ویدئو پروژکتور سینمایی
ویدئو پروژکتور برای تماشای فیلم
ژوئن 21, 2020
تعمیر ویدئو پروژکتور
تعمیر ویدئو پروژکتور
ژوئن 25, 2020

در این مطلب نحوه انتخاب بهترین لامپ ویدئو پروژکتور 2020 را متناسب با نیازهای شما توضیح می دهیم.

بنابراین، در مورد مؤلفه هایی صحبت خواهد شد که به شما امکان می دهد نور را منعکس کنید و تصاویر را بر روی دیوار یا پرده نمایش (با توجه به امکانات و انتخاب خودتان) به نمایش در آورید.

درک و تعامل برقرار کردن با این موضوع بسیار مهم است، اکثر کسانی که پروژکتور می خرند اغلب به فاکتور لامپ پروژکتور توجه نمی کنند. به همین دلیل، در این راهنما همه چیزهایی را که باید در مورد لامپ های ویدئو پروژکتور بدانید توضیح خواهیم داد.

لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ پروژکتور دارای ویژگی های به خصوصی است. اگر موضوع را از نظر فنی تجزیه و تحلیل کنید، آنچه این لامپ ها را متمایز می کند، ساختار آنها است.

همه این ها به این دلیل است که ما در مورد لامپ های الکتریکی با بخار جیوه و فشار زیاد صحبت می کنیم. این موضوع همچنین توضیح می دهد که چرا به هنگام مراجعه برای تهیه این لوازم جانبی، اغلب با اصطلاحاتی مانند بخار جیوه یا لامپهای هالید فلزی مواجه می شویم.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از تولید کنندگان از فناوری های ثبت شده بهره می برند که ساختار لامپ های مورد نظر را اصلاح و تغییر می دهد. به عنوان مثال می توان لامپ های UHP از یک مارک معروف مانند Philips را نام برد.

جایگاه نصب لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ پروژکتور

نحوه عملکرد لامپ ویدئو پروژکتور

اکنون زمان آن است که به بحث بپردازیم و عملکرد لامپ ویدئو پروژکتور را درک کنیم.
به طور خاص، این مؤلفه با بهره برداری از قوس الکتریکی کار می کند، که فضای داخلی آن کاملا با بخار جیوه فشار قوی پر شده است.

در عمل، لامپ یک پالس الکتریکی می فرستد که بخار جیوه را روشن می کند، و یک پرتوی خاص از نور را ایجاد می کند. از این رو، نور منعکس شده ای که به سمت خارج هدایت شده است، بر روی دیوار و یا پردا نمایش پخش می شود و دیتا را نمایش می دهد.

براساس آنچه گفته شد، می توان به این نتیجه رسید که از یک طرف فناوری پشت لامپ هایی از این نوع بسیار پیچیده است، از سوی دیگر فرایندی است که به سرعت اتفاق می افتد.

متأسفانه، سیستم توصیف شده نشان دهنده هزینه های تولید بسیار بالا است و این توضیح می دهد که چرا لامپ های ویدئو پروژکتور قیمت بالاتری نسبت به لامپ های معمولی دارند.

درک این مسئله که لامپ در کجای دستگاه نصب می شود، به همان اندازه مهم است. در حقیقت، باید بدانید که این محصولات ابدی نیستند، حتی اگر بتوانند ده ها هزار ساعت دوام بیاورند.

این بدان معناست که دیر یا زود شما مجبور خواهید بود که آنها را جایگزین کنید، حتی اگر این زمان سال ها بعد هم باشد، باز در آن مرحله شما باید دقیقاً بدانید که در کجای ویدئو پروژکتور می توانید آنها را پیدا کنید.

نحوه عملکرد لامپ ویدئو پروژکتور

عملکرد لامپ پروژکتور

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

اگر به این موضوع علاقه مند هستید، پیشنهاد ما به شما این است که راهنمای ما در مورد نحوه تعویض لامپ پروژکتور را بخوانید. البته ممکن است هر مدل پروژکتور شکل متفاوتی داشته باشد، اما معمولاً لامپ همیشه در یک موقعیت قرار گرفته است.

برای دستیابی به این هدف، باید یک کاور پلاستیکی، واقع در سطح خارجی دستگاه، که می تواند در زیر، بالا یا یک طرف آن باشد را موقعیت یابی کنید.

پس از برداشتن پوشش، با جدا کردن پیچ هایی که آن را ایمن می کنند، امکان دسترسی به ماژول حاوی لامپ را خواهید داشت. ماژول در اکثر موارد برای خارج کردن لامپ به گونه ای طراحی شده است تا هیچ سختی ای به شما ندهد و بتوانید به راحتی در مواقع نیاز، لامپ را جایگزین کنید.

ممکن است هنگام خرید لامپ ویدئو پروژکتور تنها مغزی آن را خریداری کرده باشید، و نه ماژول کامل را. در این صورت کافیست که بدون خارج کردن ماژول قدیمی، تنها مغزی را تعویض کنید.

نحوه تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

تعویض لامپ پروژکتور

طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

درست در بالا برای شما توضیح دادیم که لامپ پروژکتور ابدی نیست و طول عمرشان در زمان محدود است. مشخصا اتونومی (خودکار بودن) همیشه حداقل به دو عامل بستگی دارد: به کیفیت فنی لامپ مورد نظر و کاربرد آن برای شما.

طبیعی است که اگر به طور روزانه، ساعت ها از آن استفاده کنید، این مقدار کمتر کاهش پیدا خواهد کرد، همانطور که مشخص است لامپ یک ویدئو پروژکتور استوک ارزان ، نسبت به سایر لامپ طول عمر کوتاه تری خواهد داشت.

در نتیجه، برای شما دانستن این که چگونه لامپی را که در حال از بین رفتن است، بیابید و تعویض کنید، مفید خواهد بود.

در واقعیت، در بیشتر موارد، این کار، فرآیند دشواری نیست، از آن جایی که بسیاری از پروژکتورها دارای یک تایمر داخلی هستند که ساعت های مورد استفاده قرار گرفتنش را ردیابی می کند.

سپس این دستگاه به یک سیستم هشدار دهنده مجهز شده است که به کاربر اطلاع می دهد که لامپ از چرخه عملکرد و عمر خود خارج شده است.

شما همچنان باید مراقب باشید، زیرا گاهی اوقات یک لامپ ویدئو پروژکتور حتی وقتی تایمر اعلام کند که زمان تعویض آن فرا رسیده است، می تواند به شکلی عزتمندانه به کار خود ادامه دهد.

اگر تایمر به یک سیستم خاموش شدن اتوماتیک متصل شده باشد، این موضوع می تواند به مشکل تبدیل شود. در عمل، در این موارد تا زمان تعویض لامپ، حتی اگر کار کند، قادر نخواهید بود از پروژکتور استفاده کنید.

در چنین شرایطی برای آنکه بتوانید به کار با دستگاه ادامه دهید، می توانید با تنظیم مجدد تایمر این کار را انجام دهید. برای این کار توصیه می کنیم دفترچه راهنمای پروژکتور را بخوانید.

نصب لامپ در جایگاهش در پروژکتور

عمر لامپ پروژکتور

چگونه لامپ ویدئو پروژکتور را انتخاب کنیم؟

از آن جایی که این مبحث به شدت فنی است، قصد نداریم که فضای زیادی را به آناتومی لامپ اختصاص دهیم؛ از سوی دیگر، با این وجود می توان تمام قسمت های مختلفی که بخشی از ساختار این محصول هستند را لیست کرد.

  • لوله تخلیه
  • بخار جیوه
  • اتصالات الکتریکی
  • کره کوارتز
  • اتصال دهنده ها
  • ماژول لامپ
حال بیایید ببینیم چگونه لامپ مناسب را برای پروژکتور خود انتخاب کنید:

صحبت در رابطه با ANSI Lumens یا مقداری که نشان دهنده روشنایی لامپ پروژکتور است، به عبارتی قدرت آن، بسیار مهم است.

در نظر بگیرید که مقدار زیادی ANSI Lumens، بیشتر از 3000، امکان پروجکت کردن پرتوی نور را حتی در اتاقها یا محیط هایی با نور کم امکان پذیر می سازد. در مقابل، انسی لومن کم شما را وادار می کند تا فقط در اتاق هایی کاملاً بدون نور از پروژکتور استفاده کنید.

در نتیجه، هنگام خرید پروژکتور خود باید در این مورد بسیار مراقب باشید.

اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا امکان جایگزینی لامپ با قدرت کم با لامپ قدرتمندتر وجود دارد، بدانید که این سؤال چندان ساده نیست.

ممکن است بخواهید این رویه را پیش بگیرید که با خرید ویدئو پروژکتوری ارزان قیمت، در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و سپس با تعویض لامپی با ارزش انسی لومن بیشتر، قدرت آن را افزایش دهید.

این کار را انجام ندهید! زیرا عامل سازگاری در تمامی این مراحل نقش مهمی را ایفا می کند. برای عملکرد صحیح، لامپ باید کاملاً با مشخصات فنی ویدئو پروژکتور مطابقت داشته باشد.

باید تأکید کرد که این کار را به صورت برعکس هم نمی توان انجام داد، یعنی زمانی که شما فکر تصمیم بگیرید یک لامپ قدرتمند را با لامپ ضعیف تر جایگزین کنید. با انتخاب یک لامپ اشتباه، ممکن است موقعیت های بالقوه خطرناکی مانند موارد زیر رخ دهند:

  • گرمای بیش از حد پروژکتور
  • سوختن صفحه DLP یا LCD توسط پروژکتور
  • قادر نبودن پروژکتور به نمایش تصویر
یکی از انواع لامپ ویدئو پروژکتور

انتخاب لامپ پروژکتور

بهترین لامپ ویدئو پروژکتور 2020

در زیر لیستی از انواع بهترین لامپ ویدئو پروژکتور 2020 را برایتان فراهم آورده ایم.

  • Osram Halogen Display / Optic Lamp
  • OSRAM P-VIP 240 / 0.8 E20.9N
  • Osram 64627 HLX MR16
  • Loutoc bl-fp190e / SP.8VH01GC01
  • Loutoc V13H010L69
  • Osram 64657 250W
  • Epson ELPLP78

سخن آخر

فرا استوک، بهترین ویدئو پروژکتور استوک و بهترین لامپ ویدئو پروژکتور 2020 را با بهترین قیمت و کیفیت به فروش می رساند.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفده =

× کمک می خواهید؟