ویدئو پروژکتور لامپی یا بدون لامپ؟
آگوست 25, 2020
ویدئو پروژکتور شورت ترو
ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو
سپتامبر 1, 2020
ویدئو پروژکتور لامپی یا بدون لامپ؟
آگوست 25, 2020
ویدئو پروژکتور شورت ترو
ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو
سپتامبر 1, 2020

دسته پروژکتورهای قابل حمل شامل جدیدترین ویدئو پروژکتورهای قابل حمل می شوند که از نظر قابلیت حمل و راحتی بسیار ایده آل هستند. یک ویدئو پروژکتور قابل حمل معمولاً زیر 10 پوند وزن دارد. این پروژکتور ها برای استفاده روزانه به سهولت در دسترس هستند و به طور مداوم نیزدر حال پیشرفت هستند. کاربردهای عملی این دستگاه شامل ارائه های کلاسیک مانند پاورپوینت و ارائه های چندرسانه ای از جمله فیلم و صدا هستند. از تماشای تصاویر، فیلم ها و گشتن در اینترنت یا یک نمای بزرگ به جای صفحه نمایش کوچک لذت ببرید. این ویدئو پروژکتور ها در حال پیشرفت به جهت توانایی ادغام با تلفن های همراه، 3D شدن و قابلیت استفاده برای بازی کردن هستند.

ویدئو پروژکتور قابل حمل یا پرتابل

اگر ویدئو پروژکتوری را وزن کردید و اندازه اش بیش از 10 پوند بود، طبق استانداردهای تعیین شده امروزی واقعاً یک پروژکتور قابل حمل و پرتابل محسوب نمی شود. البته به این نکته توجه کنید که منظور از این حرف این نیست که شما دستگاهی با وزن 13 پوند را انتخاب و خریداری نخواهید کرد، اما به این معنی است که بیشتر پروژکتورهای قابل حمل در حال حاضر وزنی معادل 3-8 پوند دارند.

  • سبک ترین ویدئو پروژکتورهای قابل حمل پروژکتورهای پیکو هستند، آنها معمولاً کمتر از یک پوند وزن دارند و تقریباً اندازه یک پاکت سیگار هستند. این پروژکتور ها در میان دیگر انواع پروژکتورها دارای کمترین روشنایی و تقریبا کمتر از 100 لومن هستند. برای استفاده از ویدئو پروژکتور پرتابل پیکو محدودیت هایی موجود هستند، شما به یک اتاق واقعاً تاریک نیاز دارید تا پروژکتور بتواند تصویری با روشنایی قابل قبول ارائه دهد، تصویری که نمایش می دهند در حد 40 اینچ است، اما خب نهایت قابلیت حمل و نقل را دارند.
  • در درجه بعدی ویدئو پروژکتور های جیبی قرار می گیرند که مانند  انواع پیکو در این ها نیز از منبع نور LED استفاده می شود. وزنی معادل تقریباً 1 پوند تا 4 پوند دارند و معمولا دارای 300 تا 700 لومن هستند هرچند انواع خیلی پیشرفته آن ها دارای روشنایی 1000 لومنی نیز هستند. این محصولات هر سال کاربردهای بیشتری پیدا می کنند.
انواع ویدئو پروژکتور جیبی

ویدئو پروژکتور پیکو

اکثر قریب به اتفاق پروژکتورهای قابل حمل، پروژکتورهای مبتنی بر لامپ هستند که از حدود 3 پوند تا 10 پوند وزن دارند و از 2000 تا 5000 لومن ارائه می دهند! برای معرفی چند ویدئو پروزکتور قابل حمل با برند مطرح می توان به 3M ،LG ،InFocus و Epson اشاره کرد.

خرید ویدئو پروژکتور قابل حمل

  • بهترین پروژکتورهای قابل حمل کدامند؟
خرید ویدئو پروژکتور پرتابل

خرید ویدئو پروژکتور

برای خرید این دسته از ویدئو پروژکتور ها هم فاکتور های زیادی وجود دارند که بایستی در نظر بگیرید تا در نهایت انتخاب خوبی داشته باشید. در ادامه به مهمترین این فاکتور ها اشاره کرده ایم:

  1. رزولوشن: بسیاری از پروژکتورها محتوای HD را می پذیرند، اما تعداد بسیار کمی از آنها می توانند یک تصویر HD تولید کنند. بسیاری از آنها از فناوری ای استفاده می کنند که در آن تصویر با وضوح بالا دریافت و با کیفیت پایین تری ارائه می کنند.
  2. Throw Distance: این یک معادله ریاضی است که محاسبه می کند تا چه اندازه تصویر یک پروژکتور بر اساس فاصله آن از صفحه یا دیواری که بر روی آن تصویر به نمایش در می آید، بزرگ می شود. هرچه پروژکتور از دیوار فاصله بیشتری داشته باشد، تصویر بزرگتر خواهد بود. برخی از پروژکتورها به عنوان “فاصله پرتاب کوتاه” طبقه بندی می شوند، به این معنی که کالیبره شده اند تا یک تصویر بزرگتر را از فاصله کمتری پرتاب کنند.
  3. روشنایی: تصویری که توسط یک پروژکتور پرتاب شده است بسیار مستعد آلودگی نور است که یعنی قبل از برخورد نور به صفحه یا دیوار، تصویر آن کم رنگ می شود. هر چه پروژکتور روشن تر باشد، می تواند بر آلودگی نوری غلبه کند. متأسفانه، هرچه پروژکتور دارای روشنایی بیشتری باشد، عمر باتری نیز کاهش می یابد. اگر قصد استفاده از پروژکتور خود در طول شب را دارید، روشنایی چندان عامل مهمی برایتان نخواهد بود، اما این نکته را باید در نظر بگیرید که اگر قصد خرید پروژکتوری به عنوان جایگزین تلویزیون دارید، بایستی ویدئو پروژکتور قابل حملتان دارای روشنایی زیادی باشد.
  4. وزن: بزرگترین دلیل برای خرید یک پروژکتور قابل حمل، قابلیت حمل آن است، بنابراین مهم است که از نظر وزنی به این فاکتور توجه ویژه ای نشان دهید. همانطور که گفتیم اکثرا ویدئو پروژکتور های جیبی و پیکو دارای وزن بسیار پایینی بوده و یا در داخل جیب، یا داخل کوله، به راحتی قابل حمل هستند.
  5. پورت ها: ویدئو پروژکتور های قابل حمل نسبت به ویدئو پروژکتور های بزرگ دارای ابعاد کوچک تری هستند پس طبیعی است اگر فضای کافی برای تهداد پورت های بالا نداشته باشند. پورت ها به شما امکان می دهند رایانه، کنسول بازی، تلفن یا تبلت خود را به پروژکتور متصل کنید، بنابراین هر چه تعداد پورت ها بیشتر باشد، بهتر است.
  6. بلندگو ها: این موضوع در رابطه با تمامی پروژکتور ها به یه صورت است، یا اسپیکر داخلی دارند یا ندارند، اگر دارند ممکن است صدایشان به حدی نباشد که راضیتان کند و مجبور باشید برای داشتن صدایی بهتر، به خصوص هنگام تماشای فیلم، از اسپیکر های خارجی استفاده کنید. همینطور گفته شده که اسپیکر های پروژکتور های پرتابل معمولا کوچک تر و دارای قدرت کمتری هستند و منجر به مصرف بیشتر برق می شوند.
  7. عمر باتری: پروژکتورهای قابل حمل یک عمل متعادل کننده باتری هستند: میزان روشنایی، اندازه بلندگو، وزن و وضوح تصویر، همگی در این که چقدر در هر بار شارژ دستگاه می توانید از آن استفاده کنید نقش دارند. اکثر دستگاه ها دارای تنظیمات پاور متفاوتی هستند، که به شما برای کنترل گذر عمرشان فضای بیشتری می دهد، اما به طور معمول باید بتوانید یک الی دو فیلم را بدون مشکل ببینید.
نمایش تصویر ویدئو پروژکتور جیبی

ویژگی های ویدئو پروژکتور

سئوالات متداول

1آیا ویدئو پروژکتور استوک قابل حمل وزن زیادی دارد؟
خیر این ویدئو پروژکتور وزن بسیار کمی دارد و شما می توانید به راحتی آن را حمل کنید. در کل این ویدئو پروژکتور به گونه ای ساخته شده است که وزن پایینی دارد و شما با حمل آن احساس سنگینی نخواهید داشت.
2وزن تقریبی ویدئو پروژکتور قابل حمل چقدر است؟
وزن ویدئو پروژ قابل حمل تقریبا 10 پوند است واگر ویدئو پروژکتوری که خریداری میکنید وزنی بیشتر از این مقدار داشت باید دیگر دسته ویدئو پروژکتور‌های قابل حمل به حساب نمی آید.
3ویدئو پروژکتور قابل حمل مناسب چه کسانی است؟
ویدئو پروژکتور قابل حمل مناسب کسانی است که سمینار های زیادی را برگزار میکنند. این افراد می توانند به راحتی این ویدئو پروژکتور را با خود حمل کنند و در هر مکانی از آن‌ استفاده کنند.

سخن آخر

چنانچه استاد دانشگاه هستید، معلم مدرسه هستید، بازاریاب دیجیتالی هستید یا هر شغل مشابهی دارید، احتمالا این ویدئو پروژکتور های پرتابل و قابل حمل برایتان مناسب و بسیار کاربردی باشند. شما می توانید از فرا استوک بهترین ویدئو پروژکتور استوک و لامپ ویدئو پروژکتور را با بهترین قیمت خریداری بفرمایید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

× کمک می خواهید؟