تعمیر ویدئو پروژکتور
تعمیر ویدئو پروژکتور
ژوئن 25, 2020
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
ویدئو پروژکتور استوک یا تلویزیون؟
ژوئن 30, 2020

به تابستان رسیده ایم و هوای عصر در حال بهتر شدن  است، چه چیزی ممکن است از تماشای فیلم در حیاط خلوت یا پشت بام شما عالی تر باشد؟ البته که پاسخ، هیچ چیز است.

با تشکر از هوای گرم، اکنون زمان مناسبی برای دعوت برخی از دوستان، فراهم آوردن مقداری غذا، صندلی های راحتی و یک ویدئو پروژکتور فضای باز برای تماشای فیلم شب است.

پروژکتور هایی که در این مطلب معرفی شده اند هم مناسب فضای خارجی و هم مناسب فضای داخلی هستند.

وزن آنها کمتر از 12 پوند است (برخی حتی کم تر از نصف این وزن هستند)، بنابراین انتقال آنها از سینمای خانگی به فضای باز آسان است.

ویدئو پروژکتور فضای باز

آنچه شما باید قبل از خرید یک پروژکتور در فضای باز بدانید.

تماشای کارتون با ویدئو پروژکتور در فضای باز

ویدئو پروژکتور

در هنگام انتخاب پروژکتور مناسب فضای باز، فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. در زیر مهمترین موارد آورده شده اند:

  • رزولوشن

بسیاری از پروژکتورها محتوای HD را می پذیرند، اما تعداد بسیار کمی از آنها می توانند یک تصویر HD تولید کنند. بسیاری از آنها از فناوری به نام “downsampling” استفاده می کنند، به این معنی که یک تصویر با وضوح بالا را دریافت و آن را با کیفیت پایین تر نمایش می دهند.

انواع رزولوشن در پروژکتور

ویدئو پروژکتور فضای باز

  • فاصله پرتاب

این یک معادله ریاضی است که محاسبه می کند تا چه اندازه تصویر یک پروژکتور بر اساس فاصله آن از پرده نمایش یا دیوار، بزرگ خواهد شد.

هرچه پروژکتور از دیوار فاصله بیشتری داشته باشد، تصویر بزرگتر خواهد بود. برخی از پروژکتورها به عنوان “پرتاب کوتاه” طبقه بندی می شوند و این بدان معنی است که کالیبره شده اند تا یک تصویر بزرگتر را از فاصله کمتری پرتاب کنند.

  • روشنایی

ویدئویی که توسط یک پروژکتور پرتاب شده است، بسیار به آلودگی نور حساس است، که باعث می شود تصویر قبل از برخورد به صفحه یا دیوار شما کم رنگ شود.

هر چه پروژکتور روشن تر باشد، می تواند بر آلودگی نوری غلبه کند.

میزان روشنایی پروژکتور

روشنایی پروژکتور

  • پورت ها

درگاه ها به شما امکان می دهند رایانه، کنسول های بازی، تلفن ها یا تبلیت را به پروژکتور متصل کنید. ما پروژکتورهایی را انتخاب کردیم که طیف گسترده ای از پورت ها از جمله HDMI ، VGA و USB را دارند.

برخی حتی از WiFi یا بلوتوث پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد آنها را به صورت بی سیم به تلفن یا لوازم جانبی دیگر وصل کنید.

  • بلندگو ها

همه پروژکتورها بلندگوهای داخلی ندارند، این بدان معنی است که ممکن است مجبور شوید یک محصول خارجی را وصل کنید.

ما بیشتر به پروژکتورهایی که دارای سیستم بلندگو یکپارچه هستند، تاکید می کنیم، اما برای تجربه کامل سینمای شخصی و تماشای فیلم، احتمالاً می خواهید روی تجهیزات صوتی خوبی سرمایه گذاری کنید.

سئوالات متداول

1آیا برای ویدئو پروژکتور در فضای باز خرید اسپیکر لازم است؟
پاسخ به این پرسش بستگی به فضای مورد نظر شما دارد. شما باید با توجه به مساحت فضایی که قرار است تصویر برای شما پخش شود تصمیم بگیرید که نیاز دارید اسپیکر تهیه کنید یا خیر.
2آیا پرده نمایش برای ویدئو پروژکتور در فضای باز متفاوت است؟
معمولا می توان از همان پرده ویدئو پروژکتور در فضای بسته برای فضای باز نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که باید فضای مناسب برای نصب ویدئو پروژکتور را داشته باشید در غیر اینضورت لازم است برای پرده ویدئو پروژکتور از پایه مخصوص استفاده کنید.
3اصطلاح فاصله پرتاب چیست؟
این یک معادله ریاضی است که محاسبه می‌کند تا چه اندازه تصویر یک پروژکتور بر اساس فاصله آن از پرده نمایش یا دیوار بزرگ خواهد شد.

نکات استفاده از ویدئو پروژکتور در فضای باز

هنگامی که بیرون هوا گرم و آفتابی است، اکثر افرادی که دارای حیاط، بالکن های بزرگ و یا پشت بام مناسب هستند تمایل دارند که زندگی خود را در این اماکن بگذارنند، خواه برای جلوگیری از گرمای خفه کننده در داخل خانه یا صرفاً برای لذت بردن از هوای تازه و پرتوهای آفتاب.

اما اگر به دنبال تماشای رویدادهای ورزشی یا فیلم های مورد علاقه تان در فضای خارج از خانه هستید، انجام هر دو کار دشوار است. استفاده از ویدئو پروژکتور فضای باز می تواند راه حل مناسبی باشد!

استفاده از یک پرده نمایش قابل حمل که بتوانید در خارج از منزل قرارش دهید، تجربه تماشای فیلم با تصویری بزرگ و بسته به نوع پروژکتور شفاف، را به شما می دهد. این محصول می تواند متناسب ترین محصول با ماه تابستان محسوب شود.

با این حال، دریافت تصویری خوب در طول روز نیز کار آسانی نیست، زیرا معمولاً پروژکتورها طوری طراحی شده اند که در اتاق های سرپوشیده نسبتاً تاریک به جای حیاط های پشتی در آفتاب، استفاده شوند.

بنابراین نکاتی عالی برای استفاده از پروژکتور در خارج از منزل در ماه های تابستان آورده شده است:

خرید ویدئو پروژکتور مناسب

اگر قرار است در تابستان از یک پروژکتور در بیرون از منزل استفاده کنید، نمی توانید فقط به فروشگاهی مراجعه کرده و پروژکتوری را خریداری بفرمایید.

شما به ویدئو پروژکتوری با انسی لومن فراوان نیاز دارید که روشنایی اش قابلیت مقابله با نور محیط را داشته باشد، به خصوص اگر نور فضای بیرون بسیار زیاد باشد.

اگر می خواهید در طول روز از آن استفاده کنید، به حداقل 5500 لومن نیاز دارید.

تماشای فیلم در فضای باز با پروژکتور

خرید ویدئو پروژکتور

سیستم صوتی ویدئو پروژکتور

همچنین به دستگاهی حاوی سیستم صوتی داخلی خوب احتیاج دارید، مگر اینکه بخواهید یک سیستم بلندگو جداگانه را به آن متصل کنید. اینکه از قبل پروژکتور دارای سیستم صوتی مناسب باشد بهتر است از اینکه هر بار بخواهید محصولی مانند اسپیکر را به همراه ویدئو پروژکتور حمل کنید.

اتصالات ویدئو پروژکتور

و در آخر، شما باید بررسی کنید که پروژکتور چه گزینه های اتصالی دارد، تا اطمینان حاصل کنید که آنها مطابق نیاز شما به پروژکتور، مناسب هستند.

همین مورد در مورد استفاده در فضای داخلی نیز صدق می کند، اما به جهت راحتی، شما ممکن است مایل باشید پروژکتورتان را به دستگاه های مختلفی در فضای باز متصل کنید.

موقعیت مکانی مناسب

نیازی به گفتن نیست اما می دانید که اگر پرده نمایش خود را در تابش کامل خورشید قرار دهید، پروژکتور شما در تلاش است تا یک تصویر مناسب را ارائه دهد.

از قبل فکر کنید که ویدئو پروژکتور فضای باز خود را قصد دارید در کجا نصب کنید تا با انتخاب بهترین مکان، این فرصت را به پروژکتان بدهید تا بهترین تصویر را ارائه دهد.

مطمئنا باید به محلی که افراد قرار است بنشینند نیز فکر کنید، و دیگر لوازمی که در محل مورد نظر قصد دارید قرار دهید. اما مهم ترین نکته ناحیه و طرز نصب ویدئو پروژکتور استوک و پرده نمایش است. سپس می توان متناسب با آن ها باقی وسایل را قرار داد.

کاربرد ویدئو پروژکتور استوک در فضای باز

مکان قرار دادن پروژکتور

آب و هوای مناسب

فقط پرده نمایش نیست که باید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد، بلکه باید اطمینان حاصل کنید که پروژکتور شما در معرض تابش کامل قرار ندارد تا مطئمن شوید که بیش از اندازه گرم نمی شود.

آب و هوا را نیز در نظر بگیرید و بدانید که باران و لوازم الکترونیکی هیچگاه در کنار هم به خوبی عمل نمی کنند! به همین ترتیب، پروژکتور خود را از هرگونه استخر یا باربیکیو دور نگه دارید!

بهترین ویدئو پروژکتور فضای باز

  • VANKYO Leisure 510
اگر به دنبال ویدئو پروژکتوری با قابلیت پخش فیلم در شب فوق العاده می گردید، پیشنهاد ما به شما VANKYO’s 510 است.
شرکت تولید کننده این پروژکتور میزان روشنایی آن را بر حسب لوکس اندازه گیری می کند و نه لومن، اما 3500 لوکس لامپ آن بسته به فاصله آن از صفحه نمایش و زاویه دید، باید معادل 600 لومن باشد.

دارای رزولوشن 1280*768 (720p) است، که در راهنمای ما کمترین میزان را دارد، اما اگر اندازه صفحه را در کم ترین حالت نگه دارید، تصویر کاملی نشان داده می شود.

این پروژکتور دارای پورت های گسترده ای است: دو HDMI، یک RCA، یک VGA و USB. این مورد برای افرادی که می خواهند هنگام اتصال دستگاه های خود گزینه هایی داشته باشند، بسیار عالی است یا همزمان چند محصول را به هم وصل کنند.

پروژکتور 510 VANKYO

ویدئو پروژکتور VANKYO

  • LG PF50KA

اگر می خواهید هر مکان دور از دسترسی را به سینمایی لحظه ای تبدیل کنید، PF50KA LG گزینه مناسبی برای شما است.

این پروژکتور دارای رزولوشن 1080P، یک لامپ 600 لومنی است و می تواند 2.5 ساعت با توجه به مصرف باتری کار کند. این پروژکتور را می توانید در هر مکانی با خود ببرید.

در رابطه با درگاه های دستگاه: دو درگاه HDMI، یک درگاه صوتی داخل و خارج، پورت کواکسیال (تلویزیون کابلی)، پورت USB و درگاه اترنت دارد.

علاوه بر این، می توانید به صورت بی سیم از طریق رایانه (Mac یا PC) یا تلفن (iOS یا Android) به PF50KA وصل شوید.

نکته منفی ای که برای این پرژکتور می توان نام برد، ضعف اسپیکر های داخلی آن است که می بایست با استفاده از اسپیکر های خارجی و جداگانه ای جبران گردد.

چه امتیازی می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

× کمک می خواهید؟