ویدئو پروژکتور شورت ترو
ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو
سپتامبر 1, 2020
مدل لامپ ویدئو پروژکتور اپسون
لامپ ویدئو پروژکتور اپسون
سپتامبر 9, 2020
ویدئو پروژکتور شورت ترو
ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو
سپتامبر 1, 2020
مدل لامپ ویدئو پروژکتور اپسون
لامپ ویدئو پروژکتور اپسون
سپتامبر 9, 2020

ویدئو پروژکتور استوک سونی

از زمان های گذشته شرکت سونی در زمینه های تولیدی و عرضه مختلفی در حال فعالیت است؛ به عنوان مثال قطعا با دوربین های عکاسی سونی، تلفن های هوشمند، هدست، سیستم های صوتی خانگی سونی، DVD پلیر، پلی استیشن و … از شرکت سونی آشنا هستید.

از دیگر محصولات این شرکت ویدئو پروژکتور سونی است که همانند دیگر محصولاتش با موفقیت رو به رو شده است؛ این مقاله نیز به معرفی و توضیح مدل خاصی از ویدئو پروژکتور های این شرکت اختصاص یافته است.

شرکت سونی تولیدکننده ویدئو پروژکتور

سونی یکی از شناخته شده ترین تولیدکنندگان ویدئو پروژکتور در بازار سینمای خانگی است. پروژکتورهای LCoS یا (SXRD) آنها هر دو مدل 2D ،1080p و 3D را ارائه می دهند. سونی همچنین بسیاری از پروژکتورهای 3LCD را برای بازارهای تجاری و آموزشی و همچنین انواع ویدئو پروژکتور برای نصب های ثابت در جلسات، سالن های شنود و مراکز کنفرانس را تولید می کند.

سونی

شرکت سونی

ویدئو پروژکتور سونی 4K

با ویدئو پروژکتور sony VPL-VW295ES  آشنا شوید: تنها ویدئو پروژکتور با رزولوشن 4K واقعی با هزینه ای کمتر از 5000 دلار!سونی، با عرضه سه مدل جدید در ماه گذشته، از جمله VW295ES، اکنون در نسل پنجم پروژکتورهای با وضوح 4K بومی قرار گرفته است.

هیچ شخصی نتوانسته هنوز تجربه ای که از ویدئو پروژکتور 4K سونی گرفته است را با ویدئو پروژکتور دیگری کسب کند. وقتی نوبت به پروژکتورهای 4K بومی MSRP زیر 25000 دلار می رسد، همین حالا تصمیمتان را بگیرید، چون اکنون تنها یک رقیب وجود دارد و آن هم تازه اولین نسل خود را آغاز کرده است!

VW295ES کم هزینه ترین پروژکتور 4K سونی است اما تقریباً از همه چیز پشتیبانی می کند! HDR (نسخه های HDR10 و HLG). ویدئو پروژکتور VW295ES و سایر پروژکتور های Sony از فضای رنگی BT.2020/P3 پشتیبانی می کنند، همان استاندارد برتر رنگی که در پروژکتور های چند رسانه ای دیجیتال امروزی استفاده می شود.

روشنایی ویدئو پروژکتور سونی

می توانید VPL-VW295ES را به عنوان یک پروژکتور اصلی 4K سطح پایین توصیف کنید. این توصیف درست خواهد بود در صورتی که به غیر از قیمت بسیار ارزان آن، تقریباً در مورد هیچ یک از عملکرد ها و قابلیت های آن سطح پایینی وجود ندارد. با دارا بودن 1500 لومن، این پروژکتور سونی یک تصویر روشن را در برابر چشمان شما به نمایش در می آورد، خواه آن را در یک سینمای خانگی اختصاصی قرار دهید، یا آن را با پرده نمایش پروژکتور مناسب جفت کنید و در اتاق نشیمن، اتاق رسانه، اتاق خانواده یا اتاق خواب خود قرار دهید. لنز 2.1:1 (بزرگنمایی، فوکوس و تغییر تعداد زیادی از لنزها) همه از نوع موتوری هستند تا انعطاف پذیری فوق العاده ای را به شما ارائه دهند.

با گذر از ویدئو پروژکتور VW295ES با قیمت آنلاین پیشنهادی سازنده که 9999 دلار است، پروژکتور VW695ES به میان می آید که جدید است. این پروژکتور از VW685ES که یک پروژکتور 14999 دلاری است، برتر است و جایگزین آن می شود.

روشنایی پروژکتور سونی

روشنایی ویدئو پروژکتور سونی

ویدئو پروژکتور VW295ES و VW695ES

به طور کلی، VW295ES و VW695ES بسیار شبیه به هم هستند. در ادامه به تفاوت های این دو مدل ویدئو پروژکتور سونی اشاره کرده ایم: VW695ES برای بهبود چشمگیر “عملکرد سطح سیاه” در صحنه های بسیار تاریک، روشنایی اضافی و عنبیه داینامیک سریع را اضافه کرده است. یکی دیگر از موارد مهم، حافظه لنز Picture Position است.

هر دو پروژکتور از سیستم لنزهای موتوری یکسانی برخوردار هستند، اما اگر شخصی فیلم باز هستید و می خواهید برای مطابقت با اکثر فیلم ها از صفحه عریض نوع “Cinemascope” استفاده کنید، 695ES به شما این امکان را می دهد با لمس یک دکمه اندازه تصویر را به اندازه مناسب و دلخواهتان تغییر دهید. با بودجه کم 295ES همچنین می توانید با استفاده از کنترل از راه دور، تنظیم زوم موتوری و تغییر لنز را به صورت دستی در حدود 30 ثانیه انجام دهید.

سونی همچنین چهار پروژکتور لیزری نیز دارد: VPL-VW995ES جدید، با قیمت 34999 دلار، اندازه کوچک تری دارد و لنز معروف ARC-F را برای اطمینان از بهترین وضوح 4K از لبه تا لبه آن اضافه می کند. همچنین به منظور افزایش کنتراست و میزان سیاهی، عنبیه پیشرفته ای در بالای مدولاسیون لیزر اضافه شده است.

این دستگاه 2200 لومن و یک بهینه ساز فوکوس دیجیتالی برای ارائه تصاویر واضح در لنز ARC-F دارد. پروژکتورهای لیزری دیگر شامل VW885ES، یکی از دو پروژکتور لیزری 4K با قیمت مشابه است، دیگری VPL-VZ1000ES است که از نظر فیزیکی بسیار متفاوت است. بله، این دستگاه هم از نظر موتور لیزری-فسفری مشابهی دارد، اما VZ1000ES دارای طراحی اولترا شورت ترو است، بنابراین می توانید آن را روی میز یا هر سطحی دقیقا در زیر صفحه نمایش قرار دهید.

ششمین و آخرین پروژکتور سونی که ذکر شده است، پرچمدار سونی VPL-VW5000ES است. با 5000 لومن و ساخته شده بر اساس استانداردهای تجاری، هیچ ویدئو پروژکتور مشابهی با این قیمت وجود ندارد.

البته سونی مدت هاست که تولید کننده اصلی پروژکتورهای سینمای دیجیتالی است که در صنعت سینما مورد استفاده قرار می گیرند.

پروژکتور VW295ES

ویدئو پروژکتور VW295ES

درک رزولوشن 4K

بدیهی است که پشتیبانی از 4K به منظور مطابقت با جدیدترین محتوای موجود در بازار بسیار مهم است. خوب به انجام رساندن آن، قرار دادن یک تصویر واقعا عالی روی صفحه، مدتهاست که هدف سونی بوده است. این دلیل کلیدی سونی است که چرا مدتها پیشگام پروژکتورهای 4K بوده است، این شرکت اولین نسل خود را سال ها پیش (2012) یعنی زمانی که دیگران حتی به پشتیبانی از 4K حتی نزدیک هم نبودند، عرضه کرده است.

ویدئو پروژکتور سینمای خانگی سونی

جدیدترین پروژکتورهای سینمای خانگی سونی، همه پروژکتورهای مخصوص بازی بسیار حرفه ای هستند که تاخیر ورودی را به 27 میلی ثانیه کاهش داده اند! برای گیمرهای ماهر، این دستگاه بسیار خوب ارزیابی شده است. از عالی در حد 15-18 میلی متر است. خوب در حدود 55 میلی متر است. هدست خود را بگذارید، تیم خود را آماده کنید، هیچ چیزی مانند بازی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه با HDR، در یک پرده نمایش بزرگ وجود ندارد. با وضوح 4K، می توانید از پرده نمایشی بزرگ استفاده کنید، اما کاملاً نزدیک به صفحه بنشینید تا به خوبی در محتوا غرق شوید. بازی های خود را به اوج برسانید، خواه بازیتان League of Legends، Call of Duty ،Grand Theft Auto یا Madden Football باشد.

پروژکتور سینمای خانگی

ویدئو پروژکتور سینمای خانگی سونی

سخن آخر

بسیاری از ویدئو پروژکتور های سینمای خانگی که مورد بررسی قرار گرفتند، به کالیبره شدن احتیاج داشتند، تنها استثنا در میان آن ها، ویدئو پروژکتور سونی بوده است. پروژکتور های این شرکت دارای کیفیت تصویر بالا و در بهترین حالت از پیش تعیین شده شان هستند که حتی نیاز چندانی به کالیبراسیون ندارند. چنانچه یک تجربه عالی از سینمای خانگی با ویدئو پروژکتور استوک و یا تجربه بازی کردن حرفه ای با کمترین میزان تاخیر سرعت می خواهید، با ما تماس بگیرید تا مشاوره لازم را دریافت بفرمایید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

× کمک می خواهید؟