ویدئو پروژکتور لامپی یا بدون لامپ؟

قیمت انواع ویدئو پروژکتور
آگوست 23, 2020
ویدئو پروژکتور قابل حمل
ویدئو پروژکتور قابل حمل
آگوست 30, 2020
قیمت انواع ویدئو پروژکتور
آگوست 23, 2020
ویدئو پروژکتور قابل حمل
ویدئو پروژکتور قابل حمل
آگوست 30, 2020

ویدئو پروژکتور لامپ دار

چنانچه در نظر دارید ویدئو پروژکتور بدون لامپ خریداری بفرمایید، دانستن تمام واقعیت ها در رابطه با آن ضروری است. مقایسه ویدئو پروژکتور لامپی یا بدون لامپ، پروژکتورهای LED یا پروژکتور های لیزری، نشان می دهد که هر کدام از لحاظ عوامل کلیدی خاصی مانند هزینه، کیفیت تصویر و اندازه، نقاط قوت خاص خود را دارند. و هرکدام موقعیت های خاصی خواهند داشت که در آن بهتر عمل خواهند کرد. در پایان کدام یک برنده است؟

مقایسه ویدئو پروژکتور لامپی با پروژکتور بدون لامپ

انواع مختلفی از پروژکتور های وجود دارند: LED، لیزری و مبتنی بر لامپ. چنانچه از تفاوت مابین ویدئو پروژکتور لامپی، لیزری و ال ای دی کنجکاو هستید، خبر خوب این است که این مطلببرای مشا آماده شده است. در این مقاله مقایسه دقیقی مابین پروژکتور های LED، پروژکتورهای لیزری و پروژکتورهای لامپی صورت گرفته است و به شما آگاهی لازم جهت تصمیم گیری برای خرید بهترین نوع را می دهد.

پروژکتورهای LED، لیزری و لامپی چیستند؟

به منظور پروجت کردن، پروژکتورها به منبع نور نیاز دارند. برخی از آنها از LED استفاده می کنند، بعضی دیگر از لیزر استفاده می کنند و برخی دیگر از لامپ ها استفاده می کنند. ویدئو پروژکتور های دارای لامپ قدیمی ترین و در عین حال ارزان ترین، متنوع، با لامپ های حاوی جیوه و طول عمر نسبتاً کوتاه هستند. از طرف دیگر، پروژکتورهای LED و لیزری با توجه به طبیعت زیست سازگارشان و همچنین طول عمر بیشترشان بسیار مدرن تر هستند.

انواع ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور لامپی، لیزری و ال ای دی

7 عامل تمایز پروژکتورهای لامپی و بدون لامپ

7 عامل اصلی وجود دارند که بین سه منبع نوری که شامل پروژکتورهای لامپی و بدون لامپ می شوند، تمایز قائل می شوند: LED، لیزر و لامپ. اگرچه مواردی مانند عمر لامپ، هزینه و روشنایی اش نکاتی کاملا مشخص و واضح هستند، اما برخی خریداران به دنبال جزئیات بیشتری هستند؛ در این زمان است که فاکتورهای اضافی مانند کیفیت رنگ، زمان روشن شدن دستگاه، حضور اثر رنگین کمانی و سر و صدای دستگاه به میان می آیند.

  • طول عمر

ممکن است مردم بخواهند جدیدترین نسخه محصولات را خریداری کنند، اما همچنین علاوه بر آن به دنبال مشاهده ادامه دار بودن عملکرد محصولی که خریداری کرده اند نیز هستند. به همین دلیل طول عمر اعلام شده در رابطه با منبع نور پروژکتور بسیار مهم است. خوشبختانه، در دنیای پروژکتورها، حتی کمترین طول عمر اعلام شده برای منابع نور مختلف، تا چند سال به عملکرد خود ادامه می دهد.

با توجه به مشخصات ذکر شده در رابطه با لامپ ویدئو پروژکتور، لیزر و ال ای دی این ادعا وجود دارد که هر یک به ترتیب 10000، 20000 و 30000 ساعت عمر می کنند. به این صورت که با استفاده روزانه و مداوم از دستگاه هر یک به ترتیب 14، 28 و 42 ماه دوام می آورند.

به این نکته توجه کنید که طول عمر ذکر شده برای مدت زمان استفاده از منبع نور است، نه مالکیت شما! به عنوان مثال اگر شما دارای ویدئو پروژکتور ال ای دی هستید و از آن تنها 6 ساعت در روز استفاده می کنید، ممکن است که تا حدود 7000 روز یا 19.2 سال عملکرد داشته باشد.

  • هزینه

افراد بسیاری به دنبال صرف پول خود برای محصولات با ارزش و کاربردی هستند، به عبارت دیگر ارزشش را داشت باشد. این مورد در رابطه با ویدئو پروژکتور های لامپی، لیزری و LED نیز صدق می کند.

وقتی صحبت از پول نقد خالص است، پروژکتورهای لامپی گزینه مقرون به صرفه تری هستند، در حالی که پروژکتورهای LED و لیزری به ترتیب عموما مقرون به صرفه و نسبتاً گران به نظر می رسند. نکته ای که در اینجا باید در نظر بگیرید TCO یا total cost of ownership است؛ بدین معنا که شما باید هزینه های جانبی را هم در نظر بگیرید.

ویدئو پروژکتور های لامپی بیشتری پتانسیل را برای تعویض و تعمیر دارند که خب امری هزینه بر است. به همین دلیل ممکن است برخی هزینه زیاد پروژکتور های لیزری را ترجیح دهند.

  • اثر رنگین کمانی

تقریبا هیچ محصولی بدون عیب و ایراد نیست. متأسفانه در رابطه با پروژکتور ها هم چنین است. از جمله ایراداتی که در این محصولات به چشم می خورند، بروز اثر رنگین کمانی است. برای درک این اثر، نحوه تولید رنگ توسط هر نوع پروجکشنی را در نظر بگیرید. پروژکتورهای لامپی و پروژکتورهای لیزری از فیلترهای رنگی یا چرخهای رنگی برای تغییر نور پروجکت شده در صورت لزوم استفاده می کنند. در این هنگام، گاهی ممکن است چرخه رنگ به صورت آهسته عمل کند، این عمل سبب لکه رنگ گرفتن تصویر به نمایش درآمده می شود.

پروژکتور های LED بر خلاف لامپی و لیزری با این اثر مواجه نمی شوند. به این دلیل که این پروژکتور ها دارای دو چرخه رنگ انتخابی هستند و اثر رنگین کمانی را پیش از آنکه بروز پیدا کند فیلتر می کنند. از طرف دیگر، از آنجایی که پروژکتور های ال ای دی نیازی به چرخه رنگ ندارند و به طور بومی و طبیعی رنگ تولید می کنند، در معرض ریسک تجربه اثر رنگین کمانی نیستند.

اثر رنگین کمانی پروژکتور

اثر رنگین کمانی

  • روشنایی

یک محصول بصری به چه دردتان می خورد اگر نتوانید آن را ببینید؟ روشنایی صفحه نمایش از اهمیت بسیاری برخوردار است و عاملی عظیم در تصمیم گیری خرید نهایی است.

در رابطه با پروژکتور ها، روشنایی بر اساس موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) لومن بیان می شود. بنابراین، هر چه عدد بالاتر باشد، میزان روشنایی بیشتر است. ویدئو پروژکتور های دارای لامپ روشنایی اشان بیش از 2000 انسی لومن است، در حالی که پروژکتورهای لیزری با استفاده از ماژولهای قابل تعویض، روشنایی بیشتر از 3500 همراه با گزینه مقیاس گذاری بیشتری را ارائه می دهند.

از طرف دیگر، پروژکتورهای LED از این نظر چندان خوب نیستند و میزان انسی لومنشان نهایتا تا 2000 می رود. در حقیقت، LED با ارائه کیفیت تصویر بالاتری، این راندمان عددی را جبران می کند. این امر به لطف اشباع رنگ بهبود یافته و بازده لومن است که به پروژکتورهای LED اجازه می دهد تا تصاویری با کیفیت بالاتر ارائه دهد.

  • عملکرد رنگ

4K! 8K! OLED! این کلمات کلیدی پیشرفته در صنعت محصولات بصری در سطح مصرف کننده شایع هستند. نکته این است که 4K نشان دهنده سطح رزولوشن و OLED عاملی جهت نشان دادن انتشار نور است، هرچند مصرف کننده های متوسط ممکن است​​فکر کنند اینها یکی و همه نشان دهنده عملکرد بالای دستگاه هستند. این سردرگمی به کیفیت رنگ منتهی می شود، که در واقع جدا از وضوح تصویر و انتشار نور است و توسط طیف رنگ و اشباع مشخص می شود.

طیف رنگی به طیف رنگهایی اطلاق می شود که توسط چشم انسان قابل شناسایی هستند، استانداردی که توسط هر محصول بصری نمایش داده می شود. علاوه بر این، اشباع رنگی صفحه نمایش بصری نشانگر شدت رنگ های موجود در این طیف است. همه انواع پروژکتور ها از یک رنگ استاندارد استفاده می کنند: Rec. 709. با این حال، پروژکتورهای LED با امکان ارائه اشباع رنگی تا 125٪ از حالت نرمال، یک قدم جلوتر هستند.

  • زمان روشن شدن دستگاه

قطعا با زمان هایی مواجه شده اید که باید 1 الی 2 دقیقه صبر می کردید تا پروژکتور بالا بیاید. زمانی که باید صرف منتظر ماندن برای روشن شدن و بالا آمدن تصویر پروژکتور می کردید، هدر رفته است اما به لطف پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی یا فناوری رخ داده است، دیگر با چنین مواردی مواجه نخواهید شد.

انواع مختلف پروژکتور ها، تواناییشان در روشن شدن در سریع ترین حالت ممکن، با یکدیگر متفاوت است. از طرفی، ویدئو پروزکتور های بدون لامپ لیزری و LED قادر به قابلیت های روشن / خاموش شدن فوری هستند. از طرف دیگر، پروژکتورهای لامپی اینطور نیستند. این پروژکتور ها دوره های گرم شدن و خنک شدن، قبل و بعد از استفاده تا حدود 2 دقیقه دارند.

زمان روشن و خاموش شدن دستگاه

زمان روشن شدن دستگاه

  • اندازه و صدا

محبوب ترین کالاهای تکنولوژیکی، در این روز و عصر، کالاهایی هستند که تا حد امکان کوچک و جمع و جور باشند. تلفن های ما کوچک هستند، تلویزیون های ما مسطح است و مطمئناً اتومبیل های ما نسبت به دهه های گذشته کوچکتر هستند.

با این حال، درون این مثال ها است که اهمیت دارد. در مورد آن فکر کنید: شما می توانید یک محصول کوچک و با طراحی زیبا داشته باشید، اما اگر اجزای داخلی آن به خوبی کارایی ندارند، پول شما هدر رفته است. مورد دیگری که وجود دارد صدای دستگاه است. قطعا شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد به دنبال محصولی با کمترین سر و صدا هستید.

به همین دلیل اندازه و صدای دستگاه، هر دو فاکتور مهمی هستند که باید هنگام خرید پروژکتور در نظر بگیرید. پروژکتورهای بدون لامپ به ویژه در این قلمرو برتری دارند. به عنوان مثال پروژکتورهای LED با طرح های جمع و جور و صدا پایین دستگاه، در این زمینه صدرنشین هستند. از طرف دیگر پروژکتورهای لیزری به دلیل داشتن سیستم های پروژکتور لیزر با المان های حرارتی، کمی بزرگتر و پر سر و صدا هستند. پروژکتورهای لامپ از نظر اندازه در وسط قرار می گیرند.

اندازه و صدا پروژکتور

اندازه و صدا

سخن آخر

تصمیم گیری نهایی در انتخاب ویدئو پروژکتور لامپی با بدون لامپ با شماست. اگر روشنایی تمرکز اصلی شماست، ممکن است پروژکتورهای لیزری برای شما بهترین باشند. در اینصورت، پروژکتورهای LS800HD ،LS800WU یا LS830 را توصیه می کنیم.

ویدئو پروژکتور های دارای لامپ ویدئو پروژکتور که انواع سنتی نیز محسوب می شوند، همچنین دارای طرفداران بسیاری هستند، مخصوصا انواع مطرح و برند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ویدئو پروژکتور استوک با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سه =

× کمک می خواهید؟