خرید پروژکتور ال ای دی
آگوست 2, 2020
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
آگوست 9, 2020
خرید پروژکتور ال ای دی
آگوست 2, 2020
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
لامپ ویدئو پروژکتور سانیو
آگوست 9, 2020

قطعا برای شما هم پیش آمده که در سفری به جنگل و یا شهری دور از منزلتان بوده اید و به شدت علاقه مند به تماشای فیلم به همراه خانواده و یا دوستانتان بوده اید. و یا اگر از جهت دیگری نگاه کنیم، شاید شما هم جز افرادی بوده اید که به کار بازاریابی مشغول هستند و یا مدرس هایی که در اماکن گوناگن به تدریس می پردازند. حمل لپ تاپ و یا فکر به اینکه مکان مورد نظر ویدئو پروژکتور دارد یا نه، کاری سخت و آزار دهنده است.

از نظر اسمی و اندازه کوچک بخواهیم بگوییم، بله، یکی هستند. اما انواع پیکو از ابعاد کوچک تری نسبت به مینی برخوردار هستند.

قطعا بله! اما ابتدا باید از شما پرسید که به دنبال ویدئو پروژکتور خوب هستید و یا فقط ارزان؟ می توانید پروزکتور جیبی خوب در حدود قیمت 800 هزار تومن در بازار پیدا و خریداری بفرمایید.

طبیعتا به استفاده شما از آن بستگی دارد. ویدئو پروژکتور جیبی برای استفاده های تدریسی و برای مدارس و دانشگاه ها و یا جلسات مهم مناسب نیست و بیشتر به کار مصارف شخصی مانند فیلم نگاه کردن، بازی کردن، و یا ارائه دیتا به جمع کوچکی از افراد، می آید.

ویدئو پروژکتور های جیبی، با ورودشان به بازار، نوید روز های بهتر و آسان تری را به شما می دهند. نمی توان این پروژکتور ها را نسل جدید دانست، از آن جهت که چند سالی است که به بازار عرضه می شوند اما نکته این جاست که در ابتدای تولیدشان شاید نمی شد به این دستگاه ها اعتماد کرد و برای کاربرد هایی که به ویدئو پروژکتور قوی احتیاج دارند رویشان حساب کرد.

اما با گذشت زمان، شرکت های قدرتمند و به نام در این زمینه مانند سونی، ال جی، اپتما و … توانسته اند ویدئو پروژکتور جیبی با قدرت و روشنایی بیشتر روانه بازار کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

ویدئو پروژکتور جیبی چیست؟

شما با اسامی گوناگونی از این محصول اعم از پروژکتور جیبی، مینی پروژکتور و یا حتی ویدئو پروژکتور پیکو برخورد خواهید کرد. تمامی این نام ها به یک موضوع اشاره می کنند، پروژکتور مذکور کوچک و از ویژگی های متمایز آن، قابل حمل بودن است.

اگر که نمی دانید باید بگوییم که در ویدئو پروژکتور ها، به عنوان منبع نور، از لامپ ویدئو پروژکتور استفاده می شود که مهم ترین عضو آن ها است. اما در ویدئو پروژکتور های جیبی از لامپ استفاده نمی شود و معمولا منبع نور و روشنایی شان ال ای دی و لیزر است.

ویدئو پروژکتور اندازه تلفن همراه

ویدئو پروژکتور جیبی

پروژکتور جیبی ارزان

قیمت ویدئو پروژکتور جیبی، فاکتوری که انتخاب آن توسط شما را یا تضمین و یا رد می کند! طبیعتا به سبب اندازه کوچک تر و همچنین محدود بودن برخی ویژگی ها در این محصولات، از هزینه کمتری برخوردار هستند. هرچند همانطور که پیشتر ذکر کردیم انواع جدیدی وارد بازار شده اند که در رقابت با ویدئو پروژکتور های بزرگ هستند و تقریبا با ویژگی های خوب آن ها در رقابت هستند.

اگر به دنبال پروژکتور جیبی ارزان هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب از میان انواع معتبر ارزان است، نه آن هایی که قیمت بسیار ارزان تری دارند اما پس از مدتی با مشکلات و معایبشان مواجه می شوید.

به عنوان مثال، نوعی از ویدئو پروژکتور که جز انواع معتبر و خوب محسوب می شود، ویدئو پروژکتور excelvan yellow است که قیمتش از 800 هزار تومان شروع می شود.

نکات مهم در خرید ویدئو پروژکتور جیبی

طبیعتا اولین فاکتوری که از خرید پروژکتور جیبی مدنظرتان خواهد بود، کیفیت تصویر و میزان روشنایی آن است. ابتدا تصمیم بگیرید که برای چه کاربردی می خواهید ویدئو پروژکتور بخرید سپس به ترتیب فاکتور های مختلف را در رابطه با آن مورد بررسی قرار دهید.

اولین معیار و فاکتور مهم در خرید پروژکتور، میزان روشنایی آن است. طبیعتا نمی خواهید دستگاهی خریداری کنید که در محیط تاریک هم روشنایی خوبی نداشته باشد و یا در محیطی که نور متوسطی دارد، نتوانید تصویری با روشنایی کافی دریافت کنید.

میزان روشنایی تصویر به چه عواملی بستگی دارد؟

  • اندازه تصویرتان چقدر است؟ هر چه تصویر بزرگ تر روشنایی باید بیشتر باشد.
  • نور محیط اطراف چقدر هست؟ متناسب با نور محیطی، روشنایی دستگاه را باید انتخاب کنید.
  • به این دو حالت توجه کنید: اگر از پروژکتور جیبی ارزان خود در محیط کاملا تاریک استفاده می کنید، روشنایی آن بایستی 10 لومن و اگر از آن در محیط هایی می خواهید استفاده کنید که دارای محیط نسبتا روشنی هستند، روشنایی اش باید حداقل 100 لومن باشد. (همچنین تصویری که دریافت می کنید به اندازه 35 اینچ خواهد بود.)

دیگر مواردی که به هنگام خرید ویدئو پروژکتور جیبی بایستی مدنظر قرار دهید رزولوشن، عمر دستگاه و پورت های ورودی هستند.

میزان روشنایی ویدئو پروژکتور

روشنایی ویدئو پروژکتور

انواع ویدئو پروژکتور جیبی

پروژکتور های جیبی را از نظر نحوه عملکرد می توان به 3 دسته تقسیم کرد:

  • پروژکتور های stand alone: اطلاعات را توسط کابل و یا فلش دریافت و سیگنال را از دستگاه های دیگر دریافت می کنند.
  • پروژکتور های USB: کوچک ترین انواع ویدئو پروژکتور ها که منبع برق و دیتا را از USB دریافت می کنند.
  • پروژکتور های media player: این پروژکتور ها یا دارای حافظه داخلی هستند و یا می توانند از حافظه های جانبی خارجی نیز پشتیبانی کنند.

تکنولوژی به کار رفته در پروژکتور جیبی

در رابطه با تکنولوژی نمایش تصویر نیز، 3 نوع اصلی وجود دارد:

  1. LCoS: این پروژکتور برای کنترل میزان پیکسل های دریافتی، از یک صفحه نمایش کریستال مایع استفاده می کنند.
  2. DLP: در این نوع تکنولوژی نیز از آینه های بسیار ریزی استفاده می شود که هر یک از این آینه ها وظیفه کنترل نور یک پیکسل را بر عهده دارد.
  3. LBS: این پروژکتور نحوه عملکرد کاملا متفاوتی با موارد نام برده دارند؛ به این صورت که پرتوهای لیزری هر پیکسل را رنگ بندی می کنند و به جهت پرتاب نور، به 3 رنگ از لیزر (قرمز، سبز، آبی) احتیاج دارند.
فناوری به کار رفته در ویدئو پروزکتور جیبی

فناوری ویدئو پروزکتور

سخن آخر

هنگام خرید پروژکتور جیبی ارزان خود، به این موارد توجه کنید: 1. حتما برندهای معتبر از فروشگاه های معتبر خرداری کنید. 2. حتما به این نکته توجه کنید که حداقل روشنایی دستگاهتان باید چقدر باشد. ( روشنایی پروژکتور های جیبی از 10 لومن تا 1000 لومن است) 3. به اندازه تصویر توجه کنید. (معولا بیشترین اندازه 100 اینچ است).

ویدئو پروژکتور استوک در انواع برند ها در فرا استوک با قیمتی مناسب به فروش می رسند.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

× کمک می خواهید؟