاب همچنین تضاد بین دیوار و تصویر را بهبود می‌بخشد.

برای ساخت قاب، ابتدا پروژکتور را در موقعیت مورد نظر قرار دهید. سپس یک تصویر کامل را روی دیوار نمایش دهید و با استفاده از مداد، اطراف تصویر نمایش داده شده را نشان دهید.

پس از نشانه‌گذاری منطقه، از نوار ولوت سیاه استفاده کرده و منطقه را به طور کامل بگیرید. اگر می‌خواهید قاب بسازید که بهتر به نظر برسد، می‌توانید یک قاب چوبی به اندازه بسازید.

صفحه نمایش ویدئو پروژکتور

نتیجه

نهایتاً، شما نیازی ندارید این همه کار را برای استفاده از پروژکتور بدون صفحه نمایش انجام دهید. می توانید هر پروژکتوری را به هر دیواری اشاره کنید. هیچکس شما را متوقف نخواهد کرد، اما اگر کمی وسواس دارید، این جزئیات کوچک ممکن است در طول زمان برای شما آزاردهنده باشند.

در کل، اگر همچنان تصمیم به استفاده از پروژکتور بدون صفحه نمایش دارید، من بسیار پیشنهاد می کنم که سه چیزی که در بالا گفته شد را انجام دهید. دیوار را صاف کنید، رنگ آمیزی کنید، آن را دوباره صاف کنید و دوباره رنگ آمیزی کنید و غیره. سپس یک قاب تیره زیبا را به دور ناحیه پروژکشن قرار دهید. من تضمین می کنم که این کارها تفاوت قابل توجهی را به وجود خواهند آورد!

اما در واقع، صفحه نمایش ویدئو پروژکتور واقعاً گران نیستند. پس از خرید رنگ صفحه نمایش و مواد لازم برای حاشیه، و سپری کردن زمان برای آماده کردن همه چیز، آیا واقعاً ارزش انجام این همه کار را دارید، در حالی که می توانید به راحتی یک صفحه نمایش ویدئو پروژکتور آماده تهیه کنید؟ به نظر من، خیر واقعاً!

در بازار، بسیاری از پرده‌های پروژکتور با قیمت مناسب وجود دارند و در صورتی که ویدئو پروژکتور شما 3D باشد، نیازی به پرده‌ی ویژه‌ای ندارید. پرده‌های ویدئو پروژکتور مورد علاقه‌ی ما را می‌توانید در لینک پیشنهادی ببینید. اگر می‌خواهید گزینه‌ی ارزان قیمت‌تر را داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم که مواد پرده‌ی پروژکتور را بخرید و یک قاب سفارشی طراحی کنید.

این گزینه برای قیمت بهترین گزینه است، اما این نظر شخصی من است. اما اگر بودجه‌ی اضافی دارید، بهتر است یک پرده‌ی پروژکتور با قاب ثابت بخرید و خودتان را از زمان و تلاش بی‌نیاز کنید.

اگر به استفاده از پرده‌ی پروژکتور در اتاق پذیرایی علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله‌ی من درباره‌ی استفاده از پروژکتور در اتاق پذیرایی را ببینید. این تجربه واقعاً شگفت‌انگیز بوده است و اگر امکانش را دارید، به شما توصیه می‌کنم که امتحان کنید!

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

× کمک می خواهید؟