انواع کاربرد های ویدئو پروژکتور
انواع کاربرد های ویدئو پروژکتور
ژانویه 7, 2020
ویدئو پروژکتور اپسون
انواع ویدئو پروژکتور اپسون
آوریل 19, 2020
انواع کاربرد های ویدئو پروژکتور
انواع کاربرد های ویدئو پروژکتور
ژانویه 7, 2020
ویدئو پروژکتور اپسون
انواع ویدئو پروژکتور اپسون
آوریل 19, 2020

خرید ویدئو پروژکتور خانگی

از زمانی که بحث لذت و کیفیت درباره دیدن مطرح شد بشر به دنبال این بود که همواره این امر را تسریع بخشد و دست به اختراع وسیله ای زد که هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ خوش گذرانی به نفع خود و دیگران باشد.با خرید ویدئو پروژکتور خانگی لذت سینمایی اختصاصی در خانه را به شما هدیه می دهد.

دیدن فیلم در کنار جمعی از دوستان در یک پرده بزرگ و یا بازی کردن و دیدن لحاظات اعجاب انگیز، بازی بر روی یک پرده بزرگ که لذت دیدن فیلم و اجرای بازی را برای ما دوچندان می کند. یله ما در مورد سینما و سینما خانگی صحبت می کنیم چیزی که در پشت سر ما باعث نمایش همه چی بر روی پرده جلوی صورتمان می شود.

ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور خانگی

که چندین مدل و طرح با چندین کارای متفاوت دارند درسته که کار اصلی تمامی ویدئو پروژکتور ها یکی می باشد ولی در بعضی از برند ها و مدل ها امکاناتی وجود دارد که باعث برتری آن برند و محصول نسبت با سایر محصولات می باشد. ما اینجا بیشتر در مورد ویدئو پروژکتور خانگی صحبت می کنیم و شما را برای خرید یک پروژکتور خوب و با کیفیت راهنمایی می کنیم. از نظر شما یک پروژکتور خانگی خوب باد چه ویژگی داشته باشد؟ قیمت؟ اندازه؟ کیفیت؟

نکات لازم برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

میزان روشنایی پروژکتور

اولین و مهم ترین نکته ای که باید نسبت به خرید یک ویدئو پروژکتور در نظر داشته باشید این است که شما برای استفاده از ان پروژکتور به چه میزان روشنایی نیاز خواهید داشت. مقدار روشنایی در همه ویدئو پروژکتور های دیجیتال با انسی لومن اندازه گیری می شود دامنه مناسب برای یک ویدئو پروژکتور خانگی یا به عباتی برای راه اندازی یک سینمای خانگی بین 2000 تا 2500 انسی لومن است مدل های جدید پروژکتور های خانگی انقدر پیشرفت بالایی داشتند که می توانند از پس وجود کمی نور در محیط، نمایش خوبی بر روی پرده شما داشته باشند اما بدانید که مدل های تجاری نیاز به نور بیشتری برای نمایش دارند به دلیل این که سطح پی که باید برای نمایش پوشش دهند بزرگ تر است و همچنین لازم است که دقت بالایی در نمایش رنگ ها داشته باشند

کیفیت تصویر یا رزولوشن

نکته بعدی این است که شما چه اطلاعاتی در مورد کیفیت تصویر باید داشته باشید. اولین مورد در کیفیت تصویر همان بحث معروف رزولوشن اصلی می باشد که باید تعداد پیکسل های تولید شده پروژکتور را نمایش دهد و معمولا به صورت نسبت تعداد پیکسل های عرض به طول تصویر تعیین می شود به عنوان مثال رزولوشن 1080*1920، به معنی وجود 1920 پیکسل در عرض 1080پیکسل در طول نصویر است.

ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور خانگی

کیفیت جانبی

مورد بعدی که باید در خرید پروژکتور دقت کنید کیفیت آن می باشد. این کیفیت شامل: جنس پروژکتور، اندازه، امکان نسب آسان و نوع اتصال آن می باشد که همانطور که گفتیم ویدئو پروژکتور خانگی از اندازه کوچکتری نسبت به پروژکتور های تجاری برخوردار می باشند.

ویدئو  پروژکتور های خانگی حتما باید از سقف نصب شود؟

جواب این سوال خیر است. در پروژکتور های خانگی برای داشتن کیفیت بهتر است که فاصله پروژکتور تا پرده و یا دیوار نمایش حداقل 3 متر باشد. این دلیل بر این نیست که اگر 3 متر نبود ما با کیفیت نامناسب تصویر خواهیم داشت بلکه همانطور که گفتیم به دلیل عدم فاصله مناسب و به دلیل کوتاه بودن طول و عرض رزولوشن می باشد که در این صورت تصویر پایین آمده و کیفیت رنگ مناسبی نداریم
درسته که نصب پروژکتور در سقف باعث راحتی استفاده از ان می شود ولی توجه داشته باشید سیم کشی تمیز و بی نقص مهمترین نکته در نصب ویدئو پروژکتور می باشد. در نظر داشته باشید که ویدئو پروژکتوری که بر روی یک میز با فاصله مناسب از پرده و یا دیوار قرار دارد همان کارایی ویدئو پروژکتور نصب شده در سقف را دارد.

راه اندازی و نصب

یکی دیگر از نکات مهم در مورد کیفت پروژکتور نصب اسان ویدئو پروژکتور می باشد که در این دوره تمامی ویدئو پروژکتور ها با کابل HDMI و یا کابل VGA به تلویزین و یا لب تاب متصل می شوند که امروزه با وجود پیشرفت علم در صنعت تلفن همراه، شما می توانید با استفاده از تبدیل های مخصوص تلفن همراه خود را از طریق HDMI به پروژکتور نصب کنید.

کمترین تاخیر ورودی

یکی دیگر از نکات مهم داشتن کمترین تاخیر ورودی برای کسانی می باشد که گیمر هستند تاخیر ورودی اطلاعات برای یک پروژکتور خوب می بایست 16.4 تا 16.5 میلی ثانیه باشد.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =

× کمک می خواهید؟