ویدئو پروژکتور
قیمت ویدئو پروژکتور جیبی دست دوم
می 12, 2020
ویدئو پروژکتور استوک
نحوه نصب ویدئو پروژکتور
می 17, 2020

کاربرد های ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور ها، دستگاه هایی مختص ارائه هر آن چه که در ذهنتان است، هستند. می توانید در کنفرانس ها و یا در جلسات ایده های خود را به صورت تصویری به نمایش در آورید، در رابطه با امور تجارتی محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و به فروش برسانید، یا حتی در منازل برای سرگرمی و امور شخصی مانند فیلم و سریال نگاه کردن استفاده کنید. در رابطه با ویدئو پروژکتور ها نکته ای وجود دارد که حائز اهمیت است، و آن هم لامپ ویدئو پروژکتور است. لامپ پروژکتور از اصلی ترین و گران ترین قسمت های دستگاه محسوب می شود که طول عمر مشخصی دارد و پس از مدت زمانی بایستی تعویض شود.

لامپ ویدئو پروژکتور

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور بایستی به موقع انجام پذیرد، از آن جایی که در صورت اقدام نکردن به تعمیر و تعویض آن، لامپ می ترکد و به دیگر اجزای دستگاه آسیب می رساند. با رعایت نکاتی می توانید طول عمر لامپ دستگاه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و بالعکس در صورتی که این نکات را رعایت نکرده و به خوبی از ویدئو پروژکتور خود مراقبت نکنید، باعث زودتر تمام شدن عمرش می شوید.

انواع ویدئو پروژکتور و لامپ پروژکتور

ویدئو پروژکتور و لامپ ویدئو پروژکتور

زمان تعویض لامپ پروژکتور

شما به راحتی متوجه خواهید شد که لامپ دستگاه به مشکل بر خورده و بایستی تعویض گردد. در صورتی که لامپ آسیب دیده و یا سوخته باشد، با روشن کردن پروژکتور متوجه کم نور شدن تصویر خواهید شد.

همچنین معمولا اغلب پروژکتور ها موقع تمام شدن عمر لامپ ویدئو پروژکتور، آلارمی می دهند که نشان دهنده اتمام عمر لامپ است. پس از مشاهده این آلارم برای تعمیر و تعویض و یا حتی تشخیص مشکلات احتمالی به مراکز تخصصی در این زمینه مراجعه بفرمایید.

ممکن است شما در تصویری که دستگاه پس از نشان دادن آلارم ارائه می دهد، تغییر و مشکلی احساس نکنید، اما لامپ بیش از 20 درصد حداکثر آن نباید مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال، لامپی در حدود 3 هزار ساعت عمر می کند، حداکثر تا 3600 ساعت می توان از آن استفاده کرد، اگر به این موضوع توجه نکنید و به کار کردن با ویدئو پروژکتوری که طول عمر لامپش تمام شده ادامه دهید، احتمالا با ترکیدن آن مواجه خواهید شد. با ترکیدن لامپ دیگر اجزای دستگاه ویدئو پروزکتور هم آسیب خواهند دید و طبیعتا خرج های بیشتری را متحمل خواهید شد.

علل خرابی لامپ ویدئو پروژکتور

عواملی که در زیر آورده شده اند، سبب سوختن و خرابی لامپ زودتر از موعود می شوند:

  • اتمام طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور اولین دلیل سوختن لامپ می باشد.
  • نوساناتی که ولتاژ ورودی به لامپ را تغییر می دهند، می توانند سبب آسیب زدن به آن شوند.
  • در صورتی که لامپ خنک نشود و در نهایت بترکد: این مسئله می تواند ناشی از دو فاکتور باشد، اول اینکه دستگاه پروژکتور دارای فیلتر های هوایی است که تهویه مناسب درون دستگاه را حفظ می کنند. اگر سرویس دوره ای دستگاه را انجام ندهید و یا پروژکتور خود را به طور منظم تمیز نکنید این فلیتر ها از کارایی شان کاسته شده، دمای دستگاه بالا می رود و موجب خرابی لامپ می شود. مورد دوم، در رابطه با انواع لامپ ها متفاوت است. برخی لامپ ها پس از خاموش کردن دستگاه به سرعت خنک می شوند. اما لامپ های معمولی برای خنک شدن توسط فن ها به حدود 1 دقیقه زمان احتیاج دارند. اگر فن ها آنطور که باید عمل نکنند لامپ سرد نمی شود و احتمالا می ترکد.
علل خرابی لامپ

خرابی لامپ

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

در این بخش به توضیح نحوه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور پرداخته ایم. پیش از شروع بایستی به این نکته توجه کنید که حتما قبل از انجام فرآیند تعویض اجازه بدهید لامپ کاملا خنک شود تا از وقوع آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل آید. همچنین اگر ویدئو پروژکتورتان از نوع سقفی است، می تواند همانطور که متصل است تعویض لامپ را انجام دهید.

برای تعویض لامپ پروژکتور طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا ویدئو پروژکتور را خاموش کنید و کابل برق آن را بکشید.
  2. دستگاه را تا حدود 1 ساعت به حال خود بگذارید تا لامپ کاملا سرد شود.
  3. لامپ جایگزین را که تهیه بفرمایید پیچ گوشتی ای به شما داده می شود، توسط آن پیچ های کاور لامپ را باز کنید.
  4. کاور و یا همان درب محفظه ای که لامپ درونش قرار دارد را به صورت کشویی، کشیده و باز کنید.
  5. میله فلزی ای وجود دارد که لامپ را محکم در جای خود نگه می دارد، آن را از جای خود خارج کنید.
  6. لامپ دسته ای برای نگه داشتنش دارد، دسته را گرفته و لامپ را از محفظه خارج کنید. تا حد امکان با احتیاط عمل کنید.
  7. با همان احتیاط قبلی، لامپ پروژکتور جدید را در محفظه مخصوصش قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که لامپ کاملا در جای خود قرار گرفته است.
  8. حال دوباره میله فلزی را برای محکم کردن جایگاه لامپ، در همان مکان قبلی قرار دهید.
  9. کاور لامپ را بر جای خود قرار داده و پیچ آن را ببندید.
تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

تعویض لامپ پروژکتور

نکات مهم
  • ممکن است لامپ سابق شکسته باشد، پیش از نصب لامپ جدید، تمامی قطعات شکسته آن را از دستگاه خارج سازید.
  • اگر لامپی که در حال تعویضش هستید، حاوی جیوه است بایستی کاملا دقت کنید و لامپ را در سطل زباله نیاندازید. جیوه به شدت برای سلامتی خطر دارد و باید مطابق مقررات وضع شده نسبت به دفع یا بازیافتش اقدام کنید.
  • برای اینکه از طول عمر لامپ نکاهید، از دست زدن به شیشه آن اجتناب کنید.
  • پس از اتمام کار تعویض، تایمر دستگاه را ریست کنید تا از میزان کارکرد لامپ جدید مطلع شوید.

نحوه ریست کردن تایمر لامپ

برای ریست کردن ساعت کارکرد دستگاه طبق زیر عمل کنید و البته به این موضوع هم توجه کنید که حتما پس از تعویض لامپ این کار را انجام دهید:

  1. پس از نصب لامپ جدید، پروژکتور را روشن کنید.
  2. وارد منو menu شوید.
  3. در منوی باز شده، ریست را انتخاب کنید.
  4.  گزینه ای تحت عنوان ریست ساعات لامپ و یا Reset Lamp Hours وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
  5. از شما پرسیده می شود که آیا قصد ریست کردن دارید، بله را بزنید.
  6. در نهایت با زدن دکمه منو و یا Esc از منو خارج شوید.
نحوه ریست کردن تایمر لامپ

ریست کردن تایمر لامپ

سخن آخر

شما همچنین می توانید تمامی این کار ها را به خدمات پس از فروش فروشگاهی که از آن دستگاهتان را تهیه کرده اید و یا تعمیراتی ها بسپارید تا به نحوی ایمن و مطمئن پروسه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور انجام شود.

همچنین در صورتی که تمایل به خرید ویدئو پروژکتور استوک و یا لامپ ویدئو پروژکتور دارید، با ما تماس بگیرید تا از مشاورات متخصصین ما بهره مند شوید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هشت =

× کمک می خواهید؟