قیمت ویدئو پروژکتور و عوامل موثر بر آن

کیت هوشمند ویدئو پروژکتور چیست؟
کیت هوشمند ویدئو پروژکتور چیست؟
سپتامبر 3, 2022
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
سپتامبر 14, 2022
کیت هوشمند ویدئو پروژکتور چیست؟
کیت هوشمند ویدئو پروژکتور چیست؟
سپتامبر 3, 2022
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
ویدئو مپینگ (Projection mapping) چیست؟
سپتامبر 14, 2022

نرخ خرید ویدئو پروژکتور

معیارهای قیمت گذاری ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها مانند هر محصول دیگری دارای توسط کمپانی های متعددی تولید و عرضه می شوند که آنها را بر اساس برند می توان دسته بندی کرد. چرا که برخی برندها در به کارگیری فناوری نوین پیشگام هستند و امکانات بیشتری در اختیار مشتری قرار می دهند. کیفیت و قابلیت های یک دستگاه پیش از آنکه بر فروش و محبوبیت تاثیر بگذارند، قیمت آنها ا تعیین می کنند. به عنوان مثال قیمت ویدئو پروژکتور استوک مقداری پایین تر از مدل نو می باشد. به عبارتی ویژگی های فنی و انواع تکنولوژی های مدرن از عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور می باشند.

معیارهای قیمت گذاری ویدئو پروژکتور

تعیین قیمت ویدئو پروژکتور

عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور

همانطور که اشاره کردیم قابلیت های ویدئو پروژکتور تعیین کننده قیمت آن می باشند. اما این تنها یکی از پارامترهای قیمت گذاری است. برای مثال:

  • کاربرد ویدئو پروژکتور
  • تکنولوژی های که دستگاه بر بستر آنها طراحی شده است.
  • محبوبیت جهانی برند
  • استوک بودن و خرابی های پیش آمده
  • منبع نور (لیزری یا لامپی)
  • پارامترهای تعیین کننده کیفیت تصویر

کاربرد ویدئو پروژکتور بر اساس تکنولوژی

ویدئو پروژکتورها کاربردهای متنوعی دارند در نتیجه ساختار فنی و نرم افزارهای به کار رفته در آنها کمی متفاوت است. برای مثال ویدئو پروژکتور خانگی با رزولوشن، نرخ فریم، نوع تکنولوژی پایه، آنالوگ یا دیجیتال بودن، فناوری های تعیین کننده کیفیت تصویر به خصوصی تولید می شوند.

در صورتی که ویدئو پروژکتور تعاملی عموما برای آموزش به کار می رود و تمام ویژگی های ذکر شده در رابطه با دستگاه های خانگی را شامل می شوند. اما این پروژکتورها دارای برد دیجیتال بوده که با سنسور های حرکتی امکان استفاده لمسی را فراهم می کنند.

برند از عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور

تنها تعدادی از برندهایی که مدل های متعددی از ویدئو پروژکتورها را عرضه می کنند شناخته شده و در اولویت می باشند. همانطور که مشخص است برندها و کمپانی های به نام و محبوب در سراسر جهان محصولات خود را نسبت به برند های متفرقه با نرخ بالاتری عرضه می کنند. چرا که با استفاده از مدرن ترین و کاربردی ترین فناوری ها به طراحی ویدئو پروژکتورها می پردازند و دائما در حال ارائه و بهره گیری از ایده های جدیدتر می باشند.

برند از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور می باشد، این اهمیت تا حدی است که با وجود گران قیمت بودن دستگاه های برند بیشترین فروش را دارند. همچنین در تجارت محصولاتی در نظر گرفته می شوند که نام آنها در کشورهای مختلف مطرح باشد. از ویدئو پروژکتورهای محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اپسون
  • NEC
  • BENQ
  • هیتاچی
  • ویویتک
  • ویوسونیک
  • سانیو
  • اینفوکوس
برند از عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور

گران ترین برندهای ویدئو پروژکتور

تکنولوژی های DLP ،LCD و LCOS

ویدئو پروژکتورها بر بستر یکی از تکنولوژی های DLP ،LCD و LCOS طراحی می شوند. این فناوری ها در ساختار فنی و قطعات مورد استفاده در دستگاه تغییر ایجاد می کنند. قطعات هر کدام مزایا و معایبی دارند و عملکرد آنها بر کیفیت تصویر خروجی تاثیر می گذارد.

همچنین فناوری LCD قدیمی ترین و LCOS جدید ترین نسل تکنولوژی پایه در ویدئو پروژکتورها می باشند. هرچه فناوری مدرن تر باشد قطعات نیز متفاوت پیشرفته تر بوده و عملکرد بهتری خواهند داشت. (برای مثال دستگاه DLP دارای چرخ رنگ بوده و LCD دارای صفحات پلاریزه می باشد. عموما DLP بیشتر ترجیح داده می شود.)با توجه به این مسائل نیز متوجه اختلاف قیمت در دستگاه ها خواهیم بود.

عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور استوک

کاملا بارز است که دستگاه های استفاده شده یا ویدئو پروژکتورهای نو به فروش نرسیده قیمت پایین تری دارند. در نتیجه عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور های استوک را باید با یکدیگر مقایسه کنیم و علاوه بر کیفیت ارزش آنها را بر اساس مشکلات عملکرد و خرابی های احتمالی مشخص کنیم.

منبع نور از عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتورها

نوع منبع نور از عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور ها می باشد. لامپ LED، هالوژنی و سنسور لیزری از منابع نوری این دستگاه ها می باشند. لامپ های هالوژنی نسبت به دو مورد دیگر قدیمی تر بوده و با وجود کیفیتی که دارد ترجیح خریداران نمی باشد. مگر آنکه قیمت برای آنها خیلی مطرح باشد.

لامپ های ال ای دی نیز از کیفیت ایده آلی بهره مند بوده و عمر طولانی دارند. با ویدئو پروژکتور های LED مشکل کاهش روشنایی در تصویر نخواهید داشت و ناگهانی با سوختن آن مواجه می شوید. برای اطلاع از عمر باقی مانده آنها می توانید از تایمر لامپ را چک کنید.

لیزر از به روز ترین منابع نوری ویدئو پروژکتورها می باشد که عمری طولانی و کیفیتی ایده آل دارد. ویدئو پروژکتورهای لیزری بدون از دست دادن کیفیت تا 10 سال عمر می کنند. اما در صورت خرابی تعویض آنها امکان پذیر نخواهد بوذ. قیمت دستگاه های لیزی 2 تا 3 برابر پروژکتورهای لامپی می باشد.

پارامترهای تعیین کننده کیفیت تصویر

ویدئو پروژکتورها در مدل های مختلف پارامترهای متفاوتی در تنظیمات خود دارند. برای مثال متغیرهای کنتراست، روشنایی، رزولوشن، شدت رنگ و … در دستگاه های مختلف حداکثر و حداقل های متفاوتی دارند.

پارامترهای تعیین کننده کیفیت تصویر

قیمت ویدئو پروژکتور بر اساس رزولوشن

نتیجه گیری

ارزش محصولات بر کیفیت و محبوبیت آنها بستگی دارد. علاوه بر اینها عوامل تعیین کننده قیمت در ویدئو پروژکتورها شامل قطعات، فناوری ها، متغیر هایی که تعیین کننده کیفیت تصویر می باشند، برند و … می باشد.

سوالات متداول

1لامپ های هالوژن چقدر عمر می کنند؟
40 تا 70 ساعت ساعت که با افت روشنایی همراه است. در صورتی که عمر منبع لیزری 20000 ساعت با روشنایی ثابت می باشد.
2پورت ها می توانند در قیمت پروژکتورهای تاثیر بگذارند؟
بله برخی دستگاه ها به دلیل محدودیت در درگاه های ارتباطی بسیاری از قابلیت ها را از دست می دهند.
3بزرگنمایی در این دستگاه ها از پارامترهای تعیین کننده قیمت به حساب می آید؟
بزرگنمایی ویدئو پروژکتور به لنز آن بستگی دارد، نوع لنز به کار رفته نیز در قیمت گذاری موثر می باشد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

× کمک می خواهید؟