مینی پروژکتور زرد
پروژکتور جیبی ارزان
آگوست 5, 2020
خرید پروژکتور خانگی
خرید پروژکتور خانگی
آگوست 11, 2020
مینی پروژکتور زرد
پروژکتور جیبی ارزان
آگوست 5, 2020
خرید پروژکتور خانگی
خرید پروژکتور خانگی
آگوست 11, 2020

دستگاه ویدئو پروژکتور، بدون لامپ ویدئو پروژکتور علنا هیچ کارایی و کاربردی ندارد. لامپ پروژکتور، قلب این دستگاه است و طبیعتا از قلب هر چیزی باید نهایت مراقبت را به عمل آورد. انواع لامپ پروژکتور در بازار موجود هستند که در این مطلب تمرکز ما بر لامپ ویدئو پروژکتور سانیو، یکی از برند های مطرح در این زمینه است.

سوالات متداول لامپ ویدئو پروژکتور

معمولا طول عمر لامپ پروژکتور را با سال تعیین نمی کنند. کاملا بستگی به میزان مصرف شما دارد. لامپ های ویدئو پروژکتور حداقل 1500 ساعت تا 5000 ساعت و یا حتی در برخی بیشتر عمر می کنند.

خرید مغزی از جانب ما توصیه نمی شود. بهتر است که ماژول کامل را تهیه بفرمایید، زیرا با خرید مغزی ممکن است انواع فیک و تقلبی را بخرید که خب باعث کاهش طول عمر آن می شود.

معمولا ویدئو پروژکتور ها چراغی کوچک در گوشه ای از دستگاه دارند که با اتمام طول عمر لامپ، شروع به آلارم زدن می کند. همچنین از روی نشانه هایی مانند کاهش نور تصویر و عدم پخش تصویر می توان متوجه نزدیک شدن به اتمام عمر لامپ شد.

 

لامپ ویدئو پروژکتور استوک

اصلی ترین و گران ترین قطعه ای که به محافظت و نگهداری منظم احتیاج دارد. انواع مختلفی از این لامپ ها با برند های گوناگون در بازار با قیمت های متنوعی به فروش می رسند. لامپ های دیتا پروژکتور شامل انواع حبابی و فریم دار می شوند. لامپ پروژکتور حبابی نسبت به نوع فریم دار و پیشنهادی دارای هزینه کمتری است که برای تعویض و تعمیر نیز به سیم کشی و لحیم کاری احتیاج دارد. این لامپ ها شامل گارانتی و یا ضمانت نامه نمی شوند و روشنایی ای که تولید می کنند دارای نور کمتری است.

لامپ ویدئو پروژکتور استوک

لامپ پروژکتور استوک

مدل های فریم، همین مدل های اورجینالی  هستند که طول عمر مناسب و بالایی دارند، همچنین به راحتی توسط خود فرد می توانند تعویض شوند، تنها با باز کردن چند پیچ ساده و به کارگیری دقت عمل لازم!

  • رعایت نکات لازم حین خرید لامپ ویدئو پروژکتور

نکته ای که در هنگام خرید لامپ ویدئو پروژکتور بایستی رعایت شود توجه به اصل و اورجینال بودن لامپ است. در بازار دو نوع لامپ اورجینال و سازگار (غیر اورجینال) عرضه می شود. انواع سازگار به صورت کپی از روی انواع اصل توسط تولیدکنندگان نامعتبر تولید و به فروش می رسند که کارایی دارند اما طبیعتا با طول عمر و روشنایی کمتر.

  • طول عمر لامپ پروژکتور

طول عمری که برای لامپ های اورجینال تعریف شده است معمولا در حدود 1500 تا 3000 ساعت است که در انواع لیزری و LED این مقدار افزایش نیز می یابد. این طول عمر را عواملی مانند سرویس دوره ای دستگاه، تمیز کردن و تعویض فیلتر های هوا، پیشگیری از بروز نوسانات برق و … می توانند افزایش دهند. همه چیز به طرز نگهداری و نحوه استفاده شما از دستگاه باز میگردد.

طول عمر لامپ پروژکتور

طول عمر لامپ

  • تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

با پیش آمد وقوعی مانند کم تر شدن نور تصویر و یا عدم پخش آن ممکن است تصور کنید که طول عمر لامپ پایان یافته است. در برخی مواقع این تصور درست است اما گاهی نیز ممکن است به دلایل دیگری این اتفاق افتاده باشد. حتما پیش از اقدام به هر عملی، با متخصصین مربوطه مشورت به عمل آورید.

اگر تعویض لامپ را به تعویق بیاندازید، ممکن است بترکد و به دیگر اجزای دستگاه ویدئو پروژکتور آسیب برساند. تا حد امکان فرآیند تعویض را به مراکز تعمیر این محصولات و به خصوص خدمات پس از فروش شرکتی که از آن لامپ و دستگاه را خریداری کرده اید، بسپارید. اگر خود تمایل به تعویض لامپ دارید، با استفاده از دستورالعمل ها و ویدئو های موجود این کار را به دقت انجام دهید.

تناسب لامپ ویدئو پروژکتور با ویدئو پروژکتور

نکته دیگری که وجود دارد، تناسب میان لامپ و ویدئو پروژکتور است؛ بدین معنا که شما نمی توانید هر لامپی را برای دستگاه خود خریداری کنید! هر دستگاه پروژکتوری جایگاه مخصوصی برای لامپش دارد و همه انواع لامپ در این جایگاه نمی توانند قرار بگیرند. به عنوان مثال اگر ویدئو پروژکتور شما برند سانیو است، باید لامپ ویدئو پروژکتور سانیو مطابق با همان مدل را تهیه بفرمایید.

قیمت لامپ پروژکتور سانیو

قیمت لامپ سانیو

یکی از مدل های لامپ پروژکتور سانیو، مدل PLC-XD2200 است که 215 وات و دارای روشنایی 2200 انسی لومنز و همچنین دارای طول عمر 6000 ساعتی است. پس از اتمام این طول عمر، بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن برای تعویض این قطعه اقدام بفرمایید.

هر چند موضوعی که در اینجا مطرح است این است که گاهی در برخی از ویدئو پروژکتور های پرتابل (به معنای قابل حمل) و ارزان قیمت، بهتر است که با اتمام طول عمر لامپ پروژکتور، به جای اقدام به تعویض لامپ، دستگاه پروژکتور جدیدی تهیه بفرمایید. در برخی موارد این موضوع برایتان صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت. قیمت لامپ ویدئو پروژکتور سانیو از 500,000 تومان تا 750,000 تومان متغیر است. به دلیل نوسانات ارزی و ثابت نبودن قیمت ها، بهتر است جهت کسب اطلاعات قیق تر در رابطه با قیمت انواع لامپ پروژکتور با ما تماس بگیرید.

سخن آخر

شرکت سانیو، شرکتی ژاپنی است که لامپ هایی با کیفیت بالا عرضه کرده و با قیمتی مناسب به فروش می رساند. شرکت فرا استوک نیز شرکتی معتبر در زمینه واردات و عرضه انواع ویدئو پروژکتور استوک و لامپ ویدئو پروژکتور اصل است که به دلیل واردات مستقیمی که توسط این شرکت اتفاق می افتد، هزینه ها نسبت به دیگر شرکت ها بسیار بهتر و به صرفه تر هستند.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

× کمک می خواهید؟